obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
modemtype voor Online met telefonie
meeuwen
@dhamhuis
Hier dan even mijn verdere lotgevallen met de Huawei.
Getracht het modem eerst dan maar m.b.v. een ethernetkabel te installeren op de nieuwe laptop met Windows Vista van mijn zoon. Zelfs dit lukte niet.
Met de moed der wanhoop hetzelfde geprobeerd, met de ethernetkabel, op de Desktop met Windows XP met de optie: een extra pc aansluiten. En zowaar internet en telefoon werkt.
Als Dongle gebruikt de Sagem dongle 802 11 b/g van online.
Daarna getracht de Desktop opnieuw - voor de 3e dag - draadloos aan te sluiten met SSID HG655D en zowaar internet werkt: signaalsterkte zeer goed snelheid 54 Mbps.
Het mankement van dit Huawei modem is dat na herstarten van de computer internet er iedere keer uit ligt. Dan moet het weer ingesteld worden met de bijgeleverde CD
Het modem werkt wel, maar niet te vergelijken met de Livebox.
Het blijft armetierig en behelpen en de handleiding kan ook beter!
Sterkte ermee.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 30 2011 09:53:17:
Het is gelukt, internet met het online Huawei modem.
Naar mijn idee was er steeds een conflict tussen de software van de Livebox en software van de Huawei met de Sagem USB WiFi adapter. Het icoontje van de Sagem adapter kwam nog steeds in beeld op de taakbalk met het SSID livebox 895c, terwijl dit voor Huawei moet zijn HG655D.
Dit opgelost door alle software van de Livebox met de drivers van de Online Sagem USB adapter geheel te verwijderen van de pc.
M.b.v. apparaatbeheer de drivers van de Sagem adapter opnieuw geinstalleerd vanaf de Liveboxb Online cd.
Hierna het Huawei modem geinstalleerd met de door Online geleverde cd.
Het installatieprogramma installeert ook de drivers van de Online Sagem dongle. Geeft tenslotte de opwekkende melding dat de installatie is mislukt, maar maakt niet uit, internetverbinding is goed tot staan gebracht.
Jammer dat de medewerkers van de helpdesk van Online mij dit niet hebben uitgelegd, zijn zelf niet op dit idee gekomen!
Wordt nog wat als alle klanten met Windows XP en een USB adapter gaan overstappen naar het Huawei-modem. Zoals gezegd, het werkt!
Gewijzigd door meeuwen op 30 november 2011, 09:53
 
dhamhuis
@meeuwen

Gefeliciteerd!
 
Tiger
Even ter info
Ik had voorheen nog de Live-box ( 6 jaar) en heb sinds 1 week internet via het nieuwe modem de Huawei.
Zowel bij het aansluiten van het oude en nieuwe modem nooit de installatie CD van het modem gebruikt
en hierbij geen problemen met telefonie.
Ik geef dit hier aan omdat ik lees dat men de installatie CD van de modem gebruikt terwijl ik dit NIET heb gedaan en het bij mij wel perfect werkt.


Groet Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modemtype voor Online met telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie