obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
gratis usenet
Richard
Ik heb vannacht eens easynews geprobeerd maar als ze geen storing hadden vannacht dan was het nogal bagger.
Een retentie hebben ze niet (bestand was eergisteren gepost) en dat ging goed behalve 1 deel, dat kon hij niet vinden schijnbaar.
Een bestandje van half november (dus 2 weken retentie zeg maar) kon hij ook niet vinden.

Derhalve een goede zaak dat ze nog aan het betatesten zijn.
Voor zover hij het wel deed was de snelheid in elk geval prima. Maar er zal toch eerst wat aan de retentie gedaan moeten worden voor ik er persoonlijk mee verder ga, want met een retentie van nog geen 3 dagen kan ik niks.

Greetings, Richard.
 
daktary
Ik heb meerdere keren problemen gehad met Eweka, heb ik al 15 maanden, de laatste tijd is in de avonduren de snelheid slecht.
Dit is nooit geweest en ik dacht dat dit aan Orange lag, niets is minder waar ik heb nu deze newsgroup aan staan en ik zie dat het niet aan Orange ligt maar aan Eweka. De snelheid is nu goed ook de retentie is behoorlijk.
DickGrin
 
mesa57
Nah ja, Eweka krijgt dus nu concurentie. Kan nooit kwaad.
 
Jerooney
ik gebruik tweaknews en bevalt prima. Ik heb het 10Mbit abo aangezien mijn Livebox toch niet verder gaat dan een kleine 10 Mbit.

Die easynews account lijkt goed te werken. retentie kan ik nog niet zeggen maar snelheid lijkt top

bedankt!
 
Richard
Concurrentie kan nooit kwaad inderdaad.Smile
Ik heb overigens ook een aantal jaar gebruik gemaakt van de Tweak newsserver, zelfs nog voordat ze ermee publiek gingen, dus toen het alleen nog voor de adsl abo's was.
Die is ook best prima, het enige nadeel wat ik daarvan vindt als je hem los pakt is dat je voor snelheden hoger dan 10mbit het dubbele bedrag kwijt bent dan bij Eweka.
Als je niet hoger hoeft dan 10mbit zijn ze erg aan elkaar gewaagd.

Het enige nadeel van Eweka vindt ik dat er geen automatische betalingsmogelijkheid is, dat moet je zelf regelen.
Nu heb ik een optie aan staan bij de postbank die elke maand automatisch het bedrag overboekt naar Eweka.

Een andere server, die nogal gebruikt werd voor uploads is van het toneel verdwenen, waarschijnlijk door de concurrentie, dat was Virtualbox.nl maar die is dus niet meer.
Ben reuze benieuwd in januari wat easynews nog allemaal gaat doen qua retentie en vooral qua prijzen.Smile

Greetings, Richard.
 
mesa57
Ik zit nou 6 maanden bij eweka en met een periodieke overboeking gaat dat prima. Kun je in ieder geval makkelijker stopzetten dan een incasso. De snelheid valt de laatste maand tegen. Maar dan ben ik ook een zeurpiet hoor. Ik download misschien 10-15 gb per week en met eweka alleen duurt dat dan rond een uur per 4.5 gb. Op maximale snelheid 30-40 minuten. Het resultaat is hetzelfde. De retentie op eweka vind ik prima. Bijna nooit 'article not found' zelfs bij downloads in de buurt van de 30 dagen ouderdom.
Gewijzigd door mesa57 op 09 december 2006, 00:21
 
mesa57
Nog een gratis server in december :

Quote

Zoals vorige maand al gepost ben ik bezig om voor mijn werk een nieuwsgroepen platform op te zetten. Inmiddels is er veel aan apperatuur aangeschaft geinstalleerd en afgesteld en zijn we benieuwd hoe het nu met het gebruiksgenot gesteld is. Het gaat dan met name om de snelheden die gehaald worden onder hogere load, dus als veel gebruikers ingelogd zijn. Het platform is sinds vanmorgen 100% operationeel dus van voor deze datum zullen veel artikelen incompleet of niet aanwezig zijn.

Om het eea te testen bied ik iedereen de mogelijkheid gedurende de maand december gratis van deze dienst gebruik te maken. Je kunt inloggen met de volgende gegevens:

hostname: news.xlned.com
username: test
password: test@xlned.com
maxconn: 4

Het is niet mogelijk om zelf artikelen te plaatsen met deze account. Feedback en intensief gebruik wordt gewaardeerd.
 
Richard
Ah leuk, nog meer concurrentie.Smile

Bedankt voro de tip mesa57, gaan we ook erbij zetten en proberen.

Greetings, Richard.
 
Richard
Ja hier hetzelfde, geeft dan een "article not found" idem trouwens bij die andere en dat bij een post van 8-12 dus eigenlijk nog geen 2 dagen geleden, da's jammer.
Ik hou het wel effe bij Eweka totdat er in elk geval -iets- van retentie is want 1 a 2 dagen is niks, ook niet om te betatesten, dan moet je toch minimaal met een retentie van 3-5 dagen kunnen werken.

Greetings, Richard.
 
jan groen
Zijn Easynews en xlned niet allebei dezelfde server?:p

Ik ben nu even aan het testen en ze hebben allebei namelijk vrijwel dezefde compleetheid.

Kan iemand hier iets zinnigs overzeggen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'gratis usenet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Actie: Gratis Fox Sports 1, 2 en 3! Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten : 1 02 aug 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Gratis email verdwijnt per 31 Jan Email : 10 24 mrt 2017
Gratis webhosting verdwijnt bij Online Webspace : 9 15 jan 2017
Advertentie