obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
snelheidsverhoging november 2012
WillemWilliams
Ik zit bij online (orange) vanaf december 2007.
ik zoek nog even naar informatie over die telefooncentrales.
Er staat bijvoorbeeld iets op adslcentrale.nl. Toen speelde dat van die geupdate centrales.
 
I R Baboon
Ik weet wel hoe het ongeveer zit.

Er is in de centrale van je geen Online/Orange verbinding beschikbaar.
Daarom ben je nu op een KPN verbinding aangesloten.
En die hebben recent de oude verbindingen geüpgradet naar ADSL2+.
Daarom de aangekondigde snelheidsverhoging.

Alleen zou je moet die afstand tot de centrale al in het begin ongeveer 8 Mbit download moeten hebben gehad.
Je zat dan op een ADSL1 kaart of op een ADSL2+ kaart, maar dan met een max 8 Mbit profiel.
Daarom mijn vermoedens inzake je rare ADSL2 verbinding. Zover ik weet zijn die in Nederland nooit ingezet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
WillemWilliams
Hier nog een tekst uit een forum die ik nog vond:


Overal adverteren internet providers met een snelheid (tot) 20Mb.

Nu blijkt het dat ze deze snelheden bij langena nooit kunnen leveren. Na meerdere malen contact met verschillende klantenservices van verschillende providers blijken dat ontzettend veel wijkcentrale's maximaal maar 8Mb kunnen uitleveren.

Op alle postcode checks van de betreffende providers word vrolijk geadverteerd met geschatte snelheden die tussen de 15 / 18 Mb/s seconden zitten.

De providers weten hiervan, de wijkcentrales zijn nooit klaar gemaakt voor het zogehete ADSL2+ en opereren met verouderde onderdelen waardoor het singaal wat uit gaat 8Mb/s maximaal is, haal hier nog de kwaliteitsverlies vanaf door de afstanden naar de centrale en de consument houd 6Mb/s over van de beloofte 16 tot 18mb's.

Dit lijkt me een valse advertentie. Provider telfort maakt het helemaal bond door als enige alternatief een 4Mb/s dienst te bieden omdat ze weten dat 8Mb/s bijna overal het maximale is wat ze kunnen leveren.

Ook worden door KPN de centrale's niet meer omgezet naar ADSL2+
KPN wacht tot de uitrol van glasvezel en vinden ADSL2+ geen rendabele investering meer.

Dit betekend voor de consument dat ze betalen voor een 20MB/s dienst maar deze nooit en te nimmer meer zullen krijgen tot ze overstappen naar het (waarscheinlijk) veel duurdere glasvezel dienst, welke nog bijna nergends word aangeboden.
Mario_s Berichten: 3Geregistreerd: 06 apr 2010 17:03


Ik meen ook dat als je op een centrale zat waar je maximaal 4Mbit/sec kon krijgen korting kreeg op je abonnement.
ADSL basis plus telefonie was € 25,- maar als je maximaal 4Mbit kon krijgen betaal(de) je € 20,-
 
I R Baboon
Met die tekst ben ik maar gedeeltelijk mee eens. Think

Het is inderdaad zo dat men adverteert met snelheden die in de praktijk heel anders kunnen uitvallen.
Daarom staat ook altijd 'tot 20 Mbit' bij de abonnementen en hebben veel providers een postcode snelheidscheck om een voorspelling te doen.
Dat oorzaak ligt puur aan technische beperking van xDSL lijnen.
Hoe verder je van de centrale woont, hoe lager je snelheid.

KPN heeft twee systemen beschikbaar in de telefooncentrales.
WBA-A en WBA-E. WBA-A heette vroeger Bitstream en dat kan max 8 Mbit leveren.
WBA-E zijn de eigen KPN lijnen met 20Mbit max. (KPN/Telfort/Xs4All)
WBA-A gaat nu verdwijnen uit de centrales en iedereen gaat over op WBA-E.
Dat is nu de snelheids upgrade.

In centrales waar de andere providers (Online, Tele2, BBned) ook hun netwerk hebben aangesloten,
heb je daarvan niets van doen.
Daar zit je gewoon op een ADSL2+/VDSL kaart aangesloten van de provider zelf.
Helaas is in jouw centrale alleen KPN beschikbaar.

Met opzet klanten bedonderd is onzin.
Alleen hebben sommige providers moeite om het hele verhaal te vertellen.
Dat is de natuur van de markteconomie. Benadruk het positieve aan de deal, probeer de nadelen te verhullen. Whistl


Wat abonnementsgegevens staan in je "Mijn Online" pagina?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
WillemWilliams
Er staat alleen : ADSL basis

Als ik naar de factuur ga staat er: ADSL basis en bij telefonie staat: Telefonie basis

Helaas kan je bij de facturen niet langer dan een jaar terug.
Bij Orange stond er ook altijd ee korting bij ( voor de lage internetsnelheid)
Nu staat er bij de vaste kosten € 20,33.
Voor ADSL basis € 18,30, voor de huur modem € 1,02 en voor telefonie basis € 1,02. Bij elkaar dus € 20,33 (nou ja bijna...)
 
thaumaturgy
Als je ADSL Basis als abonnement hebt zal je sowieso geen hogere snelheid als 4 Mbit krijgen. Dat is gewoon een beperking van het product wat je afneemt. De fout lijkt mij dan ook dat je een e-mail hebt gekregen over een snelheidsverhoging terwijl dat voor jou niet van toepassing is.


Als je een hogere snelheid wilt zal je dus een ander abonnement moeten nemen bij Online.
 
WillemWilliams
Het zou kunnen dat ik dat mailtje niet had mogen ontvangen.
Toch had ik ook volgens de online medewerker recht op een hogere snelheid.
Als ik een nu abonnement bij online zou afsluiten voor 4 Mbit/s ben ik overigens € 12,95 per maand kwijt en dan is het wifi modem gratis. Zou ik al heel lang € 6,- teveel in de maand betalen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 02 2012 10:37:26:
Bij het bedrag wat ik aan online betaal komt daar nog de bij rekening van KPN, zo'n € 12,- per maand.
Gewijzigd door WillemWilliams op 02 december 2012, 10:37
 
I R Baboon
Waarom zit je nog op een analoge KPN lijn?
Dat lijkt mij de duurste optie die je weg kan laten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
WillemWilliams
Je kon toen Orange de huur over laten nemen, dat was maar iets goedkoper.
Het KPN abonnement behouden had als voordeel dat je evengoed kon bellen als er een storing zou zijn bij de internetprovider.
Ook scheen het zo te zijn dat als je "oude" telefoonnummer eenmaal bij Orange zat, het niet gegearandeerd was dat je dat nummer weer terug kreeg als je daarna naar een andere provider zou overstappen.

Inmiddels hebben we een puberzoon die het liefst de hele nacht met zijn mobieltje op de wifi zit.
Nu kunnen we gewoon het modem 's nachts uitdrukken en mocht er "iets" zijn dan werkt de telefoon gewoon. Via de analoge lijn.
 
I R Baboon

Quote

een downloadsnelheid belooft van 20 mb/s


Het is altijd tot 20 Mbit per seconde.
Nergens wordt iets belooft.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheidsverhoging november 2012', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen na snelheidsverhoging (12/12/2012) Livebox configuratie en problemen : 5 22 dec 2012
Mijn begin van november met online. Opleveringsproblemen : 1 05 nov 2009
Snelheidsverhoging 2008 Algemeen : 131 19 okt 2008
duidelijke datum snelheidsverhoging Algemeen : 7 02 sep 2008
Snelheidsverhoging, orange schaam je! Snelheid : 3 13 mei 2008
Advertentie