obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Internet bedraad langzamer dan draadloos?
Lutz
Voor een goede vergelijking moet je eerst van alle werkstation het netwerk kabe eruit halen. Vervolgens plaats je het netwerk kabel in je laptop op de plaats van de werk stations, en je zet tijdelijk wlan uit op de laptop. Ik verwacht dan overal hetzelfde performance.

De boosdoener zullen je oud D500 computers zijn. Ik heb er zelf vele jaren een D530 gehad, en die had oorspronglijk een heel trage PATA schijf.

Wil je echt weten of het je D500 zijn, dan zal ik een linux live distro pakken en even de downloadsnelheid met speedtesst of zo testen.

Alleen bij zo een live distr weet je dat geen andere diensten in de achtergrond de meting kunnen verstoren.

Als live distro kan je b.v. knoppix pakken. Daar is er ook eentje in het Nederlands van.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
lupus
De oude beestjes kunnen het nog best behoorlijk doen is tenminste de laatste jaren mijn ervaring en vooral deze
compaqs EVO Desktop D500 kom je nog veelvuldig tegen op kantoren.
Zoals verder aangegeven oude situatia werkte prima ( ook met oude pc's en misschien ook stevig verlies maar denk dat ik
daar met abo adsl extra 20Mb. uitkwam op zo'n 8Mb werkzaam hetgeen voor kantoor, voip telefoon en spotify (geen werk zonder muziek:-)
liep als een zonnetje. Nu dus adsl 2+ (men mompelde bij verlenging ook nog iets van vdsl geloof ik maar die zie ik niet terug op de modemwaardes en ik zit te ver van kastje af dus gewoon adsl 2+ kan ook prima zijn voor mijn situatie).
Ik ploeter verder :-)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 20 juni 2013, 10:35:55:
Snelheden van diverse wisselingen kwa draad en ook de laptop via draad op lan van werkstations geven aan dat de
laptop altijd veel en veel sneller is en zou de gedachte kunnen zijn dat de oude computer de oorzaak kan zijn maar!
Wisseling van het werkstation dat niet in het netwerk zit en nog windows XP heeft met alles laatste updates ervan ging van
lan2 naar lan 4 en geeft nu downsnelheid aan van 10 !! Dus deze oude beestjes met ATA schijven (geeft dat iets?) en 845 chipsets
1.5 Ghz processor kunnen het hierop dus gewoon doen. Ik duik verder in het netwerkverhaal van de andere twee machines (laptop en werkstation misschien ontstaat daar toch een conflict dat niet wordt gemeld door een van de windows 7 progjes?
Ik ploeter voort :-) en wil het gewoon weten en corrigeren.
Gewijzigd door lupus op 20 juni 2013, 10:35
 
I R Baboon
Wat voor een OS draai je op die oude pc's?
En check je netwerkinstellingen eens goed. Welke MTU waarde staat ingesteld?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lupus
Op werkstation dat met laptop op bedrijfsnetwerk zit. beide windows 7 en op losse werkstation windows XP, die draait nu wel
enigszins en wel op down 8-10 Mb.
MTU waardes op beide windows 7 machines is 1500 en gecheckt met tcp optimizer. Draaien van dit progje geeft nochthans geen verbeteringen
 
I R Baboon
Jammer, dan helpt dat ook niet.

Hoe test je de download op je workstations?
Ben je via een VPN verbonden met het bedrijfsnetwerk? Dat gedeelte is mij onduidelijk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lupus
ik doe een aparte test met speedtest.net op alle machines en kom zo aan de waardes.
Dat gedeelte dat u noemt is voor mij iets nieuws sorry. VPN enzo. Ik heb alleen die 2 machines
laptop en werkstation in een bedrijfsnetwerkje geplaatst om mettertijd de printer ook op de laptop wireless
te kunnen benutten voor afdrukken.
 
I R Baboon
Mijn vermoeden ging naar een VPN verbinding naar een bedrijfsnetwerk.
Maar als dat niet van toepassing is, valt dat weg.

Veel speed test sites zijn miserabel.
Ik krijg ook altijd de vreemdste uitslagen en ze zijn steeds anders.
Je kan het beste een bin bestand downloaden. Daarmee test je betrouwbaarder.
Dat bin bestand kan je daarna wissen. Het bestaat alleen om de download mogelijk te maken.

Check bovenin het grijze balkje van de pagina naar de speedtests.
Daar kan je ook bin bestanden vinden.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lupus
Bedankt voor de tips.

TCP Optimizer had ik al gebruikt op zowel laptop als werkstation met slome verbinding.
Nu nogmaals gecheckt plus aan/uit machine en de sppedtest van online eroverheelgehaald.
Resultaten: op laptop down 14037,71 Kbps en het werkstation (zucht) 4183 Kbps. helaas pindakaas.
Ik ploeter voort :-)
 
I R Baboon
Er is toch geen upload in de achtergrond bezig op die workstation?
Torrents in de achtergrond bijvoorbeeld?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lupus
Utorrent stond er wel op maar was uit. Nu inmiddels bezig alle niet vaak gebruikte software er vanaf aan het gooien en nogmaals te testen daarna. Nader nieuws volgt zodra mogelijk :-) . Ik zal het vinden!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 20 juni 2013, 15:02:42:
misschien kan ik de huawei als bridge laten fungeren en de fritzbox 7270 fon erachter plaatsen het werkstation daarop aansluiten en nog eens testen? Wie weet, alleen tref ik niet veel instructies aan voor bridge en de link waar u naar verwijst in een andere post heeft inmiddels geen afbeeldingen meer erbij staan (is van niels of derg.). Kijk ik eroverheen of staan er nog geen strakke instructies van dit modem en dan als bridge op dit forum? Het betreft dan slechts internet en geen telefonie want die voip aansluiting loopt via een ander bedrijf en kan dan via de fritzbox makkelijker misschien?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 20 juni 2013, 15:42:05:
Heb inmiddels de fritzbox erachter geplaatst met een utp op lan2 en de laptop is aangesloten wireless op fritzbox test geeft slechts kleine verlies bij laptop wireless dan en wel 13148Kbps hetgeen 14037 was op de huawei en het werkstation van huawei naar fritzbox achter de huawei aangesloten op fritzbox lan 2 testresult 3292down. Het losse werkstation windows XP kwam op 8874Kbps dus netjes denk ik. Zag trouwens dat op die machine en controle tcp optimizer de mtu waarde stond op 1492? Kan dat iets zijn?Ietsje lager instellen?
Gewijzigd door lupus op 20 juni 2013, 15:55
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet bedraad langzamer dan draadloos?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie