obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid inperken?
Maria1990
Hai!

Zeker dikke pech. Cry

@Tiger: Ik heb ongeveer 12 verschillende monteurs langs gehad die allemaal een beetje hebben lopen prutsen met de draden maar daaruit bleek niks hun op te vallen. Dus ik denk niet dat het een probleem is... Tenzij ik allemaal monteurs gehad heb die hun certificaat bij een pakje boter kregen. Grin

@Baboon: Uh, dat is voor mij volgens mij 192.168.1.65 omdat ik daar mijn begin IP het opgezet. Deze is echter ook meteen ingenomen door de computer waar ik nu achter zit. Als dat klopt, dan heb ik geen time-outs. Ik zal eens wat mensen porren op Google+. Misschien dat daar nog goede ideeën vandaan komen. Grin En anders is het allemaal jammer geweest.
 
I R Baboon
Goed lezen.

NA de gateway. Het startpunt van een trace in altijd op je eigen PC.
Dus als je gateway hop 1 is, dan is de eerste Online/Euronet router hop 2.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maria1990
Ohhh, ok. Heb even moeten googlen wat Tracer nou eigenlijks is maar ik ben erachter! Dan zou de tweede hop in dit geval 194.134.5.64 zijn?


Tracing route to google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    21 ms    20 ms    27 ms  bng1-asd7.nl.euro.net [194.134.5.64]
  3    21 ms    21 ms    22 ms  po2.dr2-asd7.nl.euro.net [194.134.161.140]
  4    22 ms    21 ms    21 ms  ae6.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.52]
  5    21 ms    21 ms    21 ms  ae0.br1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.217]
  6    22 ms    21 ms    21 ms  72.14.210.143
  7    21 ms    21 ms    22 ms  209.85.240.83
  8    22 ms    21 ms    22 ms  72.14.238.153
  9    25 ms    25 ms    25 ms  209.85.255.85
 10    25 ms    24 ms    24 ms  216.239.49.36
 11     *        *        *     Request timed out.
 12    25 ms    25 ms    24 ms  google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

Trace complete.


....Goed ik heb die ping naar 194.134.5.64 nu ongeveer twee uren aanstaan. Tegelijkertijd met de ping naar google zelf (8.8.8.8) en ... Potverdorie helemaal geen time-outs voor beide pings. >_< Ik snap er niks meer van. dus nu zou het weer goed moeten zijn.
 
I R Baboon
Je hebt het nu prima gedaan.

Interessant resultaten.
Wat doen je games nu? Nog steeds problemen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maria1990
Jeuj ik heb weer time-outs! Nu kan ik meten. Grin

Links is de ping naar mijn eerste hop op weg naar Google! Midden is mijn ping direct naar google toe. Rechts is mijn tracert op het moment van de twee time-out requests. De extra hoge ms is het moment dat ik print screen indrukte voor de eerste keer en mijn Dropbox automatisch de schermopname uploadde.

LHd0rN2

Ik heb het gevoel dat ik de time-outs na de eerste hop minder voel dan naar wanneer ik naar google zelf toe ping en daar de time-outs zie verschijnen. Echter heb ik dit niet 'live' kunnen meten om zo maar te zeggen. Ehh, verder valt mij op dat de timeouts niet gelijk lopen bij elkaar. Hoewel de pings bijna synchroon loopt zie je hem bij de eerste keer niet, en andersom ook niet. Hieronder zie je de pings waar die naar google direct time-out maar naar de eerste hop niet. Verder valt het mij op hoe de pings naar de eerste hop een heel... dynamisch beeld van milliseconden laat zien. Terwijl naar google zelf stabiel op 24 á 25 ms zit.

T83T0nd

Ik weet niet goed wat dit zegt... Ik ben alleen erg in de war. Sad
 
I R Baboon
Een ping naar de eigen router heb je ook al eens gedaan?

De pings laten geen eenduidig beeld zien.
Er is wel soms een time-out, maar erg onregelmatig.

Je moet die eerste hop (194.134.5.64) en de router (192.168.1.1) zelf tegelijkertijd pingen.
Dan is het interessant om te zien wat het oplevert.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maria1990
Hai!

Ik dacht dat ik hier al op geantwoord had. Blijkbaar niet. Waarschijnlijk alleen stomweg op Antwoord bekijken gedrukt in plaats van plaatsen. Ehh, ik heb momenteel "redelijk stabiel" *Klopt af* internet. Echter heb ik toch de test gedraaid zoals jij vroeg, Baboon. Ik ben zelfs nog een stapje verder gegaan! Dit was over een periode van plusminus een uur aan gamen in Wildstar Online waarbij ik sommige time-outs echt voelde, maar andere minder. Morgen zal ik weer meten terwijl ik wat League of Legends speel... Daar voel ik het toch een stuk meer dan een simpele MMO.

https://www.dropbox.com/s/5x17b9ef7pvam0k/Wildstar%20Online%20Internet.xls?dl=0

Hier een spreadsheet van de uitkomsten van die test. Clap Ik ben er helemaal trots op en ik hoop dat het op deze manier een overzichtelijk beeld geeft. Alle verschillende pings hebben tegelijkertijd gelopen, maar zoals je ziet zit er speling op van een aantal tientallen pings... Hierdoor krijg ik helaas niet de exacte juiste rij per time-out. Sad
 
I R Baboon
Je maakt er wel werk van, moet ik zeggen. Clap
Chapeau!

Je verbinding met de router is prima.
Er zitten wel een paar time-outs op de internet lijn, maar ik denk niet dat dit zoveel invloed heeft op je spellen.
Er zit namelijk altijd een beetje packet loss op het internet.
Daar kan je niet zoveel aan doen.

Maar ik zal ook eens een lange ping starten morgen op mijn vaste PC.
Via WIFI is dat niet betrouwbaar genoeg.
Ik verwacht ook een aantal time-outs. Net als bij jou.

EDIT:

Ping-statistieken voor 8.8.8.8:
Pakketten: verzonden = 7698, ontvangen = 7695, verloren = 3
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 58ms, Maximum = 137ms, Gemiddelde = 60ms

Toch een stuk betrouwbaarder dan jouw lijn.
Dan zou ik toch echt gaan denken dat je een wat instabielere xDSL lijn hebt.
Dat is de enige logische verklaring voor dit probleem.
De lijn is voor veel dingen prima, maar voor kritische timing dingen net niet goed genoeg.
Gewijzigd door I R Baboon op 10 oktober 2015, 20:51
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maria1990
Hoi baboon! Wat heb jij een hoge ms. Shock Was jij aan het youtuben ofzo?

Anyway, ik voel alleen de ping time-outs die ik naar google zelf toe stuur. Die anderen voel ik inderdaad niet tijdens het gamen.

De klachten zijn dan bijvoorbeeld dat met Wildstar Online alles op mijn scherm stilstaat voor een seconde of anderhalf. Ik beweeg mijn poppetje wel gewoon. Daarna doet mijn game een catch-up met de server. Waarbij ik alles wat er gebeurd was in de tussentijd in een paar frames voorbij zie schieten. En vervolgens gaat het weer verder.

Met League of Legends is het zo dat alles door blijft bewegen zoals mijn game client de laatste commando's van mijn tegenstanders door heeft gekregen. Als zij bijvoorbeeld voor de laatste keer op plaats A geklikt hebben om naartoe te lopen. Dan zie ik ze daar naartoe lopen. Ik kan mijn poppetje wederom weer bewegen, maar met een effect alsof ik door stroop loop. Na anderhalve seconde doet mijn game weer een catch-up waarbij ik alle healthbars van andere spelers zie veranderen en alle effecten van alle spells te zien krijg. Vaak leidt het tot mijn dood. Bye-sad

Als ik de ping test bekijk tussen die van jou, Baboon, en die van mij. Heb ik een packet loss van 10x zoveel als dat jij hebt. In mijn 50 minuten ping heb ik 11 time-outs gehad die ik voelde. Dat lijkt niet veel, maar dat betekend elke 4:30 een lagspike in een spelletje. En ik ben al niet zo'n goede League of Legends speler! Ik kan het echt niet gebruiken om ook nog met zo'n handicap rond te lopen. Grin

Maar ja, geen idee wat ik überhaubt kan doen. Toch maar eens de mensen van Google plus hierheen sturen denk ik.
 
I R Baboon
Ja, best een hoge ping.
Het is roeien met de riemen die je hebt.
De internet verbinding is betrouwbaar, maar snelheid en latency zijn niet de beste eigenschappen.

Kijk eens naar de fouten op de eigen lijn die het modem aangeeft.
FEC en CRC fouten moet je in de gaten houden.
Loopt dat aantal flink op tijdens het downloaden of gamen?
Vooral CRC is een probleem met gamen.
Dan moet het modem de pakketjes nog eens opvragen aan het modem aan de andere kant van je telefoonlijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid inperken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
ADSL download snelheid gezakt van 10Mb/s naar 1Mb/s Storing : 15 05 okt 2015
Advertentie