obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ook mijn snelheid kwijt
Optimist
@Bender: ik vind dat je veel te negatief bent. Je hebt duidelijk niet veel begrip voor de provider, die er verder niet zoveel aan kan doen dat de telefoonlijn wellicht niet in orde is. Het is toch prachtig dat ze een technicus sturen om een meting te doen?

Besef dat telefoonlijnen ooit aangelegd zijn om analoog voice te transporteren en dat DSL een heel andere technologie is, die bovendien nog relatief jong is.

Voor wat betreft opmerkingen zoals: ik had altijd een snelle verbinding en nu niet meer, dat moet wel aan de provider liggen e.d. het volgende:

1. Als DSL goed werkt, dan is dat prachtig. Het is echter geen garantie dat het altijd goed blijft werken in de toekomst. Allerlei invloeden kunnen de kwaliteit verminderen, zoals fysieke beschadiging van de bekabeling, het opschakelen van additionele DSL circuits in dezelfde kabel, et cetera;
2. Ik ga er vanuit dat Orange ter goeder trouw is en dus niet met opzet verbindingen degradeert. Ik vind dat jouw e-mail veel te negatief is. Een meting laten uitvoeren door een technicus kan al snel een paar honderd euro kosten (!) en dat is meer dan Orange vervolgens in een jaar op die verbinding verdient!
3. Bij Orange werken mensen en die kunnen fouten maken. Verplaats je ook eens in de positie van de medewerkers die je aan de lijn krijgt als je ze belt.

Nogmaals: Orange levert dienstverlening met een uistekende prijs/kwaliteitverhouding. De eigenschappen van DSL zijn nu eenmaal niet perfect en bij sommige mensen zal het nooit gaan werken (!). Daar kan Orange dan vervolgens niet zoveel aan doen, indien zijn bijvoorbeeld de Livebox al eens vervangen en de DSLAM hebben nagezien. Dat is zuur voor de betrokken abonnee, dat begrijp ik best.

Optimist
 
Optimist

Quote

knossos schreef:
Ik had TELE2 gebeld ivm overstappen naar hun. Toevallig kreeg ik iemand aan de lijn die technisch medewerker was geweest bij KPN. Hij adviseerde me tel.nr. 0800 407 tebellen (gratis nummer) en nogmaals de lijn te laten meten. Een second opnion is nooit weg zei deze medewerker.En jawel hoor er zijn wat errortjes in de ondergrondse verbinding. Morgenvroeg (donderdag 11-01-2007) tussen 10 en 12 uur komt een KPN-monteur om de boel nomaals te checken. Meteen werd er wel bij gezegd als het aan de bedrading in huis is (dus die van hoofdcontactdoos naar L.box) dan waren de kosten voor mij. Maar daar ligt het iig niet aan, want die allemaal vervangen.

wordt vervolgd.....

@knossos: mooi dat je de lijnmeting laat uitvoeren zoals ik gisteren al suggereerde. In een eerder bericht (een reactie op mijn suggestie om KPN te bellen voor een meting) heb je aangegeven dat de lijn al 'gesnift' zou zijn en dat het daar niet aan zou liggen. Ik snap even niet waarom je dan Tele2 gaat bellen en dan vervolgens wél ingaat op een voorstel om een lijnmeting uit te voeren. Shock

Ik vind het ook bijzonder dat KPN al in een telefoongesprek kan constateren dat er iets aan de hand zou zijn met de telefoonverbinding. Je moet daartoe toch gewoon ter plaatse meten? Dat is ook de reden waarom KPN bij je langs wilt komen.

Desalniettemin hoop ik dat de oorzaak van de verstoring snel gevonden wordt. Ook in dat geval ligt de storing niet echt aan Orange, hoewel het mijns inziens wel beter zou zijn geweest als Orange de suggestie van lijnmeting had gedaan.

Succes,

Optimist
 
knossos

Quote

Optimist schreef:

Quote

knossos schreef:
Ik had TELE2 gebeld ivm overstappen naar hun. Toevallig kreeg ik iemand aan de lijn die technisch medewerker was geweest bij KPN. Hij adviseerde me tel.nr. 0800 407 tebellen (gratis nummer) en nogmaals de lijn te laten meten. Een second opnion is nooit weg zei deze medewerker.En jawel hoor er zijn wat errortjes in de ondergrondse verbinding. Morgenvroeg (donderdag 11-01-2007) tussen 10 en 12 uur komt een KPN-monteur om de boel nomaals te checken. Meteen werd er wel bij gezegd als het aan de bedrading in huis is (dus die van hoofdcontactdoos naar L.box) dan waren de kosten voor mij. Maar daar ligt het iig niet aan, want die allemaal vervangen.

wordt vervolgd.....

@knossos: mooi dat je de lijnmeting laat uitvoeren zoals ik gisteren al suggereerde. In een eerder bericht (een reactie op mijn suggestie om KPN te bellen voor een meting) heb je aangegeven dat de lijn al 'gesnift' zou zijn en dat het daar niet aan zou liggen. Ik snap even niet waarom je dan Tele2 gaat bellen en dan vervolgens wél ingaat op een voorstel om een lijnmeting uit te voeren. Shock

Ik vind het ook bijzonder dat KPN al in een telefoongesprek kan constateren dat er iets aan de hand zou zijn met de telefoonverbinding. Je moet daartoe toch gewoon ter plaatse meten? Dat is ook de reden waarom KPN bij je langs wilt komen.

Desalniettemin hoop ik dat de oorzaak van de verstoring snel gevonden wordt. Ook in dat geval ligt de storing niet echt aan Orange, hoewel het mijns inziens wel beter zou zijn geweest als Orange de suggestie van lijnmeting had gedaan.

Succes,

Optimist


Dat ik tel2 heb gebeld is puur voor informatie voor hun adsl-pakket. Vorig jaar zat ik nog bij Tele2 en weet dat Versatel een eigen netwerk beheert Nou heb ik weer uit dit forum geleerd dat dit over het koper van KPN gaat.

Ik weet ook niet wat KPN op afstand kan doen maar de eerste keer dat ik hun gebeld had, hebben ze niets kunnen constateren en wisten ze me te vertellen dat alles in orde was. Ik vind het wel een gemiste kans van Orange om zo passief te werk te gaan als intermediar. Als ik Orange was zou ik staan voor mijn klanten. Schijnbaar heeft KPN geavanceerde apparatuur die op afstand een lijn kan meten. In ieder geval hebben ze nu errors kunnen traceren die bij een normaal werkende lijn niet voorkomen.

Ik hoop tenminste het beste ervan. En als het opgelost wordt blijf ik natuurlijk trouw klant van Orange. In ieder geval alvast bedankt voor jullie tips. Wordt vervolgd....
Gewijzigd door knossos op 10 januari 2007, 20:55
 
Wanabo

Quote

knossos schreef:
Ik heb een tweede klacht gestuurd naar Orange. Ik heb vandaag van een telefoontje gekregen van een Orangemedewerker, dat het probleem niet te verhelpen is ze boden me aan om het abbonnement per direct te beëindigen

Er schijnt ondrgronds iets niet te kloppen en men wil dit waarschijnlijk niet oplossen (misschen te duur) Mijn snelheden staan ook in dit onderwerp vermeld. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen.


Quote

mesa57 schreef:
Wanabo : hoe kan er dan opeens een probleem in de koperdraadjes zit met ingang van 5 december ?


@mesa57 zie quote van knossos
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Optimist

Quote

Wanabo schreef:

Quote

knossos schreef:
Ik heb een tweede klacht gestuurd naar Orange. Ik heb vandaag van een telefoontje gekregen van een Orangemedewerker, dat het probleem niet te verhelpen is ze boden me aan om het abbonnement per direct te beëindigen

Er schijnt ondrgronds iets niet te kloppen en men wil dit waarschijnlijk niet oplossen (misschen te duur) Mijn snelheden staan ook in dit onderwerp vermeld. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen.


Quote

mesa57 schreef:
Wanabo : hoe kan er dan opeens een probleem in de koperdraadjes zit met ingang van 5 december ?


@mesa57 zie quote van knossos

Ik denk dat Sinterklaar de oorzaak is! Grin

Optimist
 
knossos
@mesa57 zie quote van knossos[/quote]
Ik denk dat Sinterklaar de oorzaak is! Grin

Optimist[/quote] Volgens mij is ie nog niet in Spanje want bij de NS missen ze ook koper: lolGrin
 
Bender
@optimist ben helemaal niet negatief maar juist reéel.. zo'n meting is niks meer dan de juiste gegevens invoeren en een druk op de knop.. er gaat echt niet een engineer onsite om wat te checken (is dus idd te duur) Stel je voor dat ze dat voor iedere klant zouden moeten doen.. is nooit haalbaar. Ik werk bij een Telecommunicatie bedrijf (verizon) en ben network operator. Mijn taak is om dit soort dingen voor grote internationale klanten uit te boeken bij hun isp's en netwerken en circuits in de gaten te houden en mogelijk oorzaken en oplossingen te bedenken en vinden.
Denk je echt dat een provider als orange hard gaat rennen voor een paar klantjes die klagen over hun dsl verbinding? Dacht het niet. Mogelijke oplossing al geboden door orange aan iemand anders in een andere thread: Dan zegt u toch op?
I rest my case....

Ik ga echt niet weken (want zolang zal het duren als het niet langer is) wachten tot er eindelijk iemand onze klacht serieus neemt.
Gewijzigd door Bender op 10 januari 2007, 22:08
 
Optimist

Quote

Bender schreef:
@optimist ben helemaal niet negatief maar juist reéel.. zo'n meting is niks meer dan de juiste gegevens invoeren en een druk op de knop.. er gaat echt niet een engineer onsite om wat te checken (is dus idd te duur)

Tja, dan verschillen we toch van mening! Smile Ik ben zelf betrokken geweest bij de bouw van enkele DSL netwerken (voor onder andere bbned en Versatel) en weet dat het in een aantal gevallen gewoon nodig is om een goede meting op locatie te doen!

Quote

Stel je voor dat ze dat voor iedere klant zouden moeten doen.. is nooit haalbaar. Ik werk bij een Telecommunicatie bedrijf (verizon) en ben network operator.

Collega! We hebben dezelfde werkgever! Grin

Quote

Denk je echt dat een provider als orange hard gaat rennen voor een paar klantjes die klagen over hun dsl verbinding? Dacht het niet. Mogelijke oplossing al geboden door orange aan iemand anders in een andere thread: Dan zegt u toch op?
I rest my case....

Precies! Het blijft natuurlijk een consumentenproduct. Kijk, de kosten van een jaarabonnement zijn ongeveer wat ik aan boodschappen doe in drie, vier weken tijd. Ik beweer niet dat Orange niet zijn best moet doen, maar elk product heeft een prijs/kwaliteitverhouding.

Zoals jij ook ongetwijfeld weet zijn de diensten die Verizon inkoopt bij lokale DSL partners verschillend qua support e.d. ten opzichte van consumenten-DSL. Daarbij is de techniek meestal gelijksoortig (soms G.SHDSL), maar is er gewoon meer aandacht voor ondersteuning en service levels. En daar betaal je dan wat extra voor. Jij belt toch niet met de consumentenhelpdesk van Tele2 of bbned? Wink

Quote

Ik ga echt niet weken (want zolang zal het duren als het niet langer is) wachten tot er iendelijk eimand onze klacht serieus neemt.

Dat is je goed recht natuurlijk! Iedereen heeft zijn grens.

Nu nog even een ander vraagje: zit je ook in Kroon Burgh en zo ja, zullen we eens lunchen?

Optimist
 
Bender
Wat een LOL.. ik zit nu nog in Amstelveen en we gaan vanf komende maandag naar de wenckenbach... mijn shift is volgende week donderdag.. Dag dienst.. zit nu nog bij gxs... Wat een humor zeg...
 
mesa57
Ik vind wel dat Orange aan consumenten duidelijk moet maken dat
plotselingen service vermindering kan optreden en dat daar geen acties op ondernomen worden. En verder in dat geval de klant de gelegenheid bieden het abonnement per directe ingang te beeindigen.
Dan kan de klant zelf beslissen of dat service level voor hem acceptabel is of niet.
Maar niet een 20 mb verbinding aanprijzen zonder de risico's te noemen. En dan bedoel ik niet in de kleine lettertjes van hun voorwaarden, maar vetgedrukt op hun site !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook mijn snelheid kwijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Advertentie