obey-robots.txt
11 December 2017, 21:50
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Problemen na Upgrade

mountainmaster
mountainmaster schreef:

Het Zyxel modem werd vandaag al bezorgd...

Vreemd. Ik krijg zojuist per email een retourbevestiging van Online.nl dat ik mijn Zyxel modem zou hebben teruggestuurd. Niet dus. Dat modem staat gewoon hier bij mij thuis te draaien.

Zijn ze daar nu helemaal van het padje af? LOL
 
Elnino
Heb vandaag deze mail ook ontvangen. Na een kapotte Huawei draait de Zyxel sinds deze week. Benieuwd of er een uitleg/correctie volgt.
Lees overigens niets over retourneren van de Huawei, deze kan gewoon naar de recycling neem ik aan.
 
mountainmaster
Mijn Huawei modem deed het nog prima en is eigenlijk ongevraagd vervangen door een Zyxel.

Ik heb maar weer eens gebeld over deze email, want er stond ook iets in over het beëindigen van diensten aan het einde van mijn contractperiode. Shock Dat maakte me een beetje ongerust, maar de klantenservice verzekerde me dat mijn abonnement gewoon doorloopt.

Voor mijn oude Huawei zouden ze gelijk een retourbox naar me opsturen.

Dus Elnino, ook als die van jou stuk is dan kun je hem beter nog maar even bewaren. Het blijft tenslotte eigendom van Online en je weet maar nooit of ze een bewijs willen zien dat hij ook daadwerkelijk kapot is.
 
Lutz
Niet dat er iemand om deze wijsheid gevraagd heeft: het Huawei modem kan geen 100MBps leveren, dat haalt de CPU niet. Afhankelijk welke bron je gelooft gaat het tot 85MBps. Dus voor de snelle abonnementen moet Online een ander modem leveren. Op dit moment is dat van Zyxel.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Kuifje09
De problemen lijken inderdaad opgelost, maar ik zit voorals nog op de 10 Mb/1 Mb. Niet echt een probleem, maar waarom zou mijn abbonnementsgeld omhoog moeten? Omdat online een andere netwerkprovider in de armen heeft gesloten ?
Dat zijn toch dingen die ik niet begrijp. Geeft dan een upload van 2 Mb i.p.v. de 1 Mb. dat zou nog een gebaar zijn , niet dan ?
De download van 10 Mb heb ik genoeg aan. maar de upload van 1 vind ik vanaf het begin af al wat magertjes.
Voor de videochat e.d. is dat wel prettig.

Wel lachen als je dat aankaart... maakt niet uit bij welke van de budget providers overigens. Maar steevast is het antwoord,
Kan niet, die upload snelheid hoger... U zit net te ver van de centrale af...!

Zijn die mensen aan de telefoon nu echt zo dom, of is het management van mening dat alle gebruikers niet weten hoe het werkt?

Als een download 1, 2, 10 of zelfs 100 Mb kan zijn dan geld datzelfde voor de upload. Het maakt de koperen draadjes niet veel uit welke kant de elektronen opvloeien.
Het is domweg even configureren! misschien is het zelfs in de firmware vastgelegd zodat een hacker de snelheid niet kan veranderen. Maar een Download en Upload snelheid kunnen ALTIJD evenhoog ( of laag ) zijn !

Laat je als klant niks wijsmaken. Het is een centenkwestie. Upload naar de backbone kost geld en dat wil men laag houden.

Maar, Als ik een bestand wil uploaden, op 1 of 10 Mb, dan kost het alleen meer tijd op 1 Mb. Het blijven dezelfde bits die worden geupload !? dus echt begrijpen doe ik het niet....

Maar wat zit ik nou te ..... Daar ging dit topic niet over.
 
Lutz
ADSL en ook VDSL kennen een vaste verhouding tussen download en upload en die ligt vast in de communicatie standaard. Er is dan ook een standaard, waarbij je hetzelfde snelheid uplink en downlink kan hebben. Maar dan praten wij over een business abonnement en die is niet interessant voor de particulier.

Je kan over Online denken wat je wilt, maar ze kunnen niet een nieuw standaard maken!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mountainmaster
Een jaar lang weinig problemen gehad maar nu opeens...

6849906165

De download snelheid is normaal 20 keer zo hoog. Wat is hier aan de hand?
 
mountainmaster
En daar is-ie dan weer. Helemaal op snelheid.

6850317668

Maar wat er nou mis was?
 
Lutz
Ik zou het niet weten ...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen na Upgrade', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online 4 30 november 2017, 07:49
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen 5 12 juni 2017, 02:00
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen 15 13 december 2016, 19:15
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 2 21 november 2016, 19:56
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing 7 13 november 2016, 00:23
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash< 5 mins
| Wanabo00:13:58
| Lutz00:49:26
| scholmc20:51:32
| Antonius12323:07:34
| jms319 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?