obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Storing Online/Kpn
Tiger

Quote

achzo schreef:

Ja, de langverwachte monteur is geweest. Inderdaad is de verbinding niet in orde. Binnen vijf dagen wordt ik overgezet op het nieuwe systeem? Dacht dat dit al was gebeurd. Volgens online tenminste.
Samenvattend: Bij het switchen naar een ander systeem/poorten wordt dus eerst de snelheid verlaagd tot plm 15%, onregelmatig verbroken en na een week of zes moet het dan goedkomen. Wacht maar even af.

Morgen word ik ook omgezet op het nieuwe abonnement maar op dit moment werkt het absoluut niet.
En het verhaal dat het na 6 weken goed komt geloof ik namelijk niet je zit dan definitief vast aan het abonnment en kan dus niet meer cancelen.
Het punt is gewoon als je omgezet wordt moet het werken ze hebben al zoveel vertelt wat nergens op slaat het enige wat voor mij telt is een goede werking met de snelheidsverhoging die men aan heeft gegeven maar niet met 60% lager als voorheen.
 
Tiger
Update ter info
Zoals ik al aangaf in het topic abonnementswijziging is mijn nieuwe abonnement vandaag opgeleverd van ADSL naar VDSL na de omzetting op de KPN lijn ging ik terug van 16.5 Mbps terug naar 7-8 Mbps nu zit ik op rond de 18 Mbps met het nieuwe abonnement download en 3 Mbps upload en dat betekent dat ik op dit moment tevreden ben met de huidige snelheid.
 
GMX
Ben benieuwd of je ook door de door Online gemelde storing wordt getroffen en wat je waarden op dit moment zijn.
Gewijzigd door GMX op 26 oktober 2016, 12:00
 
GMX
25-10-2016 op de site van Online:
Internetstoring
"Op dit moment hebben we problemen met onze internetdiensten. Op sommige momenten merkt u dit aan traag of niet-werkend internet. Wij vinden dit zeer vervelend. De oorzaak is inmiddels bekend en we werken er hard aan. Uiterlijk 5 november is het opgelost".
5 november? Da's over bijna twee weken!

Gistermiddag leek het aardig goed te gaan met de verbindingskwaliteit, zie bijlage 1
Maar gisteravond zat men inderdaad goed in de problemen, zie bijlage 2
(192.168.1.1 en 192.168.2.2 zijn routers, 192.168.4.1 is het Huawei-modem)
GMX voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door GMX op 26 oktober 2016, 12:01
 
Tiger

Quote

GMX schreef:

Ben benieuwd of je ook door de door Online gemelde storing wordt getroffen en wat je waarden op dit moment zijn.

Mijn waarden zijn op dit moment zie de link.
http://www.speedtest.net/my-result/57...5746558209
 
GMX
Dan sta je er beter voor dan ik:

http://www.speedtest.net/my-result/57...5746608270

Overigens ziet de verbinding er weer heel wat gezonder uit dan gisteravond (zie plaatje) met een gemiddelde vertraging van 36 ms (jammer van die korte uitschieter van 2053 ms) en een verlies van pakketjes van minder dan 0,1 %. Maar ik verwacht dat e.e.a. niet stabiel blijft.
GMX voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door GMX op 26 oktober 2016, 16:44
 
Tiger

Quote

GMX schreef:

Dan sta je er beter voor dan ik:

http://www.speedtest.net/my-result/57...5746608270

Overigens ziet de verbinding er weer heel wat gezonder uit dan gisteravond (zie plaatje) met een gemiddelde vertraging van 36 ms (jammer van die korte uitschieter van 2053 ms) en een verlies van pakketjes van minder dan 0,1 %. Maar ik verwacht dat e.e.a. niet stabiel blijft.

Ik heb de link (URL) van de speedtest klikbaar gemaakt dat kan je doen door de text te arceren en daarna onder het textvak op het bolletje te klikken.
Wat betreft je snelheid ik weet niet welk abonnement je hebt en /of heb je een ander abonnement genomen wat misschien nog niet geactiveerd is?.
Ik had een 20 Mbps abonnement en na de omzetting op het KPN netwerk ging ik van 16.5 terug naar 7-8 Mbps maar na de oplevering van het nieuwe 30 Mbps VDSL abonnement ben ik na de activering weer omhoog gegaan.
 
GMX
Bedankt voor de tip over het aanklikbaar maken van de URL, ik heb het in mijn originele post ook even aangepast.

Ik had al jaren een abonnement dat "Snel internet" heette, met max 20 mb/s down en 1 mb/s up. Tot de omzetting haalde ik ca. 13 mb/s down (afstand tot de centrale ca. 2100 meter), hoewel de postcodechecks op de sites van andere providers een bereikbare max van 10 mb/s aangaven. Dus het netwerk van Online deed het naar mijn mening zo slecht nog niet. Bovendien had ik van Online "Telefonie Totaal" waar nooit problemen mee waren.
In de mail van Online over de omzetting werd aangegeven dat mijn abonnement zou worden gewijzigd van ADSL Extra (blijkbaar de nieuwe naam voor "Snel internet" ) naar ADSL Basis (max. 10 mb/s down en 1 mb/s up) met behoud van mijn internetsnelheid en gelijkblijvende kosten voor telefonie. Ik heb een schriftelijke bevestiging gevraagd van het behouden van mijn huidige snelheid (die ca. 13 mb/s) en die ook gekregen.

Na de omzetting bleek de snelheid max. 8,5 mb/s down en 0,5 mb/s up. Gebeld (na 2 minuten al aan de beurt!), uitgelegd, en er werd een lijnmeting gedaan. Daarna 10 minuten in de wacht, blijkbaar intern overleg binnen de TD van Online, toen kwam de mededeling dat na de omzetting 95% van de klanten er in snelheid op vóóruit gingen en 5% erop achteruit. Ik hoorde helaas bij die 5% en zou het met 8,5 mb/s moeten doen, meer kon het oude koperdraadje naar mijn woning niet aan. Hoezo, in het verleden haalde ik toch ook 13 mb/s? Tsja, maar nu gaan we via het netwerk van KPN hè ...... Zet mij dan maar terug naar jullie oude netwerk. Dat zal helaas niet gaan. Wanneer komt hier VDSL? Daar is voorlopig nog geen zicht op.
Daar sta ik dan met mijn schriftelijke bevestiging van gelijkblijvende snelheid. Natuurlijk kaart ik het nog wel aan (na 5 november, zodra Online de boel weer een beetje onder controle heeft) maar of het wat uithaalt? Waarschijnlijk wordt het overstappen, maar ook dan zijn de mogelijkheden beperkt.
 
Tiger
Bij mij was dat hetzelfde verhaal maar onderling spreken ze zich tegen bij de helpdesk de een geeft aan nee meneer voor u wijzigt er niets u gaat er zelfs op snelheid vooruit en de ander geeft weer aan nee u zit bij die 5% en als ik dan aangeef dat ik dat allemaal heb vastgelegd vinden ze het vreemd ze weten soms zelf niet waar ze het over hebben daarom heb ik gekozen voor een 1 jarige verlenging.
En wat dat KPN netwerk betreft dit is volgens mij echt niet gewijzigd want de postcode check geeft gewoon dezelfde afstand aan.
 
GMX
Ik denk dat het maar in een enkel geval om een echte wijziging in het netwerk gaat. Het lijkt er meer op dat er in de centrales andere apparatuur in gebruik is genomen, en daar wordt meteen gebruik van gemaakt om abonnementen en snelheden zoveel mogelijk te standaardiseren en het abonnementsgeld te verhogen. Als je dat nu allemaal in één keer regelt zit je als bedrijf voorlopig goed. Nieuwe klanten weten waar ze aan toe zijn, je hebt alleen wat "gezeur" van bestaande klanten.
Bedrijfstechnisch valt er best wat voor te zeggen want het was natuurlijk een rommeltje, met alle erfenissen van Wanadoo, Orange etc. Foutje is alleen zo'n opschoning tegelijk te laten plaatsvinden met grote technische wijzigingen, en die wijzigingen ook nog groot aan te prijzen als "een omzetting naar het kwalitatief goede KPN-netwerk". Dan kan je de mist ingaan ....... zoals nu, met alle problemen (die vóór 5 november zullen zijn opgelost. Nee meneer de klant, u leest het goed, 5 november. Dus niet morgen of overmorgen, maar over iets minder dan twee weken!). Zouden ze die tijd nodig hebben om de omzetting ongedaan te maken?

Als er toch wijzigingen in het netwerk plaatsvinden zal het waarschijnlijk even duren voordat de postcodecheck weer actueel is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing Online/Kpn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
storing Storing : 1 14 aug 2019
Advertentie