obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Enkele seconden uitval
I R Baboon
Jammer dat je geen stap verder bent gekomen.

Dus er wordt geen case aangemaakt voor de technische dienst?
Dan zou ik een klacht indienen bij Online.
En dat zowel telefonisch als schriftelijk.
Daarmee verhoog je de druk op de ketel en je hebt gelijk een aanleiding om later Online in gebreke te stellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
onceatukker
Inmiddels aangetekende brief verstuurd vorige week werd ik terug gebeld die optie is weg op de website, vanmorgen weer € 5,75 om even naar die onzin te luisteren van weer modem reset kabels nakijken enz als ik over pingen lullen ze overheen kom er geen stap verder mee hoop dat ze hier iets op uit doen want begin nu toch wel erg teleurgesteld te raken in Online. Begrijp trouwens totaal niet waarom die mensen niet per mail te bereiken zijn desnoods via een contact formulier.
 
I R Baboon
De gemiddelde helpdeskmedewerker weet niets van pingen.
Zij moeten zich aan een script houden dat op hun scherm verschijnt.
Dat bepaald wat zij vragen of zeggen mogen.

Ik vind het vreemd dat je niet doorgestuurd wordt naar een derde lijns of technische dienst.
Daar zit wel kennis en die zouden die wel kunnen doorgronden.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
haveba
Ik heb hier een identiek probleem. Is ook rond dezelfde tijd begonnen. Heeft misschien iets te maken met de "verbeteringen" die Online aan het doorvoeren is. Inmiddels drie verschillende modems geprobeerd. Maakt niks uit. Heb nog geen contact met Online opgenomen maar ik hoor hier dat dit nogal een lijdensweg is. Op de website staat de mogelijkheid genoemd om dit via e-mail te doen. Wat ik ook probeer, een contactformulier krijg ik echter niet. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, zogezegd.

In het logbestand van mijn modem (TP-Link TD-8817) vind ik constant deze foutmeldingen:
9/24/2013 18:56:15> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80516c8c
9/24/2013 19:19:20> Last errorlog repeat 511 Times
9/24/2013 19:19:29> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80516c8c
9/24/2013 19:19:31> Last errorlog repeat 5 Times

Ga nog even bekijken hoe we dit moeten gaan aanpakken.

Overigens, de helpdesk van Online kun je ook bellen via 0800-8048
Dit is tenminste gratis met een vaste telefoon.
 
CnC

Quote

onceatukker schreef:

Nou ik moet nog zeggen dat het goed is alle ellende weer terug inmiddels weer contact gehad met de Helpdesk alles weer uitgelegd maar men zegt doodleuk tot het isra punt is alles ok we kunnen de modem benaderen.
Daarmee stopt het dus. Ik weet me hier nu dus geen raad meer mee men weigert gewoon te luisteren als ik over het externe pingen begin en de fouten praat men er gewoon overheen.
Iemand een tip? Of misschien beter nog hoe kom ik van Online af? Het is nu 6 a 7 weken bagger men weet het niet op te lossen ik weet het effe niet meer.


I R Baboon riep wel heel snel op de vorige pagina dat het wel aan de externe verbinding moest liggen, maar wat ik hier nog niet voorbij heb zien komen zijn DNS problemen. Immers is intern/extern niet het enige verschil tussen het modem pingen en online.nl pingen. Het verschil zit hem ook in een ip-adres en een domeinnaam. Wat gebeurt er als je 195.96.100.38 pingt? Het zou namelijk ook kunnen duiden op DNS problemen of problemen met DSN instellingen.

Als het probleem dan nog steeds bestaat dan zou het kunnen liggen aan wat ze bij Online een verbrekende verbinding noemen of aan het modem (niet ver genoeg doorgelezen of deze recentelijk al vervangen is n.a.v. dit probleem). De helpdesk kan zien of het modem de verbinding verbroken heeft, al is het maar voor een ms. Is dit niet het geval dan zou je kun vragen om het met een nieuw modem uit te testen. Gaat het om een verbrekende verbinding dan kan de helpdeskmedewerker een storingsdossier aanmaken. Is er geen sprake van een verbrekende verbinding en helpt een nieuw modem ook niet dan is het toch echt een lokaal probleem waar Online niet bij kan helpen. Een andere computer uittesten kan dan nog helpen om het probleem vast te stellen.

Quote

I R Baboon schreef:

Jammer dat je geen stap verder bent gekomen.

Dus er wordt geen case aangemaakt voor de technische dienst?
Dan zou ik een klacht indienen bij Online.
En dat zowel telefonisch als schriftelijk.
Daarmee verhoog je de druk op de ketel en je hebt gelijk een aanleiding om later Online in gebreke te stellen.

Zie voorgaande. Als die opties geen oplossing bieden kun je in gebreke stellen wat je wilt, maar daar kom je niet mee verder. Al was het maar omdat de algemene voorwaarden 10 sec uitval rechtvaardigen.

Quote

onceatukker schreef:

Inmiddels aangetekende brief verstuurd vorige week werd ik terug gebeld die optie is weg op de website, vanmorgen weer € 5,75 om even naar die onzin te luisteren van weer modem reset kabels nakijken enz als ik over pingen lullen ze overheen kom er geen stap verder mee hoop dat ze hier iets op uit doen want begin nu toch wel erg teleurgesteld te raken in Online. Begrijp trouwens totaal niet waarom die mensen niet per mail te bereiken zijn desnoods via een contact formulier.

Die optie komt binnenkort weer terug, zover ik weet zijn ze bezig met een update van de website.

Quote

I R Baboon schreef:

De gemiddelde helpdeskmedewerker weet niets van pingen.
Zij moeten zich aan een script houden dat op hun scherm verschijnt.
Dat bepaald wat zij vragen of zeggen mogen.

Ik vind het vreemd dat je niet doorgestuurd wordt naar een derde lijns of technische dienst.
Daar zit wel kennis en die zouden die wel kunnen doorgronden.

Waar baseer je dat op? Elke helpdeskmedewerker bij Online doet als eerste stap een ping naar het modem om te kijken of er internetverbinding is. Lijkt me daarom sterk dat je iemand tegenkomt die niet weet wat pingen is. Ook is er van een script geen sprake. En zoals je waarschijnlijk weet krijgen klanten bij geen enkel bedrijf de derde lijns of technische dienst te spreken, bij Online niet en ook niet bij andere ISP's. De eerste lijns medewerker (helpdeskmedewerker) probeert gezamenlijk het probleem op te lossen en het probleem vast te stellen, als dit hem of haar niet lukt dat maakt hij een dossier aan naar de derde lijns, de reactie die daarvan terugkomt wordt gecommuniceerd naar de klant. Zo gebeurd het overal. Dus diezelfde mensen met, volgens jouw woorden, de kennis en doorgrondingsmanieren, dat zijn de mensen die bij monde van de helpdeskmedewerker tegen onceatukker zeggen dat er niets aan de hand is.

Quote

haveba schreef:

Ik heb hier een identiek probleem. Is ook rond dezelfde tijd begonnen. Heeft misschien iets te maken met de "verbeteringen" die Online aan het doorvoeren is. Inmiddels drie verschillende modems geprobeerd. Maakt niks uit. Heb nog geen contact met Online opgenomen maar ik hoor hier dat dit nogal een lijdensweg is. Op de website staat de mogelijkheid genoemd om dit via e-mail te doen. Wat ik ook probeer, een contactformulier krijg ik echter niet. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, zogezegd.

In het logbestand van mijn modem (TP-Link TD-8817) vind ik constant deze foutmeldingen:
9/24/2013 18:56:15> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80516c8c
9/24/2013 19:19:20> Last errorlog repeat 511 Times
9/24/2013 19:19:29> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80516c8c
9/24/2013 19:19:31> Last errorlog repeat 5 Times

Ga nog even bekijken hoe we dit moeten gaan aanpakken.

Overigens, de helpdesk van Online kun je ook bellen via 0800-8048
Dit is tenminste gratis met een vaste telefoon.

Het contactformulier c.q. bel me terugknop komen binnenkort terug, zie bovenstaande. Het logbestand van jouw modem is voor mij niet duidelijk, maar ik herken hier geen verbreking in. Als je het modem van Online gebruikt dan kunnen ze je wellicht helpen als je dezelfde problemen ervaart.

Vergeet 0800-8048 maar, dat is het nummer van de verkoopafdeling welke niet zal doorverbinden aangezien ze dit strikt verboden is. Wellicht een enkeling die je durft te matsen, maar reken er maar niet op.
 
onceatukker
"Een andere computer uittesten kan dan nog helpen om het probleem vast te stellen"
Denk dat andere laptop, Tablet, of smartphone toch voldoende moet zijn om aan te tonen dat de uitval er is. 10 seconden verhaal zou mooi zijn heb je wel eens 15 keer op een dag uitval op mediacenter gehad?

We zullen zien hoe het afloopt.
 
onceatukker
CnC ik heb de ping uitgevoerd kon net de uitval mee pakken zie printscreen
vertel wat is nu mijn probleem

Jan
onceatukker voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
CnC

Quote

Als het probleem dan nog steeds bestaat dan zou het kunnen liggen aan wat ze bij Online een verbrekende verbinding noemen of aan het modem (niet ver genoeg doorgelezen of deze recentelijk al vervangen is n.a.v. dit probleem). De helpdesk kan zien of het modem de verbinding verbroken heeft, al is het maar voor een ms. Is dit niet het geval dan zou je kun vragen om het met een nieuw modem uit te testen. Gaat het om een verbrekende verbinding dan kan de helpdeskmedewerker een storingsdossier aanmaken. Is er geen sprake van een verbrekende verbinding en helpt een nieuw modem ook niet dan is het toch echt een lokaal probleem waar Online niet bij kan helpen. Een andere computer uittesten kan dan nog helpen om het probleem vast te stellen.


Bovenstaand dus.

Wat is trouwens het resultaat als je pingt vanuit de dosbox ("ping 195.96.100.38 -t" zorgt dat hij gewoon doorloopt en niet stopt na 4 pogingen). En hoe is het resultaat als je pingt naar 74.125.136.147 en/of naar 62.69.166.254? Kun je op het moment dat het probleem zich voordoet een traceroute doen (in dosbox "tracert ") en het resultaat hiervan bekend maken? Hoe is het resultaat op andere computers?. Heb je eventuele firewalls geïnstalleerd of andere internetbeveiligingspakketten?
 
onceatukker
Laat maar je pakt er een en ander uit en dan ga je weer met hetzelfde verder, ik heb geschreven ook de modem van Telfort geeft dit probleem (heeft 2 jaar zonder problemen gedraaid) ook smartphones tablets van kenissen vallen uit dan begin je weer over firewalls en modem problemen. Je haalt een en ander uit de teksten maar leest maar half.
Baboon heeft me proberen te helpen dat heb je afgebroken nu ga jij deze onzin verkondigen (sorry)

Baboon bedankt voor alle moeite ik probeer het met Online verder te regelen al hebben ze nog niet gereageerd op mijn brief maar ga er vanuit dat ze dat doen.
 
CnC

Quote

onceatukker schreef:

Laat maar je pakt er een en ander uit en dan ga je weer met hetzelfde verder, ik heb geschreven ook de modem van Telfort geeft dit probleem (heeft 2 jaar zonder problemen gedraaid) ook smartphones tablets van kenissen vallen uit dan begin je weer over firewalls en modem problemen. Je haalt een en ander uit de teksten maar leest maar half.
Baboon heeft me proberen te helpen dat heb je afgebroken nu ga jij deze onzin verkondigen (sorry)

Baboon bedankt voor alle moeite ik probeer het met Online verder te regelen al hebben ze nog niet gereageerd op mijn brief maar ga er vanuit dat ze dat doen.

Ja tuurlijk begin ik over firewalls e.d. omdat het eerst opgelost moet worden op één apparaat en dan kun je vergelijken wat er verschilt tussen het dan werkende apparaat en de niet werkende apparaten.

Daarnaast heb je zowel op mijn verzoek als op verzoek van I R Baboon geen dosbox gebruikt. En als je wilt weten waar op de route het misgaat dan zul je een traceroute moeten doen. Overigens heb ik niets afgebroken, ik heb I R Baboon gewezen op onjuistheden en als ik hem goed inschat dan vat hij dat niet persoonlijk op.

Maar je zoekt het verder zelf maar uit, ik ga geen tijd en aandacht besteden aan iemand die geen zin heeft in het zoeken van de oorzaak en de oplossing, spam via PM wordt dan ook niet (meer) gewaardeerd.

Wees je er overigens van bewust dat als Online bereid is een diepgaand onderzoek hiernaar te doen, terwijl alles erop wijst dat alles in orde is, zij ook om een traceroute zullen vragen, daarnaast is het misschien handig om te weten dat het internet van Canal Digital eigen internet van Online is met een Canal Digital sticker erop.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Enkele seconden uitval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Internet verbinding modem valt frequent enkele seconden weg Huawei configuratie en problemen : 13 16 sep 2015
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing : 12 26 jan 2015
radio uitval MZ 100 Frequently Asked Questions : 4 22 dec 2014
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig Storing : 27 07 apr 2014
Advertentie