obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
LB: wat heb ik er aan?
Colin
Je hebt misschien niet goed gezien wat ik schreef: 1,15, om precies te zijn (volgens de postcode checker) op 1147 m afstand. Volgens dat plaatje moet het toch dicht in de buurt van 20Mb/s komen.

Maar goed, met 15 kan ik wel mee leven. Ik was zelf best blij met maar 8 (!) bij Demon. Als Xs4all sneller bij geweest was met een redelijk aanbod...
 
mesa57
Tussen 1.1 en 1.5 km is net een kritische afstand.
De snelheid daalt daar erg snel zoals je kunt zien.
Probeer eens met een routeplanner de afstand via de weg naar de centrale te bepalen, want daar lopen meestal de kabels.

En hoe is het nou met de router ?
 
Optimist
Mijn verbinding is ongeveer 16000Kb/s de afstand ongeveer 1,5 kilometer. Er spelen ook andere factoren een rol die van invloed kunnen zijn. Ik denk dat jouw snel best oké is!

Optimist
 
Colin

Quote

mesa57 schreef:
En hoe is het nou met de router ?


Het is me nu gelukt.

Blijkbaar werkt port-forwarding niet op mijn Linksys als ik hem gewoon als switch gebruiken (het is misschien logisch, maar ik was afgeleid door de verwijzingen voor mensen met een router/WAP, die WRT54Gs en dergelijk).

Dus, specifieke port-forwarding ranges doe ik nu op de Livebox en niet langer alles (1-65535) doorsturen naar de Linksys. En nu werkt het prima
 
mesa57
Er zijn 2 manieren om een router achter de livebox te hangen :
1) Lan poort van de livebox op een lan poort van de router
2) Lan poort van de livebox op de wan poort van de router

Jij hebt optie 1) gekozen, de livebox is dan de router
Bij optie 2) heb je in feite 2 routers achter elkaar en is de instelling wat ingewikkelder.

Optie 2) heeft tenopzichte van 1) het voordeel dat je de routersoftware (van b.v. de linksys) nog kunt gebruiken. Dat is interessant als die meer mogelijkheden biedt dan de livebox.
Een voorbeeld daarvan is uPnP, wat bij de livebox ontbreekt.
 
Colin
Let AUB op: bij mij is alleen optie 1 mogelijk.

De Linksys WAG54G, dat een router/WAP/modem is, heeft geen WAN Ethernet aansluiting, alleen een RJ11 telefoonkabel ingang.

Ik kan hem dus ALLEEN als switch gebruiken, ook zou ik het anders willen, voor inderdaad de uPnP en dergelijk.
 
Optimist

Quote

Colin schreef:
Let AUB op: bij mij is alleen optie 1 mogelijk.

De Linksys WAG54G, dat een router/WAP/modem is, heeft geen WAN Ethernet aansluiting, alleen een RJ11 telefoonkabel ingang.

Ik kan hem dus ALLEEN als switch gebruiken, ook zou ik het anders willen, voor inderdaad de uPnP en dergelijk.

Hmmm... misschien is dat niet helemaal waar. Kijk eens op http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/C...figuration voor alternatieve mogelijkheden. Je zou jouw WRT54G kunnen voorzien van alternatieve software. Volgens het artikel kan je vervolgens de configuratie van de Ethernet switch aanpassen. Alle interfaces in de WRT54G komen uit op een enkele switch, maar in verschillende VLAN's.
Je zou kunnen overwegen om een extra VLAN aan te maken voor één van je Ethernet poorten en de andere Ethernet poorten in een ander VLAn laten. Vervolgens kan je de routering en evt. NAT instellen met iptables (standaard Linux).
't Lijkt me een hele klus, maar perfect voor een regenachtige zondagmiddag, lijkt me! Wink

Optimist
 
Colin
Ik heb een firmware upgrade gevonden voor de WAG54G die schijnt zijn ADSL2+ prestaties te verbeteren. Na het aanbrengen is de lijnsnelheid in mij geval van 9962/999 Kbs naar 13698/991 Kbps veranderd (ja, licht daling in de upstream, raar hé).

Met 15840/1016 Kbs de Livebox is toch iets sneller, maar ik meld het voor diegene die toch deze kastje wil blijven gebruiken.

Zie: http://wag.webhop.info/

FWIW/YMMV
 
Colin

Quote

Optimist schreef:
Hmmm... misschien is dat niet helemaal waar. Kijk eens op http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/C...figuration voor alternatieve mogelijkheden. Je zou jouw WRT54G kunnen voorzien van alternatieve software.


Beste Optimist, even op de kleine lettertjes letten Wink -- ik heb geen WRT54G maar een WAG54G. Andere kasje, andere processor, misschien zelfs andere OS. OpenWRT draait er helaas niet op. Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LB: wat heb ik er aan?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie