obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
IP camera werkt niet meer na wijzigen IP adres
Lutz

Quote

I R Baboon schreef:

Kan je op je eigen netwerk de camera wel bereiken op 192.168.1.68?
Het kan zijn dat de camera een ander ip adres heeft gekregen van de router.
Je moet dan ervoor zorgen dat het ip adres van de camera zelf niet verandert.
Geef dus je camera een vast ip adres, bv. 192.168.1.100.
Natuurlijk moet dan ook de poort regel aangepast worden naar dat nieuwe ip adres.



Let op, dat de vast IP adres wel buiten het DHCP range van de router valt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Klopt als een bus.

Alleen valt het in de praktijk mee.
Als een DHCP server begint uit te delen op 50, duurt het 50 netwerkapparaten lang voor er een mogelijk ip conflict ontstaat als je een static hebt lopen op 100.
Lang voor dat gebeurt, ligt de router of de xDSL lijn al plat.
Voor zoveel netwerkverkeer zijn deze consumentenrouters gewoon niet geschikt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Diem
Ik heb alle dingen op de modem die te maken hadden met de IP camera verwijderd en ook bij de netwerkinstellingen van de IP camera zelf heb ik een paar dingetjes aangepast die daarmee te maken hadden. Daarna alles weer toegevoegd en nu die een nieuw intern IP adres heeft doet hij het opeens wél. Vreemd, maar ben blij dat het nu werkt.

Nu wil ik voorkomen dat zoiets weer gebeurt als ik bijvoorbeeld op vakantie ben, dan zou ik graag bij de instellingen van de modem kunnen komen. Waar is dat in te stellen? Bij? Onderhoud ---> Account? Of is dat niet aan te raden i.v.m. de veiligheid?
 
I R Baboon
Geen vreemd verhaal. Soms werkt de Huawei niet correct en als je alles opnieuw instelt of reset is alles weer in orde. Gebeurt helaas wel eens vaker.

Inloggen via een remote verbinding is onmogelijk met de Huawei.
Althans voor klanten. De helpdesk heeft wel die mogelijkheid, maar de inloggegevens zijn geheim.
De enige mogelijkheid om de Huawei te benaderen is om een VPN verbinding op te zetten met een PC of NAS en daarmee de router te benaderen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Diem
Oke, dan weet ik even genoeg.
Bedankt voor de reacties!
 
Diem
Ik ben weer terug van vakantie. De eerste week kon ik de IP camera bereiken, de tweede week opeens niet meer. Toen ik thuis was ging ik kijken wat het probleem was. Het interne IP adres van de camera was toen ik weggging 192.168.1.70 en na thuiskomst 192.168.1.67
Nu zag ik dat de router dat automatisch had aangepast, dus ik snap niet waarom de camera onbereikbaar was geworden.
Daarna had ik bij 'Poort toewijzing' poort 80 en 443 verwijderd en opnieuw toegevoegd voor de camera, maar nog steeds was hij onbereikbaar. Toen de router gereset, maar nog steeds niks. Nu heb ik bij de IP camera de instellingen veranderd dat hij nu via DHCP een IP adres toegewezen krijgt, want die router is hopeloos.
Iemand die weet waarom de router zo raar doet?

Bij Status > LAN > Netwerk stond de DHCP looptijd toen ik hem op DHCP zette bij de camerainstellingen op 23 uur, .. min enz. Nu staat de IP camera bij 'Apparaten op Lan' er helemaal niet meer bij, heel vreemd allemaal. Iemand die er wel iets van snapt?

Edit: Nu staat de IP camera opeens wel weer bij 'Apparaten op Lan', maar bij DHCP looptijd staat er niks, terwijl ik de camera geen permanentlease heb gegeven. Eerst stond er dus (zoals ik al zei) een tijd achter (23 uur, 15 min enz.)
Gewijzigd door Diem op 06 september 2013, 21:19
 
Lutz
DHCP werkt simple gezegt als volgt: zodra de dhcp lease time is verstreken wordt een nieuw IP adres aangevraagt, en dat is standaard de eerste IP adres uit de pool die niet is vergeven. Dat verklaart, waarom de IP adres is gewijzigd. Wat je nu wil is niet de lease tijd veranderen, maar dat altijd weer hetzelfde ip adres wordt gekoppelt aan de MAC adres van de camera. Op mijn Fritzbox kan ik dat instellen, maar ik weet niet of Huawei dat ook kan. Anders moet je aan de camera een vast IP adres toekennen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Diem
Ik had ook een statisch IP adres ingesteld voor de camera. Dit werd ook gewoon herkend door de router en een DHCP looptijd had hij niet. Allemaal goed zou je zeggen, maar na de tweede week zat poort 80 opeens dicht en was de camera dus niet meer te bereiken. Poort 80 verwijderd en opnieuw toegevoegd hielp niet, ook de router resetten loste niks op.
Vandaar dat ik bij de camera instellingen hem nu via DHCP een IP adres laat toewijzen. Het IP adres werd inderdaad gewijzigd en de router herkende dit ook. Bij DHCP looptijd stond er 23 uur, 59 minuten enz. Ik neem aan dat hij dus na 24 uur weer een ander intern IP adres toewijst. Nu heb ik dit vanmiddag toegevoegd en zou die 24 uur looptijd, nu iets van 15 uur moeten zijn. Echter, de DHCP looptijd is zonder iets te veranderen weer verdwenen...
 
Diem
Het kopje 'Poort toewijzing' is ook verdwenen.
Iemand die weet hoe dat kan en hoe ik dat weer terug kan krijgen?
qx5l46

Edit: Lees net in een ander topic dat het verhuisd is naar Basis ---> FirewallSmile
Gewijzigd door Diem op 19 september 2013, 20:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP camera werkt niet meer na wijzigen IP adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Advertentie