obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ook mijn snelheid kwijt
knossos
Optimist bedankt voor je tip gaan we proberen.
 
Optimist
@nieuweling: Ik denk dat er veel mensen zijn met een prima verbinding, maar het is logisch dat je op een forum zoals deze voornamelijk vragen ziet die betrekking hebben op problemen die mensen hebben. Er zijn maar weinig mensen die elke maand een thread starten met als onderwerp: goede verbinding, uitstekende service en dergelijke.

Niemand kan jou een garantie geven dat alles goed zal gaan werken in jouw situatie, maar als je nu al een redelijk goede en snelle verbinding via een andere DSL provider hebt, dan zal het door de bank genomen ook wel goed gaan met Orange.

Er zijn een paar eigenaardigheden bij Orange waar je rekening mee moet houden:

- Uitgaande verbindingen op poort 25 (SMTP) naar andere servers dan de Orange mail servers worden geblokkeerd;
- Bij sommigen is de reversed DNS niet geconfigureerd, en dat kan in specifieke gevallen tot problemen leiden;
- Het spam filter dat Orange als toegevoegde waarde dienst levert, werkt niet naar behoren.

Bovenstaande is niet voor iedereen een bezwaar -- de gemiddelde gebruiker zal er weinig van merken.

Daar staat tegenover dat Orange een prima prijs/kwaliteitverhouding levert: snelle verbindingen tegen relatief laag tarief.

Optimist
 
knossos

Quote

Optimist schreef:
@nieuweling: Ik denk dat er veel mensen zijn met een prima verbinding, maar het is logisch dat je op een forum zoals deze voornamelijk vragen ziet die betrekking hebben op problemen die mensen hebben. Er zijn maar weinig mensen die elke maand een thread starten met als onderwerp: goede verbinding, uitstekende service en dergelijke.

Niemand kan jou een garantie geven dat alles goed zal gaan werken in jouw situatie, maar als je nu al een redelijk goede en snelle verbinding via een andere DSL provider hebt, dan zal het door de bank genomen ook wel goed gaan met Orange.

Er zijn een paar eigenaardigheden bij Orange waar je rekening mee moet houden:

- Uitgaande verbindingen op poort 25 (SMTP) naar andere servers dan de Orange mail servers worden geblokkeerd;
- Bij sommigen is de reversed DNS niet geconfigureerd, en dat kan in specifieke gevallen tot problemen leiden;
- Het spam filter dat Orange als toegevoegde waarde dienst levert, werkt niet naar behoren.

Bovenstaande is niet voor iedereen een bezwaar -- de gemiddelde gebruiker zal er weinig van merken.

Daar staat tegenover dat Orange een prima prijs/kwaliteitverhouding levert: snelle verbindingen tegen relatief laag tarief.

Optimist


In je argumentatie kan ik me vinden. Hou er wel rekening mee dat de dienstverlening niet mag leiden onder het laag tarief. Ik begin nu te twijfelen of ik niet overstap naar een andere provider waar ik liever meer betaal voor goede dienstverlening, dan dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil gaan zitten. Ik ben het callcenter-gedrag echt beu (in het algemeen ook). Ik zou het liefste bij een probleem een e-mailtje willen sturen, dan tegen een menselijk robot te praten en dat is niet denigrerend bedoeld jegens deze medewerkers maar tegen hun beleid en hun callcenterbouwertjes

Zijn er trouwens providers waarbij je je probleem kan melden via E-mail? (Dit hoort eigenlijk niet in dit onderwerp thuis, excuse moi)
 
knossos

Quote

Suug schreef:

Quote

knossos schreef:

Quote

Optimist schreef:
@nieuweling: Ik denk dat er veel mensen zijn met een prima verbinding, maar het is logisch dat je op een forum zoals deze voornamelijk vragen ziet die betrekking hebben op problemen die mensen hebben. Er zijn maar weinig mensen die elke maand een thread starten met als onderwerp: goede verbinding, uitstekende service en dergelijke.

Niemand kan jou een garantie geven dat alles goed zal gaan werken in jouw situatie, maar als je nu al een redelijk goede en snelle verbinding via een andere DSL provider hebt, dan zal het door de bank genomen ook wel goed gaan met Orange.

Er zijn een paar eigenaardigheden bij Orange waar je rekening mee moet houden:

- Uitgaande verbindingen op poort 25 (SMTP) naar andere servers dan de Orange mail servers worden geblokkeerd;
- Bij sommigen is de reversed DNS niet geconfigureerd, en dat kan in specifieke gevallen tot problemen leiden;
- Het spam filter dat Orange als toegevoegde waarde dienst levert, werkt niet naar behoren.

Bovenstaande is niet voor iedereen een bezwaar -- de gemiddelde gebruiker zal er weinig van merken.

Daar staat tegenover dat Orange een prima prijs/kwaliteitverhouding levert: snelle verbindingen tegen relatief laag tarief.

Optimist


In je argumentatie kan ik me vinden. Hou er wel rekening mee dat de dienstverlening niet mag leiden onder het laag tarief. Ik begin nu te twijfelen of ik niet overstap naar een andere provider waar ik liever meer betaal voor goede dienstverlening, dan dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil gaan zitten. Ik ben het callcenter-gedrag echt beu (in het algemeen ook). Ik zou het liefste bij een probleem een e-mailtje willen sturen, dan tegen een menselijk robot te praten en dat is niet denigrerend bedoeld jegens deze medewerkers maar tegen hun beleid en hun callcenterbouwertjes

Zijn er trouwens providers waarbij je je probleem kan melden via E-mail? (Dit hoort eigenlijk niet in dit onderwerp thuis, excuse moi)


Bij Orange. Gisteren nog een mail verstuurd, vandaag antwwoord. Hier vaker goede ervaringen mee!!!!!!!


En wat is het e-mail adres???? alvast bedankt
 
RiaH
Is bij mij niet gebeurd, ook vorige maand een nieuwe gekregen. Ik heb ook niet hoeven betalen voor het terugsturen van de oude, ik zag ergens dat ze daar ook 13,50 euro voor vroegen. Helemaal te gek natuurlijk, wij vragen toch niet om slechte Liveboxen?

Ria
 
knossos

Quote

knossos schreef:
goedemorgen,

KPN heeft de lijn hersteld scheen een breukje in de centrale zijn geweest. De volgende waarden geeft de L.Box aan:

Misschienis het niet wat je mag verwachten op een afstand van 150 meter van de centrale maar toch weer een hele verbetering. Mschien hebben jullie nog wat tips om de snelhid te optimaliseren? Mischien TCPOptimizer en hoe kun je het beste de waardes instellen in dee programma's

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 604 Kb
DownStream 9892 Kb
Afname Dichtbij : 15.4 (dB)
Ver weg : 5.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 56
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0


Orange heeft gebeld n.a.v. een e-mil die ik hun gestuurd heb, met het verzoek om wat aan de snelheid te doen. Ze gaan het verder onderzoeken. Het KPN-gedeelte is immers opgeleverd en opgelost.

De monteur van Orange kan eventueel langskomen. wordt vervolgd....
Gewijzigd door knossos op 16 januari 2007, 18:06
 
g3
Ik heb sinds oplevering, 8 januari 2007 al een lage snelheid.
Inmiddels is KPN portering gelukt, en werkt alles maar de snelheid is redelijk beroerd. Ik heb al meerdere lopen bellen met de helpdesk maar men is niet erg bereid er veel aan te doen, telkens opnieuw het verhaal uitleggen en dezelfde stappen volgen (kabeltje vervangen, resetten, isra punt checken etc) maar dat zit gewoon 100% goed.

Wat hebben jullie nu gedaan om lijnmetingen (door kpn of orange) en andere vervolgacties voor elkaar te krijgen, uiteraard zonder er voor te hoeven betalen?
En wat raden jullie aan om nu te doen?

Mijn adsl statistieken:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 3768 Kb
Afname Dichtbij : 30.2 (dB)
Ver weg : 11.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 844
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 93
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door op 30 januari 2007, 17:26
 
g3

Quote

pinnhead31 schreef:
ik denk niet g3 dat het nodig is om 5 x hetzelfde te posten.
de andere 4 dus verwijderd


mijn excuses hiervoor. ik kreeg op mijn werk telkens een foutmelding na het posten vandaar dat ik meerdere keren gedrukt heb.Sad
 
knossos

Quote

knossos schreef:
De snelheid bij ons is al vanaf 5 december knudde. vandaag was de deadline voor het afhandelen van onze officiƫle klacht aan het adres van Orange. Wij gaan vandaag wederom een klachtbrief sturen, deze gaat naar de Tros RADAR, VARA's Kassaen de OPTA. De toezegging om alles tussen kerst en nieuw te repareren is niet nagekomen. Wij zijn van plan naar een andere provider te gaan.

Ik zou iedereen willen adviseren die ook met snelheidsproblemen te kampen hebben een klachtbrief te schrijven, maar dat is ieders vrije keuze

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 384 Kb
DownStream 2688 Kb
Afname Dichtbij : 8.9 (dB
Ver weg : 2.0 (dB
SNR-marge Dichtbij : 3 (dB
Ver weg : 8 (dB
HEC-teller 131162
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 30525
ES-teller van 1 dag 0

van BBned:
56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
216.1 kbps YOU
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps

Edit Wanabo; smileys uitgezet i.v.m. smiley codes in de statistieken!


Hallo, daar zijn ik weer. na een leuke vakantie. hebben er tussentijds wat reparaties ondergronds plaatsgevonden door KPN. De snelheden zijn naar een acceptabel nivo gekomen. Het blijkt dat de hele straat bij ons last had van telefonieactiviteiten en dat werd in eerste instantie onderkend door de KPN. Nu er meerdere mensen klagen over de snelheden van I-net en veel ruis door de telefoon, heeft KPN e.e.a. gefixt. Een structurele oplossing zou betekenen dat ze het hele wegdek zou moeten openbreken, dat net geasfalteerd is (hierdoor zijn de problemen ook ontstaan) KPN is in onderhandeling met gemeente over de vergunning hiervoor. De telefoonbekabeling is van omstreeks 1958 en eigenlijk niet meer goed onderhouden.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19244 Kb
Afname Dichtbij : 13.6 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 2578
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 199
ES-teller van 1 dag 0


56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16024.1 kbps YOU
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps
 
Lizard

Quote

knossos schreef:

Quote

knossos schreef:
De snelheid bij ons is al vanaf 5 december knudde. vandaag was de deadline voor het afhandelen van onze officiƫle klacht aan het adres van Orange. Wij gaan vandaag wederom een klachtbrief sturen, deze gaat naar de Tros RADAR, VARA's Kassaen de OPTA. De toezegging om alles tussen kerst en nieuw te repareren is niet nagekomen. Wij zijn van plan naar een andere provider te gaan.

Ik zou iedereen willen adviseren die ook met snelheidsproblemen te kampen hebben een klachtbrief te schrijven, maar dat is ieders vrije keuze

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 384 Kb
DownStream 2688 Kb
Afname Dichtbij : 8.9 (dB
Ver weg : 2.0 (dB
SNR-marge Dichtbij : 3 (dB
Ver weg : 8 (dB
HEC-teller 131162
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 30525
ES-teller van 1 dag 0

van BBned:
56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
216.1 kbps YOU
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps

Edit Wanabo; smileys uitgezet i.v.m. smiley codes in de statistieken!


Hallo, daar zijn ik weer. na een leuke vakantie. hebben er tussentijds wat reparaties ondergronds plaatsgevonden door KPN. De snelheden zijn naar een acceptabel nivo gekomen. Het blijkt dat de hele straat bij ons last had van telefonieactiviteiten en dat werd in eerste instantie onderkend door de KPN. Nu er meerdere mensen klagen over de snelheden van I-net en veel ruis door de telefoon, heeft KPN e.e.a. gefixt. Een structurele oplossing zou betekenen dat ze het hele wegdek zou moeten openbreken, dat net geasfalteerd is (hierdoor zijn de problemen ook ontstaan) KPN is in onderhandeling met gemeente over de vergunning hiervoor. De telefoonbekabeling is van omstreeks 1958 en eigenlijk niet meer goed onderhouden.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19244 Kb
Afname Dichtbij : 13.6 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 2578
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 199
ES-teller van 1 dag 0


56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16024.1 kbps YOU
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps

Hmmm, acceptabel niveau noem je dat?
Je livebox traint nu bijna maximaal in.

Denk niet dat je nog veel hoger gaat komen...
Gewijzigd door Lizard op 07 februari 2007, 20:26
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook mijn snelheid kwijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Advertentie