obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch sneller dan livebox ?
nero038
Kom er wel in met DTM, maar hoe te wijzigen??



dmt20070417_1934_11643
Gewijzigd door nero038 op 17 april 2007, 23:41
 
Richard
Dju... het zou nu eens heel handig zijn als we dit bijv. middels telnet in de Livebox ook weer anders konden zetten.Smile

Greetings, Richard.
 
nero038
@ northwood, dank voor de uitleg, ga het meteen proberen als ik thuis ben, baal ik nu ff dat ik op werk ben Shock.

Laat wel weten of het gelukt is, jammer dat er niet erges een gebruiks aanwijzing te vinden is
 
nero038
Het is gelukt, om de SNR op 5.5 te krijgen, zonder problemen een goede verbinding. haal ook boven de 2mb met newsleecher. Alleen is dit voor firmware 6.1.x. Ik upgrade firmware naar 6.2.x, hierna had ik de oude snr weer terug, en helaas geen DTM voor de laaste firmware. Weet niet of dit normaal is, of dat ik iets fout doe??
Gewijzigd door nero038 op 19 april 2007, 09:46
 
mesa57
Ik heb zelfs nog oudere firmware op mijn SP 546 staan. Versie 5.4, omdat die stabieler zou zijn. Het ding draait idd nu al maanden aan een stuk. Ik zou me dus niet druk maken over nieuwere firmware.
 
nero038
Zou ik ook niet doen, maar ik heb eerst moeten downgraden naar 6.1.x. Hierdoor werkte het internet lampje niet meer op de sp780. Bij een storing zou ik niet kunnen zien of ik wel of geen verbinding heb met het net. Misschien heb ik wat fout gedaan, ga het van de weekend nog eens proberen.
 
nero038
Misschien had ik hem eerst terug moeten zetten naar fabrieks instelling, ik kan me wel herinderen dat het lampje heeft gewerkt met firmware 6.1.x
 
nero038
Toch maar de downgrade van firmware naar R6.1.X. Heb SNR nu op 5 staan, kijken hoe hij het doet.

Alleen ben ik internet lampje kwijt. Download nu 2Mbit vanaf Eweka newsservers.
 
Jannis
Nog wat aanvullende info tav Speedtouch 546 vs LB
Met de LB kom ik met speedtest.nl tot 800KBytes/s maar met de Speedtouch iss dat 1400 KBytes/s!
Enige probleem is dat ik geen gebruik kan maken van mijn telefonie omdat Orange de instellingen daarvan niet vrij geeft maar VOIP werkt wel.
Kortom een heel goede back-up voor de LB zolang je telefonie niet per se nodig hebt.
 
mesa57
Die errors zijn alleen schadelijk als je er last van hebt. B.v. veel modemresets of verbindingsuitval. Voor de rest niks van aantrekken. Zonder tweak zou de LB trouwens een hogere verbindingssnelheid moeten intrainen dan de speedtouch. Als dat niet zo is, is er iets mis met je LB.
Gewijzigd door mesa57 op 02 juli 2007, 12:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch sneller dan livebox ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Advertentie