obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding werkt niet meer, firmware update?
Terrormachine
Hallo,

Zoals velen hier heb ik een ZyXel modem. Was eigenlijk best tevreden met deze modem.

Ik zie hier dat veel mensen problemen hebben met port forwarding.
Maar ik had port forwarding aanstaan en kon netjes bij mijn nas en rdp. Maar sinds één of twee weken werkt dit ineens niet meer.
In het configuratiescherm waren ook alle port forwards verdwenen

Is er een firmware update uitgerold/ge-pushed vanuit online?

Ik heb nu een Archer C9 achter mijn ZyXel a=ingesteld als AP.
Moet ik nu toch maar weer gaan nadenken over een DMZ opstelling?

Grt C.
 
Terrormachine
Okee probleem lijkt opgelost.

Mijn NAT lijstje was leeg.
Dus ging ik de te openen poorten weer toevoegen.
En standaard staat de WAN Insterface op ADSL..... en dat moest zijn VDSL_via_online_nl
...Whistl
 
surfmobiel
zelfde hier, ik ben op vakantie en ik kon niet meer bij mijn Raspberry Pi voor de slimme meter. Dacht eerst dat het aan de Pi lag. Iemand naar laten kijken ter plaatse. Port forwards waren allemaal gewist! Heel irritant.

Ik zie ook dat ik geen remote management mag doen:

> rmtmgmt
telnetd:error:278.333:processInput:544:unrecognized command rmtmgmt

Heeft iemand een manier om dit weer aan te kunnen zetten? Een andere firmware erop?
 
Terrormachine
Hmm vreemd inderdaad, dat ze zomaar je settings kunnen/mogen wissen.

Iemand een idee wat dit getriggered heeft? firmware update? of iets anders?
 
surfmobiel
denk inderdaad een (custom) firmware die erop is geknald en waarbij ik ook geen remote management meer heb. Maar of ik dat daar voor wel had weet ik niet. Ik heb al een ander bericht gevonden uit 2016 met hetzelfde probleem:

https://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=6033

Als ik weer thuis ben kan ik wel proberen er een standaard. firmware op te zetten, maar het risico is dat ik dan niet meer online kom om het een of ander...

Ik had overigens ook rond dezelfde datum als jou dat mijn port forwards gewist waren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding werkt niet meer, firmware update?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Advertentie