obey-robots.txt
23 April 2018, 22:57
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Youfone TV
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet

Lutz
Ik laat TV even buiten beschouwing, omdat die toch werkt. Meestal zit die toch op een tweede VLAN. Wilt u nog een laatste poging doen? Misschien hebben je buren een eigen laptop. Controleer eens bij hun de downloadsnelheid, en sluit vervolgens hun laptop op je eigen wifi aan. Werkt dat dan ook niet goed?

Ik stel voor om als speedtest speedof.me te gebruiken.

Dan weten wij of het een probleem van je verbinding of je computers is.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ahouttuin
Oke, duidelijk! Bedankt.
De buurtjes zijn er momenteel niet, maar zelfs via WIFI speedtest (zie bijlage) haal ik voldoende snelheid op hun netwerk. (ze hebben 20 mbps) Zie testresultaten in bijlage.

De monteurs die hier langsgeweest zijn (online én KPN) hebben overigens met hun eigen laptops al een bekabelde speedtest uitgevoerd op mijn eigen modem, die ook heel slecht uitpakte.
De laatste monteur kreeg zelfs een 'socket error' toen hij de test probeerde te doen! Hij dacht daarom dat het een hardware probleem van het modem was.

Inmiddels heb ik dus alweer een nieuw modem; zelfde probleem.

Ik vermoed op basis van bovenstaande inderdaad dat het een verbindingsprobleem is en geen computer probleem.
Kan morgen nog even langswippen bij de buren om alsnog een bekabelde test uit te voeren om dit volledig uit te sluiten.

ahouttuin voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
Laat de buren dan met rust. Ik vat even samen: je hebt al meerdere modems gekregen, en het probleem blijft bestaan.

Blijft over: een probleem aan de provider kant (configuratie van je profiel of een probleem met het DSLAM). DSLAM is de tegenhanger van je modem in de wijkcentrale.

success!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
Beste ahouttuin als ik het goed begrijp heb jij omstreeks 15 april je abonnement gewijzigd en sindsdien problemen met je verbinding.
Dan wordt het de hoogste tijd dat jij Online in gebreke stelt dit moet je wel aangetekend doen.
Zelf ga ik Online verlaten maar als dit mij overkwam zou ik het abonnementsgeld storneren totdat de zaken in orde zijn gemaakt door Online.
Ze leveren op dit moment een wanprestatie en laten je in de kou staan omdat er ook al monteurs zijn gekomen die je probleem niet kunnen oplossen en dat betekent volgens mij dat het probleem niet bij jou ligt maar bij de provider en dat is Online.
 
ahouttuin
Dank voor al je tips, ik ga contact opnemen met online en nog een laatste poging doen!
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 9 20 maart 2018, 18:32
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
hulp Algemeen 1 24 februari 2018, 12:33
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen 25 01 oktober 2017, 23:10
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen 8 04 september 2017, 10:16
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash00:41:04
| mRcan01:35:49
| Razz01:56:58
| Wanabo04:14:37
| Devesh 1 dag
| Lutz 1 dag
| MelskeH 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update