obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon
I R Baboon
Dan moet je het modem omruilen voor een ander exemplaar.
Of Online moet toch ergens die juiste firmware beschikbaar stellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Blijkbaar werkt die bewuste configuratie bestand alleen met de Tweak firmware uit de openingspost.
Heb je die geprobeerd?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lanting73
nee heb ik niet geprobeerd nog
heb wel de gegevens van de nwe modem overgenomen
en in de oude modem ingevoerd en die werkt nu ook weer!!
dit met orginele firmware van Zyxel zelf.
Nog niet de nieuwste firmware maar dat ga ik nog proberen.
Hopen dat modem nu wat stabieler is dan met de orginele firmware van online
Dus dat wordt even uit proberen
Gewijzigd door lanting73 op 25 juni 2015, 23:57
 
MaikelD85
Heeft er iemand misschien de Config file van Online zelf? Ik heb nu de Config file van Tweak in mijn modem staan, maar zou die graag willen vervangen door de config file van Online, iemand die zo goed is om hem te uploaden naar de site misschien?
 
Lokiban
Anno 2017 kan ik bevestigen dat deze methode nog steeds werkt!
Volgende keer toch maar eventjes kijken voor ik een firmware update doe.

Na de firmware van tweak geplaatst te hebben en de config file van hier gedownloaded moet je op drie plekken je telefoonnummer in het bestand zetten.
 
duratek
Wat een waardeloos bedrijf online.nl
Ook firmware update uitgevoerd gezien het mij opviel dat er een +- 3 jaar oude firmware opstond. Hierna geen internet, tv en wifi meer.
Met behulp van dit forum zelf instellingen teruggezet en bekabeld internet werkend gekregen TV en wifi helaas niet.

Online gebeld, maar willen de originele firmware en config file niet verstrekken en bieden nu geen support. Ze gaan een nieuw modem opsturen. Helaas op vrijdagavond geupdate, modem komt op zijn vroegst pas dinsdagmiddag binnen en ze zijn niet bereid te helpen met instellingen tijdelijk aanpassen.

Als er nog iemand tips heeft om TV werkend te krijgen op de VMG8324-B10A na firmware update hoor ik het graag. Met de instellingen van "zijpieo" werkt helaas alleen het bekabeld internet.

Firware die er nu op staat: 1.00(AAKL.28)C0

------
Update: Firmware 1.00(AAKL.7) met de config van zijpieo. Daarna alleen internet op mijn eigen PC. Na wat verder onderzoek blijkt deze automatisch ip 192.168.1.11 te pakken terwijl alle andere apparaten automatisch 192.168.0.x pakken. Router ingesteld op de ip range 192.168.0.x en alles werkt. Zowel TV, bekabeld als wifi.

Opgelost dus! Bedankt Allemaal!
Blijft jammer dat Online.nl hier telefonisch geen enkele hulp bij wilde bieden, terwijl het dus gewoon werkend te krijgen is.
Gewijzigd door duratek op 12 januari 2019, 14:22
 
duratek
Update: Nieuwe router ontvangen en alles werkt naar behoren.
Voor de mensen die het ooit nodig hebben de config file die Online.nl op dit moment op de Zyxel VMG8324-B10A heeft staan.
Tevens is de mogelijkheid om firmware zelf te updaten eruit gehaald.
duratek voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door duratek op 16 januari 2019, 19:44
 
Momo
Zooo. Na eindeloos zoeken hier terecht gekomen. Heb 2 van die apparaten liggen waarvan 1 de wifi verbinding niet werkt. Een nieuwe gekregen die ook kuren had.
Ik dacht dat een firmware update wel goed zou zijn.
Na dagen lang geen internet thuis en zoeken hier terecht gekomen.
De ouwe firmware
( https://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=13930.0 ) gevonden en de config instellingen van zijpieo geupload en internet met wifi werkte weer. Grin
Ik heb alleen internet pakket en heb verder niks aangepast in het bestand.
Gewoon een oud bestandje van 2014 werkt nog.
Ik moest een account aanmaken om het bestandje te kunnen downloaden en een voor een bedankje. Cool

Bij deze hartelijke Dank!
Gewijzigd door Momo op 27 mei 2019, 21:28
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Advertentie