obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
huawei HG655d in bridge naar nieuwste Airport TC
JBB
nul komma nul, alles gereset, kabelverbindingen opnieuw....., met en zonder TC etc. etc., maar nee hoor, zodra ik de huawei in bridge zet, gaat het "lampje" internet op het modem uit.....!
Bij Online geeft men geen enkele support, was voor mij dus de eerste en laatste keer bij deze provider, de enige bij mijn weten met nog de eigen mogelijkheid het meegeleverde modem in brugmodus te zetten....?
Mocht iemand nog ideeën hebben in deze, van harte welkom
 
daveku
Hallo, ik zit met hetzelfde dillema. Alleen kom ik er al niet uit hoe ik nou de huawei bridge (welke settings, vinkjes moet ik veranderen in setup) en welke settings moet ik invoeren op de TC. Mijn netwerk kennis is zeer laag dus hopelijk kunt u het uitleggen. Kunnen we in iedergeval kijken of het bij mij WEL lukt met dezelfde settings Smile
 
I R Baboon
In bericht #10 staat een link naar de instellingen van de Huawei.
De TC (of elk andere router) moet altijd de WAN settings op DHCP of auto staan.
Je kan het vergelijken met een kabelaansluiting. Daar zijn dezelfde instellingen voor nodig.
Gewijzigd door I R Baboon op 24 april 2014, 11:59
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
daveku
Ja die pagina had ik al bekeken maar die plaatjes werken niet bij mij ? zo kan ik ook niet de instellingen bekijken Sad

Quote

I R Baboon schreef:

In bericht #10 staat een link naar de instellingen van de Huawei.
De TC (of elk andere router) moet altijd de WAN settings op DHCP of auto staan.
Je kan het vergelijken met een kabelaansluiting. Daar zijn dezelfde instellingen voor nodig.
 
I R Baboon
De originele bron geeft dit weer:

WAN Instellingen: ADSL uit, VDSL in bridge, LAN1 met port-binding, DHCP transparantie aan.

LAN Instellingen: DHCP uit.

Alleen moet je dus wel de juiste WAN interface te pakken hebben die actief is op je verbinding.
Hierboven is sprake van een VDSL verbinding. Dat kan anders zijn voor jou.
De kabel naar de TC moet in LAN poort 1 zitten als je bovenstaand voorbeeld volgt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
daveku
Ok het is me gelukt, ik had hetzelfde als JBB dat hij eerst wel deed en later niet meer... heb het in deze volgorde gedaan:

Eerst TC Harde Reset naar fabrieksinstellingen. Daarna Modem harde reset... dan WAN Instellingen: ADSL uit, VDSL in bridge, LAN1 met port-binding, DHCP transparantie aan. LAN Instellingen: DHCP uit. en wifi uit... daarna de tc instellen op routermodus:dhcp en nat en internet op dhcp.

hoop dat jbb hier iets aan heeft
 
I R Baboon
Bedankt voor de melding!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JBB
oke daveku dank voor het reageren
jou gelukt, mij nog niet, sorry voor de late reactie.....
ergens in jou volgorde doe ik dan waarschijnlijk iets fout, overigens heb ik een adsl verbinding (buitengebied), is vdsl inschakelen dan wel goed ?
voor de rest blijft al het voorgaande aan opmerkingen hetzelfde, zodra ik in de huawei modem de instellingen qua bridge en zo verander/toepas, gaat het internet lampje uit op het modem....., waarschijnlijk doe ik dan iets fout, maar wat het dan is....?
hoop nog wat te horen
 
Lutz
Indien je over een ADSL verbinding beschikt dan zal VDSL niet werken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lutz
Ik ben de hele draad nog eens nagelopen. Indien je he modem op bridged zet lijkt het fout te gaan. Kan je een computer (b.v. laptop) per kabel aan LAN port 1 aansluiten en kijken of het modem echt in de bridge mode komt? Dan zal je computer je openbaar IP adres moeten krijgen. Anders doe je iets fout.

Anderen hebben een ander modem gekocht, wat makkelijker te configureren valt. En weer anderen kwamen erachter, dat het probleem in hun TC lag.

Dus om problemen met de TC uit te sluiten, moet je eerst weten dat je je modem wel goed in bridge modem hebt gezet.

Het helpt om nog eens deze draad helemaal te lezen!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'huawei HG655d in bridge naar nieuwste Airport TC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Advertentie