obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
iomega NAS krijgt geen ipadres van HG665d en is niet zichtbaar in netwerk
jcva
Ik heb dus het oudere model, weet niet of het plaatje meekomt.
En die werkte als non cloud niet goed en als cloud wel, jij hebt dus een ander model.


Ik gebruik er 2 voor audio streamen (high end) en die draaien in een ander subnet. de 3 is voor data opslag voor het hele gezin hier, draai verder geen extra software op die dingen. Ik heb me daar nooit zo in verdiept.

jcva

[img][/img]
 
I R Baboon
Nee, plaatje gaat niet goed. Maar je zal deze wel bedoelen:
Iomega_StorCenter_ix2-dl

Er is best veel mogelijk met die dingen. Aan zich zijn het kleine pc'tjes zonder monitor eraan.
De hardware limiteert wel sommige dingen en alles loopt via Linux en console.
Check dit topic maar eens uit: http://gathering.tweakers.net/forum/l...es/1501349
Ik draai er Sabnzbd en Transmission mee. De rest gebruik ik toch niet. Zo een fanatieke downloader ben ik niet.
Maar het is wel fijn dat je geen omkijken hebt naar een download en alles centraal is opgeslagen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jaapweel
Ik heb hetzelfde probleem met mijn NAS (thecus N4520). Ik heb mijn NAS onlangs aangeschaft en aan mijn HG665d modem gehangen. Er wordt geen IP adres toegewezen. Ik kom er niet uit. Ook niet na het doorlezen van bovenstaande richtlijnen. Mijn modem staat nog volledig op fabrieksinstellingen (behalve SSID en wachtwoord) nooit problemen gehad.
 
I R Baboon
Wat staat in de handleiding?

Zulke apparaten worden vaak op twee manieren geïnstalleerd.
Of er is een specifiek installatieprogramma of je moet naar een specifieke site surfen van de fabrikant.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jaapweel
Er is een specifiek installatieprogramma, maar dat kan de NAS niet vinden.
 
I R Baboon
Reset je NAS ook eens naar fabrieksinstellingen.
Wellicht staat er nog een oude config in.

In het modem kan je status -> lan zien welke apparaten aangemeld zijn.
Daar zou je NAS ook bij moeten staan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jaapweel
Ik heb in een ander draadje het antwoord gevonden. Ik heb een oude router als Switch gebruikt. In eerste instantie leek dit niet te helpen, maar toen ik een laptop rechtstreeks op de "switch" aansloot kon ik de NAS vinden. Ik heb de NAS nu ingesteld op een vast IP adres (buiten de HUAWEI DCHP range natuurlijk). Dit lijkt te werken.
 
I R Baboon
Dan klopt er iets niet met die router die als switch met fungeren.
Heb je de DHCP server uitgezet van dat ding?
En geen gebruik maken van de WAN/internet poort.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'iomega NAS krijgt geen ipadres van HG665d en is niet zichtbaar in netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Advertentie