obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 21:28
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 63% [125 stemmen]
63% [125 stemmen]

Stemmen: 198
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet

Lutz
Ik laat TV even buiten beschouwing, omdat die toch werkt. Meestal zit die toch op een tweede VLAN. Wilt u nog een laatste poging doen? Misschien hebben je buren een eigen laptop. Controleer eens bij hun de downloadsnelheid, en sluit vervolgens hun laptop op je eigen wifi aan. Werkt dat dan ook niet goed?

Ik stel voor om als speedtest speedof.me te gebruiken.

Dan weten wij of het een probleem van je verbinding of je computers is.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ahouttuin
Oke, duidelijk! Bedankt.
De buurtjes zijn er momenteel niet, maar zelfs via WIFI speedtest (zie bijlage) haal ik voldoende snelheid op hun netwerk. (ze hebben 20 mbps) Zie testresultaten in bijlage.

De monteurs die hier langsgeweest zijn (online én KPN) hebben overigens met hun eigen laptops al een bekabelde speedtest uitgevoerd op mijn eigen modem, die ook heel slecht uitpakte.
De laatste monteur kreeg zelfs een 'socket error' toen hij de test probeerde te doen! Hij dacht daarom dat het een hardware probleem van het modem was.

Inmiddels heb ik dus alweer een nieuw modem; zelfde probleem.

Ik vermoed op basis van bovenstaande inderdaad dat het een verbindingsprobleem is en geen computer probleem.
Kan morgen nog even langswippen bij de buren om alsnog een bekabelde test uit te voeren om dit volledig uit te sluiten.

ahouttuin voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
Laat de buren dan met rust. Ik vat even samen: je hebt al meerdere modems gekregen, en het probleem blijft bestaan.

Blijft over: een probleem aan de provider kant (configuratie van je profiel of een probleem met het DSLAM). DSLAM is de tegenhanger van je modem in de wijkcentrale.

success!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
Beste ahouttuin als ik het goed begrijp heb jij omstreeks 15 april je abonnement gewijzigd en sindsdien problemen met je verbinding.
Dan wordt het de hoogste tijd dat jij Online in gebreke stelt dit moet je wel aangetekend doen.
Zelf ga ik Online verlaten maar als dit mij overkwam zou ik het abonnementsgeld storneren totdat de zaken in orde zijn gemaakt door Online.
Ze leveren op dit moment een wanprestatie en laten je in de kou staan omdat er ook al monteurs zijn gekomen die je probleem niet kunnen oplossen en dat betekent volgens mij dat het probleem niet bij jou ligt maar bij de provider en dat is Online.
 
ahouttuin
Dank voor al je tips, ik ga contact opnemen met online en nog een laatste poging doen!
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen 3 24 juli 2017, 15:56
Internet valt steeds weg Zyxel configuratie en problemen 21 15 mei 2017, 16:08
Geen internet Asus DSL-AC52U Eigen modem configuratie en problemen 5 26 februari 2017, 13:02
Zeer trage internet Algemeen 36 26 januari 2017, 20:01
Geen toegang meer tot camera's via internet Zyxel meer apparaten aansluiten 8 15 januari 2017, 23:37
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:34:09
| Techguy01:45:56
| browsen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?

13 maart 2017, 16:53
ik zoek de zoekfunctie op de site maar kan 'em nergens vinden, is er geen zoek veld of ligt het aan mijn oude ogen? :-)

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja