obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Range extender en HUAWEI HG655d router probleem
I R Baboon
Suggestie:

* WPS uitzetten.
* 11N bandbreedte op 20 MHz vast zetten.
* WMM uit zetten.

Daarna moet je wel met de hand de Linksys instellen, want WPS staat dan uit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
roelp
Hoi Baboon,

Heb je suggestie opgevolgd, maar helaas maakt het niets uit (wps, wmm uit bandbreedte op 20 gezet).
Draadloze "Linksysextender30030" komt wel voor in de lijst met draadloze netwerken. Hij zegt ook verbonden te zijn. Maar toch geen internet.
Bovenaan staat " geen internettoegang" , terwijl hij wel zegt verbonden te zijn.
Ook staat er op het kleine pictogram voor draadloze verbindingen rechtsonder op de taakbalk een klein geel uitroepteken.
Nog andere suggesties?
 
I R Baboon
Heeft het signaal tussen router en access point niet teveel hinder van ander WIFI netwerken in de buurt?

Check eens met iSSIDer (effe Googelen) wat er allemaal in bij jouw in de buurt zit.

Firmware update beschikbaar voor de Cisco? Voor de Huawei bestaat er geen.

Of zet eens de uitzend norm vast op een andere norm.
Dus geen 802.11B/G/N maar bijvoorbeeld alleen N. Een beetje uitproberen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
roelp
Even een vraagje: zijn er ook andere mensen die hetzelfde probleem als ik hebben?
"HUAWEI HG655d icm met een Range Extender".
Of ben ik de enige?
Heb hiervoor ook een Sitecom extender WL330 300N geprobeerd: precies hetzelfde probleem als met de Linksysy RE100. Dus zal het hoogstwaarschijnlijk niet aan de extenders liggen.
Maar ga toch verder met experimenteren, want dit is wel bijzonder. Het installeren van de extender is normaal gesproken een fluitje van een cent.
Wordt wel weekend. Hou je op de hoogte.

Zag trouwens dat er op Conrad.nl de volgende extender te koop is die goed samenwerkt met de HUAWEI router. Zie onderstaande link:

http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/318532/huawei-huawei-ws320-wlan-repeater-reviews/reviews.htm?sort=submissionTime&dir=asc
 
I R Baboon
Heb je bijzondere tekens of spaties staan in de SSID of netwerksleutel?
Dat zou ook nog mee kunnen spelen.
Aangezien je nu al twee access points hebt uitgeprobeerd, lijkt mij het probleem niet bij de
access points zit, maar bij de Huawei.
Dan kan je wel steeds een nieuw access point kopen, maar dat garandeert niet of het nu wel werkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
roelp
Nee hoor geen bijzondere tekens in de SSID. slechts combinatie van letters en cijfers zonder spaties zoiets als: HG56630734. Dus wel hoofdletters maar dat maakt niets uit vlgs mij.
Ja een nieuwe extender kopen ga ik niet meer doen. Twee die niet werken dan zal derde ook niet werken.
Ja het is voor 99% de HUAWEI router die deze ellende veroorzaakt. Maar online.nl wil daar niets van weten. Dat is niet hun probleem zeggen ze.
 
I R Baboon
Dat is een standaard antwoord die altijd gegeven wordt op zulke problemen.

Als allerlaatste suggestie heb ik nog: doe een fabrieksreset uitvoeren op de Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
WielM
Ik heb ook een Linksys RE1000 draaien i.c.m. Huawei HG655d van online en het werkt perfect. Ik had ook geen problemen om het aan de gang te krijgen. Dus het moet kunnen werken!
Als ik het zo lees, zou ik de DHCP eens controleren. Zijn de IP adressen goed? Voert de Huawei de DHCP uit? Je kunt met de vaste netwerkaansluiting op de Linksys de configuratie bekijken.
Zitten je PC, Huawei en Linksys in dezelfde IP range (192.168.1.x)? Als dat niet zo is zou je handmatig een adres in de Linksys kunnen instellen, buiten de door DHCP toegekende range, bv 192.168.1.20.
Gewijzigd door WielM op 10 augustus 2012, 04:37
 
roelp
Hoi WielM en I R Baboon,

De Huawei heeft DHCP aan staan. Dus IP adressen automatisch uitgedeeld.
Ook Huawei met static IP adres geprobeerd in te stellen ook geen succes.
Bijna alles geprobeerd, maar helaas. Mooi dat het bij jou wel werkt.
Heb mijn RE1000 en Sitecom WL300 330N Range extenders ingeruild en mijn geld teruggekregen.
Vervolgens heb ik een nieuwe HUAWEI Huawei WS320 WLAN-Repeater bij de Conrad gekocht.
Gisteren ontvangen via de post en direct aangesloten.
Was benieuwd wat hij nu zou doen? Ze zijn nl beide van hetzelfde Chinese merk.
Nou wat dacht je: 1 druk op de WPS knop op de HUAWEI router en 1 druk op de WPS knop op de HUAWEI Extender en ja hoor: had opeens een verbinding.
Ongelooflijk maar waar. Heb ongeveer 2 extra streepjes erbij qua ontvangst.
Ik heb hier dus ook geen verklaring voor. Waarom extender van hetzelfde merk als router opeens wel werkt en andere merken extenders het absoluut weigeren samen te werken met de HUAWEI router?????
Ik ben benieuwd wat nou het verschil is, behalve het (zelfde)merk, tussen LinksysRE1000 (en Sitecom WL300) Extenders en de HUAWEI Extender van Conrad?
 
I R Baboon
Gefeliciteerd met de nieuwe range-extender.
Eindelijk werkt het! Grin
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Range extender en HUAWEI HG655d router probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie