obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Werkende Bridge Modus
BarthezNL
Goedendag allemaal!

Ik heb sinds kort internet via Online.nl, ik haal netjes 50Mbit, dus ga er vanuit dat ik VDSL heb. (Geen glas lig).

Nu zou ik graag mijn Edgerouter willen gebruiken, voor het regelen van mijn interne netwerk.
Graag zie ik dan ook dat het Zyxel modem in de Bridge mode werkend gezet wordt.
Is er hier iemand op het Forum die dat werkend heeft gekregen?

Wat ik gedaan is het volgende.
DHCP Server uit.
WLAN uit
Firewall uit
VDSL_Online --> Bridge modus zonder verdere aanpassing.
Wanneer ik dan mijn laptop of Router koppel aan LAN1 krijg ik geen WAN Ip adres te zien.


Hoop graag van iemand te horen.

Groeten
Bart
 
Tiger
Kijk eens op de bijgevoegde link of je daar iets mee kan
https://www.youtube.com/watch?v=6UBTQ...UBTQT3G704
Zelf ben ik niet meer bij Online en heb ook geen Zyxell modem heb daar dan ook geen ervaring mee.
 
Tiger
Dag BartezNL het zou je sieren als je een topic opent en antwoord krijgt dat je daar op reageert anders moet je geen topic openen.
Op dit forum proberen vrijwilligers een oplossing aan te dragen als iemand een probleem heeft dus het zou netjes zijn om daar op te reageren ook als het jou niet helpt.
 
BarthezNL
Betreft niet het zelfde modem helaas.
 
Techguy

Quote

BarthezNL schreef:

Goedendag allemaal!

Ik heb sinds kort internet via Online.nl, ik haal netjes 50Mbit, dus ga er vanuit dat ik VDSL heb. (Geen glas lig).

Nu zou ik graag mijn Edgerouter willen gebruiken, voor het regelen van mijn interne netwerk.
Graag zie ik dan ook dat het Zyxel modem in de Bridge mode werkend gezet wordt.
Is er hier iemand op het Forum die dat werkend heeft gekregen?

Wat ik gedaan is het volgende.
DHCP Server uit.
WLAN uit
Firewall uit
VDSL_Online --> Bridge modus zonder verdere aanpassing.
Wanneer ik dan mijn laptop of Router koppel aan LAN1 krijg ik geen WAN Ip adres te zien.


Hoop graag van iemand te horen.

Groeten
Bart


Heb je gecontroleerd dat je Edgerouter ook vlan's oppikt? je hebt namelijk vlan 1001 nodig voor internet.
 
BarthezNL
Ik neem het even mee.. bedankt voor de tip!
 
Sora-iro
Is het ooit nog gelukt om de Zyxel werkend in bridge modus te krijgen?

Ik heb het idee dat dit niet echt mogelijk is gezien ik precies hetzelfde probleem heb als jij en hierbij al gauw het idee heb dit doorgestoken kaart is door online.nl om je bij hun modem te houden. Ben pas net lid (3 jaar contract) en heb nu al spijt

Als het U of iemand anders die dit leest toch gelukt is de Zyxel in bridge modus werkend te krijgen hoor ik het graag, ookal is deze post maanden of jaren oud.

Bedankt.
 
momfer

Quote

Als het U of iemand anders die dit leest toch gelukt is de Zyxel in bridge modus werkend te krijgen hoor ik het graag, ookal is deze post maanden of jaren oud.


Zyxel modem is werkend te krijgen in Bridged Mode, althans puur het internet. Ik heb zelf een Fritz!Box 7390 erachter en dat geeft een prima verbinding cq snelheid.

Telefonie is een ander verhaal. Online doorschakelen van het nummer heb ik nog niet werkend met het modem in bridge. IPTV heb ik niet,, dus geen ervaring mee.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Werkende Bridge Modus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
zyxel modem in bridge mode Zyxel configuratie en problemen : 2 12 nov 2017
Huawei in bridge mode met Asus RT-AC88U router Huawei configuratie en problemen : 12 23 mrt 2017
Advertentie