obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Klacht in verband met internetsnelheid
I R Baboon
Ik zou eerst zeker stellen dat de huidige kabel naar je woning de boosdoener is.
Daarvoor moet je eventjes het modem direct aansluiten op je ISRA punt.
En dan de intrainwaardes vergelijken met de oude.
Als daar een significante verbetering in komt, moet je aan oplossingen gaan denken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC

Quote

I R Baboon schreef:

Ik zou eerst zeker stellen dat de huidige kabel naar je woning de boosdoener is.
Daarvoor moet je eventjes het modem direct aansluiten op je ISRA punt.
En dan de intrainwaardes vergelijken met de oude.
Als daar een significante verbetering in komt, moet je aan oplossingen gaan denken.

^^^ doe het alleen al om onze nieuwsgierigheid tegemoet te komen Pfft
 
sovanzomeren
Haha ja ik zal jullie op de hoogte houden.
Mijn bestelling voor de kabels is zojuist verzonden. Ben benieuwd wat het resultaat is.
 
sovanzomeren
Wat een gedoe zeg. Bleek dat het ISRApunt onder onze vloer toch niet mijn ISRApunt was. Geen idee van wie het dan wel was. De kabel ging richting de buurman... Ik hoop dat hij blij is met z'n nieuwe ISRApunt want die kabel was er slecht aan toe. Ik heb wel 30cm van deze kabel gestript en er zat nog steeds oxidatie onder.

Mijn kabel zat toch ergens anders. Wel in de hal trouwens.
Het is gelukt maar niet met het resultaat wat ik in m'n hoofd had. De nieuwe aansluiting in de hal geeft het volgende resultaat:

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1015
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 8950
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 8.4
Downstream SNR (dB ) 7.8
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.2
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.3
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 79
Upstream FEC errors 4801
Downstream FEC errors 5073

Lijn Demping Status
Upstream demping (dB ) 18.4
Downstream demping (dB ) 33.5

Ik ga dus van 8Mb naar 9Mb. Niet spectaculair en er loopt nu 30 meter cat6 kabel van de hal naar mijn woning. Die ga ik nu weer weghalen. Wel een leuk experiment.
 
sovanzomeren
Oke dus zojuist alles weer terug gezet in de oude situatie. Nu kijk ik naar het modem en krijg ik dit:

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1008
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 9315
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 8.2
Downstream SNR (dB ) 7.9
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.2
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.3
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 134
Upstream FEC errors 25120
Downstream FEC errors 26371

Lijn Demping Status
Upstream demping (dB ) 18.5
Downstream demping (dB ) 34


Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 9315. Mijn verbinding is in de oude situatie veel sneller geworden...
Het was toen ik dit topic startte: Downstream line rate (kbit/s) 7971.


En tijdens mijn experiment met modem beneden in de hal was het:
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 8950

Schiet mij maar lek. Kan iemand dit uitleggen?
 
I R Baboon
Dan is die kabel van ISRA naar je woning toch niet de grote boosdoener.
Dan blijft over het stuk van de hal naar de centrale.
Die licht veranderende waardes zijn normale fluctuaties.
Eigenlijk is er geen echt verschil tussen in de hal aansluiten en aansluiten in je woning.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klacht in verband met internetsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
Klacht internetsnelheid (50 mb volgens isp wet netneutraliteit 13 geleverd) Klacht over Online : 13 18 nov 2015
geen 'down time' met overstapservice en ontvangstbevestiging klacht Opleveringsproblemen : 5 01 apr 2015
Klacht: Kwaliteit van OFFLINE Klacht over Online : 3 28 feb 2012
KLACHT Soulseek niet benaderbaar Livebox meer apparaten aansluiten : 6 16 dec 2010
Advertentie