obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wilt u hulp bij het aansluiten van uw digitale TV onvanger op Tv of stereo versterker installatie? Probeer het hier.
 Onderwerp afdrukken
Powerline
Hettyvdw
Tp link power line aangeschaft om mijn m7 tv ontvanger op aan te sluiten.
Ik kan de tv gids raadplegen en begin gemist gebruiken, maar live tv wordt niet afgespeeld.
Hoe kan ik dit oplossen ?
 
cfkazius
Het beste is om een kabel van het modem naar de woonkamer te trekken en de tv ontvanger daar rechtstreeks op aan te sluiten. Via een powerline adapter heb je snelheids verlies wat nadelig is voor het tv kijken via online
 
MelskeH

Quote

Hettyvdw schreef:

Tp link power line aangeschaft om mijn m7 tv ontvanger op aan te sluiten.
Ik kan de tv gids raadplegen en begin gemist gebruiken, maar live tv wordt niet afgespeeld.
Hoe kan ik dit oplossen ?


Een betere, sneller, powerline kopen. Die van mij werkt perfect een Devolo 500, dus 500 Mb/s ruim zat voor TV te kijken
 
MelskeH

Quote

cfkazius schreef:

Het beste is om een kabel van het modem naar de woonkamer te trekken en de tv ontvanger daar rechtstreeks op aan te sluiten. Via een powerline adapter heb je snelheids verlies wat nadelig is voor het tv kijken via online


Onzin een Devolo 500 werkt perfect bij ons
 
jms319
Je hebt wel gelijk dat 500 mbit voldoende zou moeten zijn, maar mijn ervaring met een paar (oude) Devolo 85 mbit-adapters over het lichtnet is dat de snelheid toch flink lager is dan bedraad internet. Het is ook afhankelijk van de storing in het lichtnet. Van de 85 mbit blijft bij mij op een paar meter afstand van de meterkast ongeveer 12 mbit aan snelheid over. De Devolo zit in hetzelfde verlengsnoer als de computer en de bureaulamp met spaarlamp (kan helaas niet veel anders en is beslist geen optimale situatie). Bij een download, blijft van de 12 mbit die over is nog ongeveer de helft over. Dus van 85 mbit wat de adapters aan zouden moeten kunnen, blijft eerst ongeveer 12 mbit over en vervolgens ongeveer 5. Je merkt het aan de downloadsnelheid direct wanneer de bureaulamp aan of uitgaat. In bijgevoegde schermafdruk stond in 'het dal in het midden' van de download (rood deel van de grafiek) de bureaulamp aan, ervoor en erna uit.

De netwerkkabel die ik naar de bovenverdieping heb getrokken, haalt vrijwel de maximumsnelheid van mijn 30 mbit-abonnement. Met de powerlineadapters haal ik die snelheid bij langena niet.

Hier wat meer info over het correct aansluiten van de devolo's in combinatie met TV: https://www.xs4all.nl/service/dienste...-aan-1.htm. Zoals gezegd, mijn situatie met de adapters is niet ideaal, maar die van cfkazius misschien ook niet. Misschien krijg je door deze tips via jouw adapters toch de snelheid die nodig is om TV goed te laten werken.

Succes en groet,

jms319
jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Powerline', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
m7 kastje via powerline werkt niet Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 13 18 mrt 2016
Advertentie