obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
DNS pagina niet bereikbaar
Downstream
Ik kan het modem en alle configuratie opties bereiken behalve: Network setting -> DNS
Die pagina blijft eindeloos laden.

Network setting -> Home Networking werkt wel. Daar heb ik wel DNS servers kunnen invoeren.
Ik wil met een DNS server advertenties en sex blocken (LAN & WiFi) Er bestaan vrij veel gratis diensten.
Helaas filteren ze echt helemaal niets. Zelfs de meest bekende sites zoals xhamster en redtube zijn bereikbaar. Advertenties worden ook niet minder.
Modem is gereboot (stekker eruit)
Ik hoop dus dat het via de DNS pagina beter gaat.


PS ik ken en gebruik software om op PC te block maar ik wil nu dus het hele netwerk beveiligen (als een eerste stap)
 
Lutz
Ik ken de Zyxel helemaal niet. Maar gewoonlijks krijgt je modem per DHCP van Online een IP adres en DNS server adressen uitgedeelt. Nu blijft de vraag of je de DNS servers van Online kan overschrijven met eigen instellingen.

Heb je al erover nadegedacht om een eigen proxyserver/DHCP server op te zetten? Daar kan je ook je netwerk mee beveiligen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Downstream
Dus je denkt dat de pagina niet laadt omdat Online die geblokkeerd heeft?
Niet onmogelijk uiteraard, maar ik zou in dat geval een error melding verwachten.


Niet echt over nagedacht over een eigen servertje.
Ik weet van het bestaan af.

Maar dan moet ik waarschijnlijk ook een WiFi router kopen want die in mijn modem zit dan voor de beveiliging.

Het is uiteraard een optie maar het moet wel echt wat toevoegen.
 
Lutz
Je kan ook het modem herstarten en kijken of dat wat oplost.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
De DNS instelling kan bij de Zyxell niet gewijzigd worden dit is geblokkeerd door Online.
 
Downstream
Bedankt voor het slechte bericht :-)


Lutz stelde een hardware oplossing voor. Kan iemand mij op weg helpen?Website met instructies bv.
Als ik een servertje bouw wil ik ook mijn VPN (PIA) op die server draaien.
 
Lutz
Google eens naar "zelf dns server maken"en er veel in de Nederlandse taal te vinden. Blijkbaar kan zo een server op een NAS draaien, dan hoef je maar een NAS te kopen en geen apaart kastje.

Nog een tip: probeer stapsgewisj dingen aan de praat te krijgen: dus eerst een DHCP server, dan een DNS server erbij, en zo voort.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS pagina niet bereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie