obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Hoe sip account aanmaken op de Zyxel VMG8324-B10A
labromtoon
Beste leden,
Ik ben niet nieuw maar ik krijg mijn oude account niet meer werkend. Dus noodgedwongen een nieuw account aangemaakt met La ervoor.
Goed, dan nu mijn probleem. Ruim twee jaar zonder noemenswaardige problemen gezeten wat betreft de VOIP via mijn oude Huawei modem.

Nu noodgedwongen overgestapt op de Zyxel omdat de wifi het van de oude plots opgaf.

Nu moet ik mijn out- en in-bound (als ik het goed omschrijf) VOIP weer werkend krijgen in de Zyxel.

Maaaaar hoe??? Geen idee.

Heb alle menu's doorlopen en kan nergens iets aanpassen of veranderen wat in de richting komt van de Huawei.

Wel ondertussen op www gelezen dat het mogelijk is met firmware VMG8324-B10A_1.00(AAKL.21)C0 althans iemand had daarin zijn sip accounts kunnen aanpassen.
Maar voor ik daar aan begin wil ik er wel zeker van zijn dat ik nog contact krijg met Online.nl anders ben ik nog verder van huis. Ik heb deze firmware van Zyxel gedownload.
 
jms319
Hallo Labromtoon (met La ervoor Wink ),

Ik herinnerde me dat ik iets over het SIP-tabje en de ZyXel had gelezen op het forum. Misschien (dat hoop ik tenminste) is het je inmiddels gelukt om SIP aan de gang te krijgen. Het SIP-tabje schijnt inmiddels door Online uit de modemfirmware te zijn gesloopt (had je die nodig dan??). "Helaas" heb ik zelf (nog) geen ZyXel-modem van Online zodat ik het volgende stappenplan niet kan uitproberen, maar misschien heb jij toch iets aan het volgende linkje:

https://online.gebruikers.eu/forum/vi...post_53688.

Nog een optie misschien: de ZyXel (of bijvoorbeeld een homeplugadapter met WIFI) als accespoint achter de Huawei aansluiten (helaas wel weer een extra apparaat en stroomgebruik) zodat de Huawei de (VOIP-)telefonie en internetverbinding regelt en de WIFI door dat extra apparaat wordt verzorgd.

Succes en groet,

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe sip account aanmaken op de Zyxel VMG8324-B10A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie