obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
wifi valt weg op mobiel
lanting73
Al enige maanden heb ik hier de fritzbox 7340 draaien alleen heeft mijn vriendin vaak dat ze van de wifi wordt afgegooid met der mobiel
terwijl ik der geen last van heb.
Heb het in het begin met de zyxel andersom gehad dat hij mij der af gooide en mijn vriendin niet.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
 
Lutz
Welke kanaal heb je op de wifi van de Fritz!Box ingesteld? iPhones ondersteunen officieel alleen kanalen 1 t/m 11 terwijl wij in Nederland de kanalen 1 t/m 13 mogen gebruiken.

Anders moet ik echt meer informatie hebben. Kan je vriendin helemaal niet op of heeft ze kort verbinding en dan valt het signaal weg?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
lanting73
ik heb hem nu op kanaal 13 staan aangezien die vrij is.
Mijn vriendin heeft de htc one m8.
nee valt soms zo maar weg
schakeld dan over naar haar eigen mobiele netwerk en na een aantal minuten gaat hij weer op de wifi.
vooral snachts zegt ze tussen 2 en 4
heel raar
ik zelf geen idee aangezien ik wel slaap hahaha
 
Lutz
Ik ken dat alleen als optie op de mobieltjes: indien het mobieltje denkt dat wifi niet voldoende bandbreedte heeft dan schakelt het over op mobiel internet. Bij een ander merk kon ik dat uitzetten. HTC heb ik nooit gehad.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

lanting73 schreef:

ik heb hem nu op kanaal 13 staan aangezien die vrij is.
Mijn vriendin heeft de htc one m8.
nee valt soms zo maar weg
schakeld dan over naar haar eigen mobiele netwerk en na een aantal minuten gaat hij weer op de wifi.
vooral snachts zegt ze tussen 2 en 4
heel raar
ik zelf geen idee aangezien ik wel slaap hahaha

Heb zelf de HTC ONE X werkt perfect op de wifi valt nooit uit maar ik zie niet in wat het probleem is als de wifi s'nachts tussen 2 en 4 uitvalt.
Misschien het wifi kanaal op auto zetten heb ik ook en werkt perfect.
 
lanting73
Tis niet alleen nachts maar ook wel overdag maar dat gaat nu redelijk goed.
Aangezien mijn vriendin slecht slaapt zit ze regelmatig te surfen dan dus als je dan geen WiFi hebt en slecht mobiel bereik met beperkte data bundel dan is dat wel een probleem.
Op auto hadden we boven veel problemen met streamen daarom een vast kanaal.
Met de zyxel was ik diegene die steeds van de WiFi werd afgegooid overdag.
Heb zelf een LG G2.
 
Lutz
Kan je logging op de Zyxel aanzetten en kijken of die ergens in de nacht tussen 2 en 4 uur opnieuw verbindt met Online? Eens per dag moet dat gebeuren, en indien je dan net aan het internetten bent zou een telefoon kunnen omschakelen.

Maar heb je überhaupt de instellingen van de htc gecontrolleerd?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
lanting73
Wij gebruiken zyxel nu niet meer aangezien die veel problemen gaf en snel in de stress viel als je maar iets veranderde.
Draaien nu op de Fritz box.
Nee niet na instellingen gekeken Aangezien het altijd goed is geweest
Zal eens kijken in de log
 
lanting73
nee hij logt niet opnieuw in op dat tijdstip
verschillende tijden doet hij dat.
 
Lutz
ik denk dat de Fritz!Box naar behoren werkt. Blijft alleen over toch de instellingen op het mobiel te controleren. Zonder dat daar een antwoord komt kunnen wij hier niet verder helpen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi valt weg op mobiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie