obey-robots.txt
23 Oktober 2017, 13:28
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Fritzbox 7490 als vervanger van Huawei

Paniz
Dank dank. Ik ga Mn best doen.

FredF
Hallo Tim,

Ben benieuwd hoe je die 3 configuratie files hebt gecombineerd, kun je wat specifieker zijn?
Ik heb drie configuratiefiles gemaakt, zoals je aangaf.
Maar hoe ga ik nu om met de verschillen?
Toevoegen of veranderen???

FredF
timterhorst schreef:

Dank jullie wel voor dit topic , heb er veel aan gehad. Mbt het veranderen van het mac adres:

voor de FB7490 met OS versie 06.52 heb ik het zo gedaan gisteren:

Ga naar Internet -> Account Information

onder Connection kies de optie External Modem or router.

onder Connection Settings klik op Change connection settings

en dan zie je onder FRITZ!Box MAC Address het mac adres dat je verandert in het mac adres van het online.nl modem.

daarna opslaan, en vervolgens onder Connection de optie Connecting to a DSL line selecteren en opslaan.

Werkte voor mij, hoop dat iemand er wat aan heeft.

Wat nog niet werkt is de TV, krijg wel het menu maar geen beeld. Iemand een tip ?

Met de bovenstaande procedure wordt alleen het adres van LAN1 aangepast niet van het Modem, zie ook de info van AVM:

Your support request on FRITZ!Box 7490
Michael Ellguth (AVM Support)
12 Oct, 17:15 CEST
Dear Mr. Folkerts,

I was wrong in fact: With the change I recommended, only the address of the LAN1 interface is changed, but not the WAN-address of the DSL-Modem of the FRITZ!Box. The latter can't be changed in the FRITZ!Box , in fact.

Thus, I cannot offer you a solution, I regret.

Thus, I have forwarded your wish as an enhancement request to our product management team.

We always focus on our customers' wishes and needs when further developing our products. In the past we were able to implement numerous suggestions from our customers, often even in the following update.

You are always welcome to use the feedback form on our website to send us any additional constructive ideas and suggestions for enhancing FRITZ! products.

Best regards from Berlin,
Michael Ellguth (AVM Support)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7490 als vervanger van Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen 8 04 september 2017, 10:16
Huawei HG655D Statisch ipadres Algemeen 5 09 augustus 2017, 18:57
Huawei in bridge mode met Asus RT-AC88U router Huawei configuratie en problemen 12 23 maart 2017, 09:37
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten 3 13 januari 2017, 20:43
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 4 07 december 2016, 23:05
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo03:55:55
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?

13 maart 2017, 16:53
ik zoek de zoekfunctie op de site maar kan 'em nergens vinden, is er geen zoek veld of ligt het aan mijn oude ogen? :-)

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja