obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
M7 kastje achter switch/AP
Dutchice
Hallo,

Verschillende malen zijn er gebruikers met dezelfde vraag in het verleden hiermee gekomen (https://online.gebruikers.eu/forum/vi...ad_id=5949 en https://online.gebruikers.eu/forum/vi...ad_id=5917), en toch is deze vraag nog steeds niet beantwoord!

Bij beide situaties (volgens hier: https://www.dd-wrt.com/wiki/index.php...php/Switch) werkt het M7 kastje niet.
ZyXEL(LAN1)<--LAN Kabel-->(WAN)dd-wrt router ingesteld als switch(LAN1)<--LAN Kabel-->(LAN)M7 Kastje
of
ZyXEL(LAN1)<--LAN Kabel-->(LAN1)dd-wrt router ingesteld als switch(LAN2)<--LAN Kabel-->(LAN)M7 Kastje

Ik begrijp wel dat alleen als de M7 op de LAN poorten van de ZyXEL rechstreeks (of via een powerline) aangesloten zit kan hij via de (vooraf)ingestelde interface IPTV_PTM en de bijbehorende Routing Tabellen verbinding maken.

Maar er moet toch iemand hier genoeg verstand hebben over de manier hoe we de ZyXEL en een dd-wrt router kunnen configureren zodat de M7 toch (via VLAN4 ingesteld in zijn firmware) verbinding kan maken?

Graag help Sad
 
Lutz
Kan je niet een lange kabel gebruiken? Indien je twee LAN kabels gebruikt, dan moet je een switching hub gebruiken. Ik vrees dat je je DD-WRT router als router gebruikt, gezien dat je 2 verschillende LANs hebt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Dutchice
De dd-wrt router is ingesteld als in de link voor gebruik als: switch
Het M7 kastje (MZ-101) maakt via een VLAN verbinding met de ZyXEL. Vervolgens de Routing Tabellen (in de ZyXEL) zorgen dat dat verkeer de juiste adressen binnen het online.nl netwerk bereikt.

Het idee is dat met de plaatsing van een switch (dd-wrt router) tussen de M7 en de ZyXEL het opzetten van de VLAN nog lukt. De dd-wrt moet dus zodanig worden geconfigureerd om de VLAN verkeer (IPTV) netjes door te laten.
 
Lutz
Maar ervoor heb je een simpel hub of switching hub nodig! Dan moet het kastje gewoon op ethernet protocol gaan werken. Ik vrees dat zo een dd-wrt op IP protocol werkt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Rdkoni
We zijn, sinds het laatste bericht, meer dan 2 jaar verder, iemand een oplossing?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'M7 kastje achter switch/AP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
m7 kastje aansluiten op router Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 28 apr 2016
m7 kastje via powerline werkt niet Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 13 18 mrt 2016
Zenders sorteren met online G7 kastje Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten : 2 07 nov 2015
Advertentie