obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
steeds valt internet weg
gethomas
Ook wij hebben last van steeds uitvallende internetverbinding, zowel via wifi aangesloten laptop ( 4 mtr afstand ) als via netwerkkabel aangesloten vaste pc ( kabel 10 mtr )
Weten ook niet wat daar de oorzaak van kan zijn, derhalve graag advies.
 
Lutz
Eerst moeten wij uitzoeken waarom het bedraad internet wegvalt. Wat zie je op de Huawei modem op het moment waar het bedraad internet is weggevallen. Branden de lichten zo als altijd, of ontbreekt er tijdelijk eentje?

Kan je de intrainwaarden van het modem posten?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
pjisonline
Bij mij is het ook zo. Het heeft niks te maken met die kabel. Ik heb een vrij korte kabel naar de aansluiting. De aansluiting is ook een kabel. Je weet niet hoe lang de kabel is die daar weer voor zit tot het centrale kastje. Je kunt aan nemen dat een lange kabel geen probleem moet zijn. Bovendien lees ik dat veel mensen er last van hebben. Ik dus ook en heb al een keer gebeld met de klantenservice. Maar daar ben ik wel zo onbeschoft behandeld, niet normaal. Ik heb alles gedaan, modem uit stopcontact, complete reset, etc. Niks helpt. Bij Online konden ze niks doen. Dus dit blijft een heel vervelend probleem.
Op dit moment kan ik echter niks checken want heel mijn aansluiting doet het nu helemaal niet meer. Post dit per mobiel.
 
sillie266
Ook wij hebben problemen met de internet verbinding , net als mijn ouders schoonouders en schoonzus , wij hebben allemaal de huawei. Ik zelf gebruik hem draadloos net als mijn ouders , schoonzus en schoonouders hebben hem met kabel. Het is altijd goed geweest maar de laatste tijd is het hopeloos , internet valt vaak een paar minuten weg maar alle lampjes blijven gewoon branden.Heb online gebeld en die kunnen niks vinden in mijn gegevens dat internet weg valt word er gek van....loopt tijd loopt tot volgend jaar juli,....dat word denk ik na jaren lang klant te zijn geweest toch overstappen
 
SjaccoPopino
Zo te lezen ben ik (helaas) niet de enige met internet problemen! Al ruim 2 jaar klant bij Online, altijd zonder problemen. Maar sinds vorig weekend valt zeer regelmatig de verbinding weg, variërend van enkele minuten tot uren. Zeer vervelend! Op het moment dat er geen verbinding meer is, brand het lampje bij Internet op de Huawei niet meer en knippert het lampje bij DSL continu (en valt soms voor een paar seconden ook uit). De Huawei staat gewoon naast de aansluiting, verbonden met een kabel van hooguit 50cm.
 
mwijns
Bij ons hetzelfde probleem. Sinds een paar weken valt een aantal keer per dag de verbinding een paar minuten weg. Niet onoverkomelijk maar wel ontzettend irritant. De frequentie lijkt de laatste dagen op te lopen. Het modem denkt gewoon verbinding te hebben. Modem zit met een kort kabeltje op de hoofdaansluiting en van daar via Wifi naar verschillende devices die er allemaal last van hebben.
Ik heb eigenlijk geen zin de helpdesk te bellen. Begin vorig jaar al eens aan de telefoon gehad bij het omschakelen van abbonementssnelheid was er iets mis gegaan. Voordat we het hele treintje door waren en duidelijk was dat het probleem toch echt niet bij ons zat waren we een hele tijd verder.
Gewijzigd door mwijns op 02 november 2013, 22:26
 
Lutz
Probeer eens te achterhalen of de wijkcentrale geupgraded wordt. Heeft hier een maand geduurd. Of het dat is? Geen idee...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mwijns
Toch de helpdesk maar gebeld. Op hun advies de WiFi instellingen aangepast, geen 802.11N meer, ander kanaal, etc. Ik had er niet zo'n fiducie in aangezien bij het wegvallen van de internet verbinding het modem zelf wel nog gewoon bereikbaar was. Niet eigenwijs geweest en de aanpassingen gemaakt. De verbinding is nu een stuk stabieler. Het lijkt dus wel of het modem niet stabiel kan draaien met wireless N?
 
Lutz
Ik zou met inSSIDer een vrije kanaal zoeken en dan toch maar met 802.11n werken, maar slechts enkel kanaals. Brengt dat nog een verbetering?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
meave
Daar ben ik weer.

Het probleem leek weg te zijn, maar gisteravond vanaf 19:00 uur geen internet gehad. Eigenlijk had ik soms wel internet, maar bleek dat voor een halve minuut of een minuut te zijn. Hadden jullie ook problemen gisteravond?

Na de laatste keer heb ik dus geen problemen meer gehad, dus aan de lengte van de slaapkamer, naar de huiskamer lijkt geen probleem te zijn, Ik heb het gemeten, er zitten 9 grote stappen tussen (voor een vrouw dan) Dus dat zal tussen de 9 en de 10 meter liggen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'steeds valt internet weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie