obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen poorten te openen
I R Baboon
"die staat open op het moment dat ik NAT voor poort 5001 open zet. Sluit ik de poort weer af dan heb ik ook geen verbinding."

Dit is toch de bedoeling?

Anyway, ik kan je inlog nu zien van de Synology.
Je moet wel via HTTPS ernaar surfen, want je hebt SSL aan staan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Dsigna
@Baboon

Is in de fora van Comodo gedoken en daar wat instellingen vandaan gehaald.
In eerste instantie lukte het niet zo.
De firewall terug gezet in trainingsmodus en de comp. herstart.

Tadaa het werkt.

Heb al eens vaker geprobeerd met een uitgezette firewall maar toen geen resultaten gehad.

De precieze verklaring voor alle firewall instellingen zijn me nog een raadsel maar zal daar me eens verder in verdiepen

Alle dank voor de snelle oplossingen.

gr. Walter
 
skoesveld
Beste,

Ik had mijn airport extreme er tussenuit gehaald en vervolgens opnieuw getest. Wat ik daarbij wel getest heb is of ik een directe verbinding naar mijn WAN adres vanuit mijn eigen netwerk (inderdaad https) heb, echter die geeft nog steeds een foutmelding. Wat ik wel vergeten was te testen was om via mijn telefoon 3G (geen wifi) een verbinding te maken. Dat lukt nu inderdaad wel (dus dezelfde test die jij deed).

Is het mogelijk om in te stellen dat ook vanuit mijn eigen netwerk ik via mijn WAN adres de poort kan bereiken?

Nu heb ik echter wel een ander probleem: doordat ik mijn NAS aan heb moeten sluiten op mijn router ipv op de airport extreme, doet de time machine backup het niet meer (wordt backuped up op NAS). Disk wordt niet meer gevonden (wel voor file sharing). Tevens is ook airplay gestopt maar die kan ik overzetten naar wifi als het moet.

Weet je hier ook een oplossing voor?
 
I R Baboon
@ Dsigna

Prima.
Firewalls kunnen soms hardnekkig zijn. Eigenlijk is dat ook de bedoeling. Virussen en malware moet je het niet te gemakkelijk maken.
In ieder geval bedankt voor de feedback.

Als er nog problemen ergens zijn, weet je forum vast wel te vinden...



@ skoesveld

Je AE had je eigenlijk eerder moeten vermelden in je verhaal.
Dat is een router die zijn eigen subnet maakt. Daarmee moet je rekening houden in je netwerk.
Als je ook nog een poort wilt openen naar een apparaat die aangesloten is op de AE, gaat mijn verhaal niet op!

Als eerste alles weer aansluiten zoals het eerst bedoeld was. Dus NAS aansluiten op AE.
Vindt uit welke ip adres de AE krijgt van de Huawei (192.168.1.??).
Maak met dat ip adres een poort forward aan in de Huawei. Je mag ook kiezen voor de DMZ.
Maak dan een poort regel aan in de AE voor je NAS. Natuurlijk het ip adres gebruiken dat je NAS krijgt van de AE.
Dan moet je weer testen.



De Huawei kan geen NAT Loopback aan. Dus je kan niet het WAN ip adres gebruiken op je eigen netwerk.

De Huawei heeft een bug met het Bonjour protocol. Daarom werkt Airplay bij jouw niet meer.
Maar dat maakt nu niets meer uit, omdat je nu toch alles laat lopen via de AE.
Gewijzigd door I R Baboon op 23 juli 2012, 18:52
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
skoesveld
Beste,

Ik heb de NAS weer aangesloten op mijn AE en vervolgens via DMZ op de huawei rechtstreeks mijn NAS ip opgegeven. Dat werkt! Alles werkt dus naar behoren hiermee (AE, NAS, Timemachine en Airplay).

De oplossing die je aandroeg met ip adresseringen DMZ naar AE en vervolgens NAS naar AE krijg ik niet voor elkaar. De AE staat in brugmodus. Als ik dat wil veranderen dan heb ik de opties NAT en DHCP of alleen DHCP. Alleen als ik de optie NAT en DHCP kies heb ik de mogelijkheid om poortnummers te forwarden. Echter connectie naar Huawei ben ik dan kwijt vanuit mijn AE en ik krijg de opmerking van mijn AE dat er dubbele NAT is.

Op zich heb ik het liefst dat alles loopt via mijn AE maar ik denk dat dat te veel is gevraagd. Het werkt nu naar behoren want alleen de NAS hoeft van buiten af bereikt te worden. Mocht je nog aanvullende info hebben dan is dat zeer welkom voor verder uitzoeken door mij.

In ieder geval bedankt voor je hulp. Ik ben zeer geholpen!
 
I R Baboon
Welke apparatuur heb je normaal aangesloten op de Huawei? Dus via kabel en WIFI.
En telefoneer je ook met ermee (VOIP)?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
skoesveld
De Huawei heeft wifi uit staan want dat loopt via AE. Verder heeft de Huaway slechts 1 ethernet kabel eruit en dat is die naar mijn AE.
Ik heb ook voip over de huaway lopen.

Op de AE is aangesloten bedraad:
- NAS (ook voor buiten bereik)
- printer
- een hub (tbv bedrade verbinding naar div apparatuur)
- een airport express die het netwerk van de AE verlengt.

Draadloos op AE
- diverse wifi apparatuur
- airport express die het netwerk van de AE verlengt.

Het liefst beheer ik alle toegangen vanuit de AE en niet vanuit de Huawai.
De DHCP loopt via de Huaway, de AE heeft enkel een bridge functie nu.
 
I R Baboon
Dat telefoneren via de Huawei is op zich jammer, want dan kon je de Huawei in bridge modus zetten. Nu is dat niet mogelijk.
Daarmee was het simpel opgelost.

Ik heb al vaker aan de stok gehad met een AE.
Dat zijn niet bepaald de meest handige routers om mee om te gaan.
Apple heeft helaas altijd een eigen kijk op alles en dan functioneert soms iets niet zo als je zou verwachten.

Laat je AE dus gewoon een router zijn. Dat heet daar geloof ik NAT.
Poorten openen moet nu voor de AE in de Huawei, zoals eerder aangegeven. En ook nog eens extra voor je NAS in de AE.
Dat is wel dubbel NAT, maar dat maakt niets uit. Je hebt toch geen netwerkapparatuur aangesloten op de Huawei.
Als je gebruik maakt van de DMZ in de Huawei, hoef je maar één keer die handeling te verrichten in de Huawei.
Daarna moet je voor alle netwerkinstellingen en port forwards in de AE zijn.

Probeer dat eens.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mkrijgsman
Beste mensen,

ik heb ongeveer soort gelijk probleem als skoesveld.

ik gebruik ook het huawei hg655 modem en heb onlangs een nieuwe nas gekocht te weten die synology ds212j.

het lukt mij nog steeds niet om de nas vanaf internet te bereiken terwijl ik de nas als dmz heb ingesteld. Als ik dan via internet naar mijn ipadres surf kom ik iedere keer in mn modem terecht ipv in mijn nas.

ik heb mijn nas momenteel direct op de huawei aangesloten.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
 
I R Baboon
Jij hebt een heel andere situatie dan skoesveld.
Jij hebt één router in je netwerk, niet twee.

Sowieso werkt de DMZ al prima bij jou.
Ik kan je NAS login al prima zien.

Het probleem is dat je probeert een verbinding te krijgen via je WAN ip adres.
Dat werkt niet op je eigen verbinding.
Dus vanaf een andere verbinding testen of met een internet proxy gaan werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen poorten te openen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie