obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
307m van centrale. maar haal maar 6mbit/s terwijl het 20mbit/s zou kunnen zijn?
Tiger

Quote

Wanabo schreef:
De nieuwere firmwares zijn volgens de berichten trager. Het zit denk ik meer in de oorzaken die ik een post eerder genoemd heb.

Kijk ook in de FAQ, daar staan ook wat verwijzingen naar 100 Megabyte bestanden op snelle servers.
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=1


Zelf heb ik ook even een downloadtest gedaan door een pakket van 100MB te downloaden bij de servers die in de FAQ staan en krijg hier toch grote verschillen te zien.

Hieronder dan het resultaat,

bij Eweka.nl 100MB, gem.snelheid 1,06 in 1 minuut en 34 sec.
bij BB.ned.nl " " 1,53 in 1 minuut en 5 sec.
bij Quicknet.nl " " 1,72 in 58 seconden

Dit zijn toch duidelijk grote verschillen waarbij Eweka het slechtste uit de test komt dit gewoon even ter info.

groetjes, Tiger

@Edit: quote effe goed gezet.
Gewijzigd door Richard op 02 december 2006, 18:56
 
Tiger

Quote

Suug schreef:
ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/core/4/x86_64/iso/FC4-x86_64-DVD.iso

Probeer deze link eens, ik haal hier 1.8 MB


Hallo Suug, de behaalde downloadsnelheid was op deze site gemiddeld 1,83 MB dus nog iets sneller als de voorgaande tests ik hoop dat jij hier iets aan hebt.

groetjes, Tiger
 
Richard
@Tiger: Het kan zijn dat het deze keer wat minder gaat, vreemd want normaliter is die wel goed, ik zal eens testen met de opgegeven sites.
Moet ik wel zeggen dat m'n dochter zit te msn'nen en spelen.

Eweka: 1,40 gemiddeld.
tudelft: 1.35 gemiddeld.
BBNed: 1.61 gemiddeld.
Quicknet: 1.67 gemiddeld.

Eweka zit inderdaad wat onder de norm. TUdelft is ftp dus zou men eigenlijk met een ftp programma moeten testen.

Het verschilt inderdaad nogal wat. Eweka is achteruit gegaan, een aantal weken geleden zaten die echt super.

Greetings, Richard.
 
Tiger
Richard, Wat ik nog even wil vermelden is dat ik alle tests draadloos uitgevoerd heb.

groeten, Tiger
Gewijzigd door Richard op 03 december 2006, 01:40
 
Richard
Oh kijk aan, dan werkt je draadloos wel lekker snel.
Ik hb overigens even de vrijheid genomen de quote te verwijderen gezien dat weinig zin heeft als het antwoord meteen onder het betreffene bericht staat maar da's niet zo erg.Smile

Eens zien of er verschil in zit, nu slapen ze hier allemaal om 01:45 uur.

Greetings, Richard.
 
Richard
Yep, verschil:
Eweka 1,70
TUDelft 1,34
BBNed 1,57
Quicknet 1,70

Geen wonder dat bij mij eerst Eweka altijd goed liep, normaliter doe ik die testen ook altijd 's nachts.
Wat hierbij wel opvalt is dat BBNed dus weinig verschil maakt net als TUDelft.
Quicknet blijft wel stabiel die zakt dus in de piekuren niet terug in snelheid. Toch handig om te weten.Smile

Greetings, Richard.
 
atrois
Ik heb alle suggesties eens even afgewerkt;

3-com netwerkkaart erin en jawel hoor bij de test van tu delft;

2.08MB/s

Iedereen bedankt voor de reacties!
 
Richard
Kijk aan, fijn dat het geholpen heeft!
Goede tip Lizard!
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '307m van centrale. maar haal maar 6mbit/s terwijl het 20mbit/s zou kunnen zijn?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen : 8 04 jul 2019
Advertentie