obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Thomson ST706 Nat type 3 probleem ps3
divinio
Hey,

Ik heb een probleem met het modem van jullie. Ik blijf op closed staan, oftewel nat type 3 op me ps3.
Ik heb net klantenservice gebeld en die kan me niet helpen. Ze zeiden dat ik contact moest opzoeken op dit forum.
Vandaar deze trend.
Ik heb al van alles geprobeerd tot dmz naar portforward upnp aan.
maar niks werk. ik blijf op nat type 3 staan.

kan jullie mij helpen?

mijn modem is Thomson st706
mijn router is een Sitecom X4 N300
 
I R Baboon
Het is niet 'ons' modem, want dit is een onafhankelijk gebruikersforum.
Aangezien Online geen enkele ondersteuning geeft voor je eigen netwerk/apparatuur, zijn wij het eerste aanlooppunt bij deze kwesties.
Dus je bent wel op het goede adres!

Welnu, je hebt twee routers in je netwerk.
Hoe is die extra router geconfigureerd in je netwerk?
Want daar zal de reden zitten waarom je nog op NAT3 zit, vermoed ik.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
divinio
Ohw oke, thanks voor de duidelijkheid.

Voorheen was me ps3 direct verbonden met de modem zelf. En toen was het ook nat3
En ben later overgestapt naar een draadloze router en was het zelfde verhaal.

Ik heb wel een beetje verstand wat ik doe maar niet echt veel.
maar me sitecom router staat nu gewoon standaard. Met nat enable en upnp enable. Dat zijn de enige veranderingen die ik heb gedaan.

Voorheen had ik dmz en port forwarding aan gedaan maar ikl zag geen verschil dus heb het weer naar fabriek instellingen gedaan met upnp en nat enable
 
I R Baboon
Je kan twee kanten op.
Of je maakt van de Sitecom een switch/access point of je moet de poorten openen in beide routers.

Ik weet niet hoe je interne netwerk nu eruit ziet.
Dat kan de keuze beïnvloeden welke het meest praktische is.
Dus, zijn op de Thomson nog andere apparaten aangesloten (wifi/lan) naast de Sitecom?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
divinio
Hoe doe ik dat van me sitecom een switch access point maken ? Of alle poorten open gooien?

nee me thomson is gewoon een kabel doos geem wifi me sitecom is wifi.

Zal ik anders printscreen maken van me instelinngen? Dat je vanuit daar me kan helpen?
 
I R Baboon
Dan zou ik gaan voor de optie om van de Sitecom een switch/access point te maken.
Ik bedacht me net dat het probleem met de Thomson is dat er geen DMZ mogelijk is met die router.
Je zal dus elke poort met de hand moeten openen en dat is teveel werk. Sommige games gebruiken tientallen poorten.

Je hebt nu twee aparte netwerken. Eentje van Thomson en eentje van Sitecom.
Daarom werken de poorten niet. De PS3 ziet alleen de Sitecom in je netwerk.
Hij kan wel de poorten openen in de Sitecom, maar niet die van de Thomson.
De methode is vrij simpel. Alleen moet je alles in de correcte volgorde doen.

Sluit de Sitecom solo aan je pc/laptop. Log in op de Sitecom.
Ga naar de LAN pagina (of met een dergelijke naam) en zet daar de DHCP server UIT.
Op de WAN pagina hoef je niets te veranderen of in te stellen.
Nu moet je nog het ip adres veranderen van de Sitecom zelf (192.168.0.1.).
Maak daar 192.168.1.253 van. Als het goed is, zal daarna geen verbinding meer zijn met je pc/laptop.
Zet alles uit (alle routers/pc's en PS3). Koppel nu de Sitecom weer aan de Thomson en gebruik nu UITSLUITEND de LAN/switch poort.
De WAN/internet poort blijft leeg.

Herstart alles in de goede volgorde: Thomson -> Sitecom -> PC/PS3.
Nu kan je inloggen in de Thomson op 192.168.1.254 en de Sitecom op 192.168.1.253.
Zet UPnP aan (of staat al aan) op de Thomson en check of de poorten open gaan op de PS3.

Let op: ik ga ervan uit dat alles in je netwerk op auto of dhcp staat ingesteld.
Als je met vaste ip adressen werkt, zal je die met de hand moeten aanpassen naar het nieuwe netwerk van de Thomson.

Succes!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
divinio
ShockCheerClapYeah

Je moet je naam veranderen naar I am WEASEL Pfft

Thanks!! je bent echt geweldig het is gelukt!!
Was voor mij heel simpel te begrijpen hoe jij het uitleg!
alleen mijn thomson ip is geen 192.168.0.1 maar 83.xx.xx.xx

Maar ondanks dat nog steeds gelukt! thanks!
Ben je echt dankbaar!
Gewijzigd door I R Baboon op 22 oktober 2013, 17:43
 
I R Baboon
Yoeppie Thumbs Up


Dat 83.xx.xx adres is je WAN ip adres. Daarmee kan je ook je Thomson mee bereiken, maar eigenlijk moet dat ook via 192.168.1.254 kunnen.
Als dat niet kan, is er nog iets mis.

Wat voor een intern ip adres en gateway heeft je pc of PS3?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
divinio
Ik merk nu na 3 uur verder dat me Internet heel traag is geworden..
ik weet niet of online op dit moment storing heeft of het komt door die instelingen.
Ik krijg niet eens een whatsapp berichtje binnen op me telefoon via wifi terwijl het wel ermee verbonden is

Ip adress is 192.168.1.64
subnetmasker is 255.255.255.0
standaard router 192.168.1.254
primaire dns 192.168.1.254

dat staat op me ps3
 
I R Baboon
De instellingen van de PS3 zien er goed uit.
Dat betekent dat je toch alles goed gedaan hebt.

Waarom nu je internet langzaam is, is een goede vraag.
De 'ombouw' zou daar geen part in mogen spelen.
Heb je alleen problemen via WIFI of ook via een netwerkkabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson ST706 Nat type 3 probleem ps3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen : 17 11 apr 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Advertentie