obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FTP
Downstream
Op mijn PC staat een FTP server. Ingesteld op Passive mode port range 50000-50009.
Voor de instellingen v/h modem zie bijgevoegde file.

Als ik met een FTP client naar 192.168.1.66 ga werkt alles prima.
Als ik naar mijn externe IP ga kom ik altijd in het inlogscherm van mijn modem.
Downstream voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Wanabo
Zet je wel het poortnummer achter je ip adres?
B.v. xxx.xxx.xxxx.xxx:5000

Waarom gebruik je niet gewoon poort 21?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Downstream
Ik gebruik poort 21. Dat werkt binnen mijn LAN
De handleiding v/f FTP server stelt dat achter een router de server in Passive mode moet staan en geeft als advies poorten 50000-50009 te gebruiken.

Als ik xxx.xxx.xxxx.xxx:50000 gebruik krijg ik "refused to connect".
Ik denk dat de passive poorten pas bij verbinding worden toegepast.
De laaste keer dat ik een FTP server had was met de Livebox. Dat werkte wel en als ik het me correct herinner was die met port 21 te benaderen.
Je kon wel inloggen op de server maar de directory listing bleef leeg.
Passive loste dat probleem op. Maar de server werd van buitenaf nog steeds met port 21 benadert.

Hoe dan ook, als ik benader via poort 21 kom ik in de remote login v/h modem, niet de FTP server.
 
Wanabo
Hoe benader je trouwens je externe ip?
Vanaf een andere locatie?
Het kan namelijk ook een NAT translation error zijn als je vanaf je lokale netwerk, je externe ip adres probeert te bereiken.

Probeer die poort instellingen in het modem eens als volgt.
Start 20 End 21, Translated start 20 en end 21.
TCP is in principe het juiste protocol, maar als je de mogelijkheid hebt TCP en UDP te selecteren (vaak aangeduid met BOTH) dan zou dat mijn voorkeur hebben.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie