obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
telnet logout in het logfile
I R Baboon
Dus er staat niets ingevuld in "Onderhoud -> Account -> Geavanceerd" ?
En je de firewall van de Huawei staat nog steeds op standaard?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Wonko
@I R Baboon: Zoals ik mij herinner, heb ik da niets verandert; Gebruikersnaam kan je niet veranderen end CLI & GUI zijn aangevinkt.
Firewall is AAN; onder ACL zie ik TELNET, toegangsrichting LAN; start en einde IP-adres = elke; Modus= accepteren.
Ik had niet met de firewall geknutseld. Zoals gezegd: het HG6555d was “up&running” voor rond een jaar, maar de telnet regels zijn er sinds 6 weken.
Van Online is er nog geen antwoord…effe wachten zoals gewoon…
Groet,
W.
 
Donpedro

Quote

Gebruikersnaam kan je niet veranderen end CLI & GUI zijn aangevinkt.

Deze staan toch standaard volgens mij niet aangevinkt?
Hier in ieder geval niet, zeker omdat het ook geen extra functionaliteit toevoegd voor een 'normale' gebruiker.
Maar, je gaf al aan, dat je het niet uit wilde zetten en daar zal dan wel een reden voor zijn.
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
Wonko
raar - ik heb ze niet aangevinkt. Ik hou veranderingen zo minimaal als mogelijk. Ik zet allebei af om te zien wat er dan nog in de log komt te staan.
Groet,
W.
 
I R Baboon
De CLI opties staan inderdaad standaard uit.

Alles wat aangesloten is op het internet krijgt altijd bezoek van bots, crawlers en poort scans.
Dus het is niet vreemd dat ze aan je voordeur kloppen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Wonko
nu zie ik geen telnet mededelingen in het log - omdat CLI uit is gezet? dir bedoelt er zijn misschien nog steeds inlog pogingen maar ik kan ze alleen niet meer in het log zien?
Ik weet, dat er aan mijn voordeur wordt geklopt; maar ik wil graag weten, wie er de deur in wil…
…en van Online nog geen antwoord zoals beloofd…
Groet,
W.
 
I R Baboon
Ja, als de CLI optie uit staat, kan niemand meer zo naar binnen en zie je ook geen meldingen meer.

In het log kan soms zien als iemand/iets 'verdachte dingen' doet.
Dan moet je alle log opties aanzetten en kijken naar 'klog intrusion' meldingen.
Dan zie je ook welk ip adres aan de andere kant zit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Wonko
Hallo allemaal,
Mijn “probleem” met telnet login pogingen is op Online manier opgelost…
De tip CLI uit te zetten laat volgens Online geen Telnet toegang van buitenaf toe en sindsdien zijn er ook geen meldingen in het log te zien.

…in het geval, dat iemand is benieuwd wat ik me “Online” manier bedoel:
…in het kort: geen reactie van Online voor dagen; enkele mails gewisseld (nee, ik bel uit principe geen 0900 nummers!); van 2 eenvoudige vragen alleen een half beantwoord.

@Donpedro & I R Baboon: Nog eens bedankt; jullie advies was juist (wat anders?); ik hou mijn logfile in de gaten; het is alleen jammer dat Online blijkbar geen specifieke vragen mag/wil beantwoorden – gelukkig zijn jullie hier en weten het beter dan Online zelf!

Groeten,
W.
 
Donpedro
Blij dat het opgelost is op de 'Online manier', maar wel jammer dat het zo moet.
Ik weet ook niet alles, maar deze info zou een Online medewerker toch wel moeten kunnen ophoesten met niet al te veel moeite.

Laten we het er maar op houden dat we als gebruikersgroep zelf elkaar in ieder geval niet van het kastje naar de muur proberen te sturen.
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telnet logout in het logfile', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NAT Loopback via telnet Huawei configuratie en problemen : 20 17 jan 2015
Telnet / Busybox wachtwoord wijzigen Huawei configuratie en problemen : 11 08 sep 2013
telnet ipqos bad command Livebox configuratie en problemen : 5 29 dec 2010
ik mis echt technische informatie over telnet login Wat ontbreekt er op dit forum? : 2 12 mrt 2010
telnet login op de 712 Thomson configuratie en problemen : 1 12 mrt 2010
Advertentie