obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wel draadloze verbinding, geen internet
Lutz
Ik heb persoonlijk een hekel aan dingen aan google te geven die ze niet moeten weten.

De DNS servers staan ook in het FAQ:

primaire DNS server: 194.134.5.55
secundaire DNS server : 194.134.5.5

ik vindt dat persoonlijk hygienischer. Maar smaken verschillen.

Zet eens je kanaal op 13 en kijk wat dan het WLAN doen. Misschien kan je nog een plaatje posten?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
dtmn
Dns heb ik gewijzigd en kanaal 13 geprobeerd echter geen succes omdat de laptop van mn vriendin geen (draadloze) verbinding meer wilde maken...
 
Lutz
Dus je vriendin heeft een internationale laptop, en die kan alleen de kanalen 1 t/m 11 aan. Hoe zit het met kanaal 9?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
dtmn
Kennelijk ja, ik had al ergens gelezen dat niet alle apparaten met ch13 compatible zijn...

heb m nu op 9 gezet en lijkt als ik inSSider moet geloven iets minder stabiel, hij schommelt iets, maar goed...

Overigens vraag ik me af of het kanaal in deze nog wat uitmaakt gelet op het gegeven dat ik met alle andere draadloze apparaten telkens wel gewoon stabiel internet heb...
dtmn voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Als je via beveiligde modus geen problemen hebt en via normaal Windows wel problemen,
ga ik ervan uit dat WIFI hier niet het grote probleem is.

Heb je op de laptop nog software van de fabrikant zelf zitten?
Die wordt vooral gebruikt om dingen in te stellen zoals WIFI en dergelijke.
Verwijder die software eens en test of de problemen nu weg zijn.
Soms kan die software meer fout doen, dan goed, is mijn ervaring.

En kijk eens in de Eventviewer van Windows.
Als er problemen zijn, zou je daarvan een entry moeten zien en dan weet je misschien de reden ervan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Ik vermoedt het volgende: bij jouw zijn veel draadloze netwerken aktief. Misschien is de WLAN kaart van de laptop een beetje slecht ontvangend geworden.

Wat er volgens mij gebeurt, dat ineens een buurman ook zit te internetten en dan kan je je eigen signaal niet meer goed ontvangen.

Stel je voor je ben in China in een groot stationshal, en heel veel mensen praten Chinees. Daar tussen in versta je inees een paar worden Nederlands. Indien veel mensen de trein pakken, dan spreekt de rest minder hard, en je kan meer Nederlands begrijpen. Het helpt nog weleens om dichter bij de spreker (modem) te gaan staan.

In feite werkt WLAN net zo...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
dtmn
@ IR Baboon:

Ik heb geen idee hoe te bepalen of bepaalde software door de fabrikant is geleverd en conflicten veroorzaakt. Wellicht een tip hoe e.e.a. te bepalen??

Voor wat betreft jouw tip over de eventviewer van Windows; hett lijkt erop dat ik telkens als de verbinding eruit knalt een 'waarschuwing' krijg (het gele uitroeptekentje) met de volgende info:

Bron: WLAN- Autoconfig
GebeurtenisID: 4001

Naast deze terugkerende melding zie ik dat ik ook redelijk wat andere waarschuwingen heb en zelfs een aantal fouten. Totaal vanaf juli dit jaar 1732(!) stuks. Ik kan deze meldingen echter niet duiden op basis van de informatie die erbij wordt gegeven in de eventviewer (m.a.w. ik begrijp er geen kloot van)

@ Lutz:

Het lijkt mij niet aannemelijk dat de storing te maken heeft met het bereik van mijn netwerkkaart. Ik heb ten alle tijde een goede hoge verbinding en de overige apparaten (laptop, desktop, iphone hebben m.i. mindere netwerkkaarten en blijven het wel gewoon doen. Ik kan het door jou geschetste verband in mijn casus dan ook niet echt zien...
 
I R Baboon
De Eventviewer brengt ons niet direct verder.
Ik had gehoopt dat er iets specifieks uit zou komen.
Die Auto-config is de service die je draadloze netwerk beheert. Logisch dus dat die ermee stopt.

Welk merk en type laptop is het?
Dan kijk ik even wat Google uitspuugt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dtmn
Het betreft een Packard Bell TS44-HR-414NL
 
Lutz
quote dtmn: @ Lutz:

Het lijkt mij niet aannemelijk dat de storing te maken heeft met het bereik van mijn netwerkkaart. Ik heb ten alle tijde een goede hoge verbinding en de overige apparaten (laptop, desktop, iphone hebben m.i. mindere netwerkkaarten en blijven het wel gewoon doen. Ik kan het door jou geschetste verband in mijn casus dan ook niet echt zien...

end quote [ik ben een html dummy]

In feite beantwoordt je de vraagstelling zelf: je andere apparaten hebben wel goede verbinding, maar deze laptop niet. Misschien kan je nog ergens een usb wlan kaart leenen om te testen.

Maar in de meeste gevallen heb je een storing door een ander WLAN, en de oplossing is een ander kanaal te zoeken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel draadloze verbinding, geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie