obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Welke betaalde newsserver?
Richard
@Puma: Het is erg onduidelijk bij xsdsl hoe lang je er aan vast zit. Als je op "aanvragen" klikt, staat er dat voor niet-leden het abonnement en betaling voor 1 jaar geldt.
Ga je verder als niet lid, blijkt dat de betaling toch eenmalig voor een half jaar gedaan wordt, daarvoor moet je eenmachtiging geven.

Op 1 van beide pagina's staat dus een fout, het is ofwel een jaar, ofwel een half jaar, misschien kun je ze eens aangeven dat ze dit verbeteren als je daar lid bent.
In elk geval is het dan wel nog 55 cent goedkoper dan bij Eweka.

Quote

Als je klaagt over de snelheid ligt het steevast aan jou of je provider ...

Ja da's meestal zo, ze geven niet graag toe dat er bij hun iets mis is en gaan pas reageren als er echt meerdere klachten komen. Als er 50 of 100 man klagen op een bestand van 20000 is dat natuurlijk niks.

@Mesa57: Ik ben niet ZO positief, ik ben gewoon overwegend positief, waarschijnlijk omdat ik het meest vanaf 23.30 uur download en altijd volle bak snelheid heb dan.
Ook geef ik aan dat het overdag vaak op 1500 kbyte ligt, maar regelmatig heb ik er toch wel eens dat ik om 20.00 iets download en dat gewoon ook met 1840 kbyte gaat. Dus dan kan ik niet negatief zijn, toch?

Natuurlijk is 1500 kbyte ook lager maar waar spreken we over? Als ik nog niet eens de 1000 of 1100 zou halen ja dan word het vervelend maar over 300 kbyte vind ik klagen echt niet terecht met zo'n klantenbestand.
Mijn buurman doet wel regelmatig in de piek-uren downloaden, dus tussen 19.00 en 21.30 zit hij meestal te downloaden, mp3 bestanden, maar ook die jaagt er 1500 a 1600 kbyte/sec gemiddeld doorheen. Dus da's iets lager dan volle snelheid, maar niet noemenswaardig.

@Basrose: Dat heeft weinig zin, ik heb de hele week al dvd's zitten downloaden van half en eind december, met Eweka dus en grotendeels ook zonder NZB, gewoon met de Grabit Search funktie en die zaten ook allemaal op volle snelheid. Wel 's nachts downloaden moet ik er even bij zeggen. Snelheid maakt op 20 dagen dus totaal niet uit hier.

Misschien zitten er een paar mensen op een server waarvan misschien de load-balancer of iets anders niet lekker is?
Ik zit zelf op newsreader15 van Eweka, misschien dat daarin het verschil te vinden is als jullie echt zo lage snelheden halen?
Wat voor snelheid halen jullie gemiddeld dan Mesa?
Greetings, Richard.
 
Basrose
Even snel een offtopic vraagje van mij tussendoor.. Ik gebruik altijd grabit om te downloaden... Alleen waar ik me super aan irriteer is dat decoden. Is er een programma dat de bestanden Direct in de goeie map plaatst dus zonder dat decode gebeuren, of is dit iets wat altijd voorkomt?

Greetz
 
Richard
Decoden is altijd nodig, logisch want je haalt allemaal kleine delen binnen die eerst naar 1 bestand gezet moeten worden.
Bij mijn weten is er geen newsprogramma wat zo'n bestand in 1x naar binnentrekt.
Newsleecher begint dacht ik wel aan 4 verschillende verstanden (bij 4 draadjes) net als een paar anderen, maar ook die decoden het bestand nog.
Maar misschien vindt je Newsleecher in dit geval wel leuker werken, je kunt het allicht eens proberen.

Greetings, Richard.
 
Tequila

Quote

Richard schreef:

Misschien zitten er een paar mensen op een server waarvan misschien de load-balancer of iets anders niet lekker is?
Ik zit zelf op newsreader15 van Eweka, misschien dat daarin het verschil te vinden is als jullie echt zo lage snelheden halen?


dat zou zo maar kunnen, vooral een half jaar geleden toen Eweka in opbloei was, kon je veel verschil merken tussen verschillende servers. Vandaar dat ik altijd los per maand betaal (met delay van dag of 2), zodat ik niet aan 1 server ben gebonden.

op dit moment: haal ik op server 52 van Eweka max 1.5mb/s,
met easynews haal ik 2mb/s - toch wel groot verschil, maar goed de ene is beta en is gratis met "weinig" mensen erop.
 
mesa57
Eweka in de avonduren rond de 1500. Dat is dus hetzelfde als jou richard. Mijn verbinding kan echter gemakkeliijk 2100 aan. Dat is toch 30% meer. Als ik easynewes bijschakel haal ik dat ook in de uren tussen 1900 - 2400. Maar ja, dubbel abonnement voor 30% meer ?
Nee dus. Alleen Eweka zegt dat ze 20 mb aanbieden, en dat doen ze dus alleen buiten de piekuren. Beetje misleidende reclame. Maar verder ben ik ik heel tevreden hoor. Het is meer een principe kwestie voor mij. Wees eerlijk en zeg dat je in spitsuur de 20 mb niet haalt.
 
Richard
2100? Ja dan is het voor jou natuurlijk wel een behoorlijk verschil, dan moet jij ook zoiets met 2mbit intrainen dan of niet? Ik zit nu op 1840 ingetraind.
In jouw geval is het dan 600 kbyte/sec en da's inderdaad wel reden tot klagen.

Ik noem het echter geen pure reklame, ze bieden 20mb aan, maar weet je ook hoeveel gebruikers er de laatste tijd zijn bijgekomen? Het is ongehoord druk daar op die server.
Mijns inziens is het dus geen misleidende reklame maar is men zelf daar slachtoffer geworden van hun eigen succes.
Alleen zullen ze, om aan hun eigen reklame te kunnen blijven voldoen, langzamerhand wel eens wat mogen uitbreiden en naar de klanten luisteren als er echt zoveel mensen problemen mee hebben.

De 20mb haal ik nooit omdat ik nooit met die snelheid intrain, mijn maximum ligt momenteel nu eenmaal op 1840 a 1860 ook bij easynews en dat haal ik ook in in de spits, doch zoals gezegd is dat de laatste maanden eerder uitzondering dan regel dat geef ik toe.

Doch ik ben al bij dat het verschil bij mij in de piekuren maar 300kbyte bedraagt vergeleken bij jouw 600 kbyte, dan zou ik ook niet blij zijn.

Maarja, daarvoor is concurrentie weer goed, wie weet gaat Eweka dan ook weer snelheid bijschakelen als Easynews online komt.
En v.w.b. de snelheid daar, nja, laten we er over een jaar of twee nog eens over babbelen als ze daar in de buurt komen van het aantal klanten van anderen zoals Tweak en Eweka.Smile

Greetings, Richard.
 
rrozema
Wat je ook doet, blijf uit de buurt van pfcorner.nl. Hans (de beheerder/eigenaar) is zo'n enorme hark/boer; die heeft niet door dat z'n klanten zijn boterham beleggen en lijkt te denken dat die klanten er zijn om hem te behagen. Technisch heeft ie het redelijk voor elkaar en hij is niet duur maar het betalingsschema is onduidelijk en heel erg onhandig en op ondersteuning hoef je al helemaal niet te rekenen.
 
Richard
Hahahaha pfcorner, ja daar heb ik even kortstondig een abo gehad. Wel wat support gehad en hij heeft het inderdaad wel goed voor elkaar maar hij is nogal aan de botte kant tegen zijn klanten dat is zonder meer waar.
Hij is dan ook eigenlijk gericht op mensen die meer verstand van zaken hebben en ziet de leken en mensen met minder kennis liever bij een andere provider.
Wat dat betreft wil ik je advies graag ondersteunen.
Greetings, Richard.
 
mesa57

Quote

Richard schreef:
2100? Ja dan is het voor jou natuurlijk wel een behoorlijk verschil, dan moet jij ook zoiets met 2mbit intrainen dan of niet? Ik zit nu op 1840 ingetraind.

Staat ingetraind op 20479. Snelheid is ongeveer 2100, varieert ergens tussen de 2080 en 2100.
Gewijzigd door mesa57 op 29 januari 2007, 18:24
 
Puma
Ik ben echt benieuwd hoe Easynews alles gaat aanpakken, gaan ze concurreren? of gaan ze voor absolute kwaliteit zoals Giganews?

Het lijkt erop dat ze gaan concurreren met anderen door zo goedkoop mogelijk te wezen gezien hun retentie, maar wie weet, misschien veranderd dat wel in de toekomst.

Trouwens, Giganews, er is geen betere provider dan Giganews, ik heb ze gehad voor 2 maanden, maar het werd mij te duur. Perfecte snelheid, zeer goede retentie etc etc..
Gewijzigd door Puma op 29 januari 2007, 18:52
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke betaalde newsserver?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
welke keuze? online+ tv of toch blijven bij Telfort Huawei configuratie en problemen : 4 02 okt 2016
newsserver Spotnet Algemeen : 2 25 sep 2014
Welke modem ga ik krijgen voor 30 Mb/s-3 Mb/s Supersnel Algemeen : 2 24 mei 2014
Welke snelheid zal ik halen max ? Snelheid : 26 20 mei 2014
[HELP!]Welke instelling hoort bij welk abonnement voor mijn eigen router / modem? Frequently Asked Questions : 17 20 mei 2013
Advertentie