obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Connectieprobleem met SwyxIt! softphone
cb0krw
Het volgende probleem kost ons al enige tijd hoofdbrekens...

Wat bij alle andere collega's wel werkt (met andere internet providers en dus andere modems/configuraties) is bij mij niet werkend te krijgen.
Gevolg is dat ik als enige nog steeds niet thuis kan werken.

Alles wat we nodig hebben, tot zelfs 3 VPN verbindingen tegelijk voor 3 klanten op een 2e PC werkt allemaal feilloos.
De VPN voor onszelf op de 1e pc werkt ook als een speer, maar alléén de telefonie via een SoftPhone applicatie laat het afweten.
Ook op de 2e PC gebeurt exact hetzelfde en zelfs op een 3e pc met alleen maar een kale Windows 7 (en uiteraard de VPN en de Swyx software) gaat het op dezelfde manier mis.
Door die 3e pc weten we dus ook al dat het geen lokale software van de 1e PC kan zijn die er oorzaak van is...

Wij maken gebruik van SwyxIt! voor onze helpdesk telefonie. Deze maakt dan via de bedrijfs-VPN verbinding met de telefonie server in het bedrijfsnetwerk.
De software maakt wel de verbinding naar de server, logt dus netjes in met inlognaam en toestelnummer, maar vervolgens kan ik niet bellen.
Er volgt dan direct een melding "Tijdelijk onbeschikbaar"

Het vermoeden is dat de Thomson TG712 op de een of andere manier (poorten) blokkeert waardoor het niet werkt.
De poorten voor deze software zijn zowel TCP als UDP 5070-5170.
Deze zijn ook al ingesteld als portforwarding en gekoppeld aan het lokale apparaat, zoals de diverse beschrijvingen dat aangeven, maar ook dat mag niet baten.

Ook het aanzetten van UPnP en/of uitzetten van Uitgebreide beveiliging haalt niets uit.

De meest extreme optie zou zijn om van modem (lees: Provider) te moeten wisselen.

Iemand enig idee?


SwyxIt! (SwyxWare): http://www.swyx.com/products/product-...-2011.html

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 09 2012 17:57:22:
Vooralsnog is er geen aanleiding meer om geblokkeerde poorten van de router te verdenken, of aan enige andere aan de eigen pc's en laptop gerelateerde oorzaken.
Het heeft ook al enkele malen - zij het steeds niet veel langer dan een minuut of 7 - wél gewerkt.
de nieuwe verdenking gaat inmiddels uit naar een te lage upload van de internet verbinding. De verbindings specificatie is 20 MB download en 1 MB upload.

De praktijk is dat daar gemiddeld ongeveer 12,8 MB download en 800 KB van overblijft.

Juist die 800 KB is vermoedelijk net op de grens van te weinig bandbreedte om binnen de VPN deze telefoonverbinding tot stand te brengen en/of te houden.


wordt vervolgd...
Gewijzigd door cb0krw op 09 december 2012, 17:57
 
Lutz
Kunnen jullie dat eens in de nacht testen, veronderstellend dat er dan geen ander traffic is? Dan weten jullie of jullie gelijk hebben. Voor meer upload kan je kijken naar Fiberfast. Dat heeft 3MB upload en mijn zoon heeft er provijt van. Misschien kunnen jullie eens met Online verkoop bellen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Telefonie heeft heel weinig breedband nodig.
Nu weet ik niet of dat via een VPN verbinding zoveel meer bandbreedte verbruikt dan normaal.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dit zoveel is dat je hele upload dicht zit.
Zitten jullie ook te up- en downloaden op de VPN verbinding tijdens het telefoneren?

Als je geen gebruik maakt van Online telefonie, zou ik je aanraden om een eigen merk modem/router in te zetten.
Pak dan een fatsoenlijk merk/model en ik verwacht dat je daarmee veel ellende oplost.
Er zijn gebruikersmeldingen dat de Thomson een probleem heeft met het openen van poort ranges.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cb0krw
Update...

Helaas maken wij wel gebruik van telefonie, zodat "even" een andere router aansluiten wat lastiger wordt, en volgens de postcodecheck is FiberFast bij ons (nog) niet leverbaar...

Maar... recent ook getest, en via tooltje de lijn ook gemonitord:

Heel af en toe kan ik wél bellen, zoals eerder al even aangegeven, en op zo'n moment blijkt de bandbreedte die dan in beslag wordt genomen inderdaad niet eens zo hoog te zijn: ongeveer rond de 100kb (van de netto "beschikbare" 800kb, dus lijkt inderdaad zoals I R Baboon al aangeeft de bandbreedte het probleem ook niet te kunnen/mogen zijn...

(zie grafiekje)

Wordt wederom vervolgd...
cb0krw voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Poort ranges kunnen soms niet lekker lopen bij de Thomson.
Maak je ook gebruik van telefonie van Online?
Zo niet, dan kan je een eigen modem/router inzetten die een DMZ functie heeft.
Wellicht de oplossing van je probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
In feite kan je aan een ander modem denken, wat al de gewone traffic handled, en erachter je eigen modem t.b.v de telefonie. Je kan ook nog proberen om van Online een Huawei modem te krijgen. Indien je dan goed op dit forum zoekt, dan kom je erachter welke instellingen de Huawei voor telefonie gebruikt, en deze instellingen kan je dan in een modem zetten wat je zelf mag aanschaffen.

In feite heb je policing nodig, of je gaat voor een tweede internet aansluiting. Dan heb je een aansluiting voor internet alleen, en een tweede voor internet + bellen.

Zelf heb ik om andere redenen een telefoonlijn van kpn en een internet aansluiting van online.

Dus er zijn voldoende oplossingen, maar ze kosten geld.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
cb0krw
Inmiddels kunnen wij ons abbo verlengen, en kunnen wij over naar FiberFast met het Huawei HG655d modem.

Als ik het goed begrijp heeft dit modem dus niet de portrange issues waar die Thomson last van heeft?

Als daar inderdaad de oorzaak zou liggen, dan wordt het straks leuk:
Dan zou mijn probleem worden opgelost, de snelheid hoger, en ook nog eens ruim € 20 goedkoper!

Als het goed is ga ik daar dan binnenkort achter komen...

Wordt dus weer vervolgd... Smile
 
I R Baboon
Ja, die heeft een DMZ functie.
Daarmee open je in één keer alle poorten tegelijk.

Hopelijk zijn daarmee de problemen voorbij.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cb0krw
Even een tussen update...

Heeft even geduurd, want nog dezelfde dag (23 jan.) van mijn vorige bericht had ik de abonnements verlenging naar FiberFast geregeld. Hierbij gaf de dame aan "binnen 7 dagen" terwijl de bevestiging die ik later kreeg vervolgens beweerde dat er "met mij was afgesproken" dat de lijn op 18 febr. zou worden opgeleverd. (terwijl we nooit over enige datum hadden gesproken...)

Het abonnement is inmiddels geregeld, het Huawei modem hangt er sinds vorige week donderdag. FiberFast 30MB zou afgelopen maandag zijn omgezet, ware het niet dat een of andere techneut het nog even achterwege gelaten heeft om de lijn ook daadwerkelijk om te schakelen, want het bleek nog steeds ADSL te zijn.
De helpdeskmedewerker kon helaas niet veel meer voor mij betekenen dan de verantwoordelijke afdeling daarvoor aan te spreken. Zou dan binnen een week(!) alsnog moeten worden geregeld.

Heb al wel even geprobeerd te testen, maar dat gaf tot nu toe nog hetzelfde resultaat. Echter voor de ultieme test wacht ik nog even tot de VDSL echt is opgeleverd.

Wordt vervolgd...
 
Lutz
Let op: het Huawei modem verbindt de port forwarding regels aan de momenteel aktief verbinding. Dat zal nu dus een van de ADSL verbindingen zijn. Zodra je VDSL krijgt, zal theoretisch het modem automatisch moeten omschakelen, maar dan zijn de port forwarding regels vergeten, omdat ze aan de oude verbinding zijn gekoppelt. Ik adviseer om 1 keer per dag het modem van de netvoeding te halen, en naar een minuut of zo weer aan te zetten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connectieprobleem met SwyxIt! softphone', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie