obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel DNS
window
Nee ik heb bij 't eerste account alles zelf ingevuld omdat ik anders geen internet verbinding heb.

't op tweede plaatje staat wat er gebeurt als ik alles overlaat (automatisch) aan de modem/router.
 
Lutz
Volgens het tweede plaatje krijg je helemaal geen DNS server adressen. Heb je toevallig nog ergens een Windows computer staan, bij wie hetzelfde gebeurt?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
window
Goede morgen Lutz,

Ja ik heb een Windows comp. en ook daar krijg ik idd geen dns adressen, ook daar staat alles statisch anders werkt 't niet.
 
window
Een verassende ontwikkeling, ik dacht ik reset 't modem nog maar een keer, maar vergeet de utp kabel aan te sluiten en tot mijn verbazing krijg ik daarna op m'n WiFi gewoon automatisch alles zoals 't hoort.

Daarna de utp kabel weer aangesloten en wat denk je?
't gaat weer niet goed met het IP en DNS...

Zonder utp werkt 't, met utp werkt 't niet...

Maar ook zonder de utp erin haal ik nog geen 40MB, er zit dus blijkbaar iets niet goed in 't modem.
Gewijzigd door window op 26 december 2016, 12:13
 
Lutz
Wat hangt aan het ander kant van het UTP kabel?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
window
Een hub met daaraan 3 computers, 2x win7 en 1x winxp
 
window
Hoi Ron,

Bedankt voor de tips.

Helaas werken ook deze tips niet.

Als ik het modem alleen gebruik voor WiFi, dus geen utp kabel in ' t modem, blijft de snelheid van het modem laag, pagina's openen heel langzaam, er gaan zelfs pagina's niet open, ook blijft de snelheid van de verbinding heel laag, hoogste is 30MB met uitschieters naar 40MB. Terwijl ik een 100MB verbinding heb.

Gr,
Window
 
window
Bedankt Ron,

Idd "tot 100MB" maar 30 tot 40MB vind ik wel erg langzaam.

Mag ik vragen wat jouw hoogste snelheid is met dit modem?

En kan jij elke pagina in het modem openen, ook netwerk service/DNS?

Gr,
Window
Gewijzigd door window op 27 december 2016, 10:45
 
Tiger

Quote

window schreef:

Bedankt Ron,

Idd "tot 100MB" maar 30 tot 40MB vind ik wel erg langzaam.

Mag ik vragen wat jouw hoogste snelheid is met dit modem?

En kan jij elke pagina in het modem openen, ook netwerk service/DNS?

Gr,
Window

Hallo Window,
Ik heb ook een Zyxel modem en heb geprobeerd of ik de DNS pagina kan openen maar dat lukt helaas bij mij niet. Ik hoef niets te wijzigen maar krijg de pagina niet open.
Dit ter info.
Groet Tiger
 
window
hoi Tiger,

bedankt voor de info, ik heb ernaar gevraagd bij online en 't antwoord was dat sommigen pagina's dicht zijn voor de consument.

vandaag meer dan een uur aan de telefoon gezeten bij online, ze sturen een monteur en er is nog een firmware update gedaan, tot nu toe gaat het goed wbt de ip toewijzing voor de wifi alleen het modem is vanmiddag al 5x uitgevallen.

ik ga er maar vanuit dat 't goed gaat komen...

gr,
window
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel DNS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie