obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
HG655 ip filtering
Kuifje09
Hallo Allemaal,

Als de zoekfunktie werkt dan ben ik de eerste met dit probleem, ip filteren op de HG655

In de configuratiie : Basis -> Firewall -> Firewall aangepast nivo ( aktiveren met een naam ) -> ip-filtering ( belangrijk is dan ook een power cycle )

Daar wil ik een paar ranges invullen die volledig geblokkeerd moeten worden. zowel ingaand als uitgaand.
Ik kan de range invullen of meer dan 1, en dan een prioriteit instellen.
Daar schuilt een probleem, want geen enkele manual die heb gevonden verteld wat de prioriteit inhoud, en online weet ook niet wat ze hebben uitgeleverd. geen support zeggen ze dan doodleuk.

De prioriteit gaat van 0 tot 255, maar wat is hoog of laag en wat heeft dan voorrang in de regelgeving.

Kennelijk zijn er wel altijd 2 standaard regels op 255.
Misschien moeten die dan wel eerst naar 0 verhuizen ?

Waarom? ik will rusland ukraine etc, geen reaktie geven op hun poortscans, maar domweg ge-dropt hebben.

Heeft iemand daar al eens mee ge-expirimenteerd en/of een een antwoord hierop?

Graag en alvast bedankt voor je reaktie.
 
Kuifje09
Net even een testje gedaan met een webcam op afstand.
volgens de ip-filtering alles geweigerd, reboot router, maar ik kan er nog steeds naar toe, en de beelden komen binnen.
Is die huawei wel zo goed als het lijkt ?
De handleiding is in elk geval niks waard...

Iemand wel success met de ip-filtering?

ps: wat is de bron en wat is de bestemming? is dat niet afhankelijk van wie er start met de verbinding. behoorlijk verwarrend.
Gewijzigd door Kuifje09 op 27 oktober 2018, 14:25
 
Kuifje09
mijn rule is nu dat zowel in- als uit-gaand alle poorten worden geweigerd op LAN/br0, maar helaas kan ik nog steeds naar buiten en ongetwijfeld ook naar binnen.
Volgens mij werkt het allemaal niet.

Ik hoop op een reaktie die me in de goede richting duwd...

ps: Ik heb sterk de indruk dat die filtering helemaal niets doet...
een gesloopte bios of zo ...
Gewijzigd door Kuifje09 op 27 oktober 2018, 14:45
 
Kuifje09
Jammer en vreemd dat kennelijk niemand gebruik maakt van die filtering in de HG655.
Nog veel vreemder dat Online BV hier geen antwoord op wil geven.
Maar ik heb al op eerdere vragen geen of onzin antwoorden van online BV gehad.

Maar op dit forum had ik wel wat reakties verwacht...

Ik blijf nu met de indruk zitten dat die HG655 van Online BV niet helemaal gezond is.

Voor dat ene address waar ik heel effectief een test mee kan doen heb ik alle mogelijkheden denk ik wel uitgeprobeerd en ik blijf toegang krijgen. ondanks blokeren van in en uitgaand verkeer naar dat address.

ps, kon ik maar quad9 opnemen in de filtering, was ik waarschijnlijk in 1 keer klaar.
Gewijzigd door Kuifje09 op 13 november 2018, 13:19
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HG655 ip filtering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Content filtering Helpdesk : 2 13 nov 2016
Huawai HG655 D met VPN : Online helpt niet ! Huawei configuratie en problemen : 23 14 apr 2015
Huawei HG655 geen FSK nummerherkenning Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 16 jan 2012
Huawei HG655 instellen thuis groep Algemeen : 6 11 jan 2012
Huawei HG655 - Panasonic plasma: IP conflict Huawei meer apparaten aansluiten : 2 03 jan 2012
Advertentie