obey-robots.txt
15 November 2018, 08:14
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur. Lees de stickey voor de voorwaarden!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631)

Hans
Beste Lutz,
Zonet verrassend snel met het serviceteam van Online gesproken al binnen 7 minuten.
Fout ten aanzien van het SIP telefoneren lijkt gevonden in het feit dat voor het nieuwe SIP telefoneren ook het MAC nummer van het nieuwe ZyXel modem nodig is en dat staat momenteel niet goed ingesteld of wel het MAC nummer van mijn oude Huawei modem staat nog geregistreerd.

Voor het internet zelf is tegenwoordig (met de omzetting naar het nieuwe netwerk van KPN VDSL) ook het MAC nummer van het modem nodig en dit MAC nummer van de ZyXel stond inmiddels al wel geregistreerd vandaar dat het internet werkt.

Alles lijkt er op dat Online hiermee andere dan hun eigen modem(s) op het net wil tegenhouden/voorkomen.

Vandaar dat het terugplaatsen van het "oude" Huawei modem en het Huawei modem van mijn schoonzoon wel de DSL verbinding laat zien maar dat door een incorrect MAC nummer er geen internetverbinding tot stand kan komen.
En geen internet verbinding is geen SIP telefonie!

Alles zal nu hopelijk spoedig zijn opgelost.
 
Ano
Hans schreef:Alles lijkt er op dat Online hiermee andere dan hun eigen modem(s) op het net wil tegenhouden/voorkomen.
Kan ook zijn dat ze willen voorkomen dat de SIP gegevens bij de verkeerde klant terechtkomen.

Bij mij was het vroeger zo:
- factory reset modem zonder ADSL lijn aangesloten: SIP gegevens zijn niet ingevuld in de configuratiepagina van het modem
- ADSL lijn aansluiten: na enige tijd zijn de SIP gegevens wel ingevuld in het modem. Best mogelijk dat dit op basis van het MAC adres werd gedaan.
Maar vervolgens kon ik deze SIP gegevens wel gebruiken bij een ander apparaat.

Dus best kans dat de een of beide configuraties, zoals ik eerder beschreef, best kunnen werken:
1) Zyxel in brigde mode, het TP-Link modem erachter in EWAN mode: telefonie (SIP en PSTN) wordt door de TP-Link afgehandeld
2) Zyxel modem in normale stand, maar SIP uitgeschakeld, verder hetzelfde als boven: het TP-Link modem erachter in EWAN mode: telefonie (SIP en PSTN) wordt door de TP-Link afgehandeld
Je hebt dan de beschikking over de volle internetsnelheid.

Daarnaast heeft de TP-Link ook nog eens de "MAC clone" optie, dat betekent dat hij zich aan de buitenwereld voordoet als het modem van je provider, dus zelfs als je hem rechtstreeks aan de ADSL lijn hangt (zonder Zyxel) zou hij moeten werken, mits het juiste MAC adres is ingevuld. Dus als je wilt kun je als klant best een ander modem aansluiten, lijkt me.
Het is voor de ISP natuurlijk gemakkelijker als je het modem van hun gebruikt, als er storingen zijn, problemen met configuratie etc.
 
Hans
Beste Ano,

Mijn eigen Huawei HG655d kon voor de Online netwerk omzetting (05-11) van ADSL2+ naar VDSL van KPN maar een D/U (download/upload) van max. 14,5 / 0,9 Mbps aan. We wonen iets te ver van de tussen centrale ca. 2750 m.
We hadden al sinds half oktober al problemen.

Na de netwerk omzetting deed de Huawei het meer niet dan wel en de telefonie was al sinds half oktober afwezig.
De laatste keer dat ik na de netwerkomzetting in mijn Huawei de lijnstatus heb kunnen lezen zag ik op 29-11 een D/U 52/0,72 Mbps. dus best wel heel snel.

De Huawei van mijn schoonzoon welke ik, nadat de ZyXel al was geinstalleerd, getracht heb te activeren in de hoop de telefonie werkend te krijgen, nadat deze een factory reset had gekregen, kwam niet verder en had geen internet verbinding en liet verder geen gegevens over de lijnstatus zien.

Ik heb besloten om niet meer verder te gaan experimenteren met de Huawei of enig ander modem daar door Online nu met de MAC address gecontroleerde verbindingen wordt gewerkt.
Ik vind dat Online "gewoon" moet zorgen dat de internet verbinding functioneerd en dat de telefonie op een juiste manier geregistreerd weer actief wordt zodat we weer kunnen bellen.

Ik wil gewoon nu zo snel mogelijk het internet EN telefoon na 2 maanden weer werkend hebben. Deze toestand heeft mij veel te veel tijd gekost en onnodige onkosten opgeleverd en dat moet nu eens klaar zijn.

Ik bedank iedereen voor de hulp, het meedenken en het aandragen van mogelijke oplossingen. Ik houdt de gebruikergroep in de gaten en meldt mij als ik weer informatie heb waarmee anderen hun voordeel kunnen doen.
Groet, Hans
 
Ano
Ik bedacht dat dit modem al weer een jaar netjes ingepakt in de kast staat.

Niemand die er nog interesse voor heeft?

Groet, Ano
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem Zyxel configuratie en problemen 14 18 oktober 2018, 22:28
Zyxel modem herstart bij streamen muziek Zyxel configuratie en problemen 1 16 oktober 2018, 07:35
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen 2 07 juli 2018, 13:10
Online VOIP instellingen Zyxel configuratie en problemen 2 06 juli 2018, 12:21
Zyxel modem herstart vaak Zyxel configuratie en problemen 5 20 juni 2018, 18:04
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo00:45:20
| DuVeL06:13:28
| Sandro09:02:59
| harmposthumus11:11:56
| Stanneman21:42:18
| SrA-tje 1 dag
| timterhorst 1 dag
| Kuifje09 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24 oktober 2018, 12:00
weet iemand hoe je het gmail account kunt toevoegen aan webmail?

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?