obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Om gek van te worden..
mesa57
Je zult Orange dan wel moeten doorbetalen tot aug '07.
Is het nog steeds zou dat de livebox aangeeft dat er wel internet verbinding is maar geen verbinding met de server ?
 
Aristoles

Quote

mesa57 schreef:
Je zult Orange dan wel moeten doorbetalen tot aug '07.
Is het nog steeds zou dat de livebox aangeeft dat er wel internet verbinding is maar geen verbinding met de server ?


Nou, neem van mij maar aan dat ik niet doorbetaal. Ze mogen van goede huizen komen willen ze dat erdoor krijgen. Sterker: ik storneer het vorige maandbedrag wat ik betaald heb als vergoeding voor alle kosten die ik gemaakt heb sinds ik offline ben. Denk maar aan de uren die erin zitten en de kosten van de helpdesk.

En ja, in de ene instelling geeft ie aan vervonden te zijn, in de andere weer niet.
Gewijzigd door Aristoles op 06 februari 2007, 17:08
 
Richard
Gemaakte uren en kosten krijg je niet vergoed, je hebt geen zakelijk abo en derhalve geen recht op vergoeding van gemaakte kosten.

WEL kun je eerder van je abonnement af, maar dan moet dat op de netten manier anders betaal je alsnog door tot einde contracttijd.

De nette manier is een aangetekende brief sturen met daarin vermeld dat je van mening bent, dat Orange zich niet aan hun contract houdt omdat het de afgesproken diensten niet kunnen leveren.
Dan geef je ze een maximale periode om de zaak te herstellen, volgens mij is dat 3 weken, moet je even navragen bij een jurist, en dan stellen dat indien het binnen die periode niet gerepareerd is, dat je mede gezien de afgelopen niet-levering van services, het recht hebt het contract volgens hun eigen voorwaarden te ontbinden, met ingang van onmiddellijk en zonder gebonden te zijn aan de binding period.

Vraag maar eens na bij een jurist, als je zomaar stopt met betalen en je abo zomaar opzegt, zonder dat ze een aangetekend stuk hebben gehad danwel zonder dat ze gereageerd hebben op een normale brief waarin je stelt dat zij zich niet aan de voorwaarden houden en dit voor jou reden is het contract op te zeggen, heb je geen poot om op te staan als ze het voor de rechter trekken.

Greetings, Richard.
 
mesa57

Quote

Aristoles schreef:
En ja, in de ene instelling geeft ie aan vervonden te zijn, in de andere weer niet.

Als je nog weet welk ip je had zou je eens kunnen proberen met een ander modem waar je hte internet IP vast kunt instellen ....
 
Aristoles

Quote

Richard schreef:
Gemaakte uren en kosten krijg je niet vergoed, je hebt geen zakelijk abo en derhalve geen recht op vergoeding van gemaakte kosten.

WEL kun je eerder van je abonnement af, maar dan moet dat op de netten manier anders betaal je alsnog door tot einde contracttijd.

De nette manier is een aangetekende brief sturen met daarin vermeld dat je van mening bent, dat Orange zich niet aan hun contract houdt omdat het de afgesproken diensten niet kunnen leveren.
Dan geef je ze een maximale periode om de zaak te herstellen, volgens mij is dat 3 weken, moet je even navragen bij een jurist, en dan stellen dat indien het binnen die periode niet gerepareerd is, dat je mede gezien de afgelopen niet-levering van services, het recht hebt het contract volgens hun eigen voorwaarden te ontbinden, met ingang van onmiddellijk en zonder gebonden te zijn aan de binding period.

Vraag maar eens na bij een jurist, als je zomaar stopt met betalen en je abo zomaar opzegt, zonder dat ze een aangetekend stuk hebben gehad danwel zonder dat ze gereageerd hebben op een normale brief waarin je stelt dat zij zich niet aan de voorwaarden houden en dit voor jou reden is het contract op te zeggen, heb je geen poot om op te staan als ze het voor de rechter trekken.


Ik ben zelf jurist dus dat zit wel snor.
Neemt niet weg dat ik nog steeds zonder internet en telefoon zit.
 
Aristoles
Ik geef het op.
Na 4x te moeten constateren dat mijn vraag om mij op de hoogte te houden middels email dat er toch weer niet aan de technische dienst dit wordt mede gedeelt, en wel mij vertellen dat het inmiddels gedaan is, ben ik het zat.

Enkel als ik zelf bel middels een andere telefoon krijg ik een klein beetje info over wat er gebeurd is. Maar wat ze nu werkelijk gaan doen aan mijn probleem blijft gissen, zelfs voor de helpdesk.

A.s. maandag zeg ik de boel op. Voor mij geen Orange meer. Wat een zootje onbeschofte medewerkers en lakse jeugd.
Ik heb inmiddels welgeteld 10 beloftes gekregen die allen niet zijn nagekomen. Het lijkt wel of ze enkel bezig zijn met nieuwe klanten aantrekken maar de na service maar met een korreltje zout nemen alsof iedereen de stap niet durft te zetten om over te schakelen.

Ik boek 2 maandbedragen terug en verder kunnen ze me de rug op. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
 
Aristoles
Kijk aan, zo wordt je vierkant voorgelogen.

Vandaag wilde ik bellen om mijn Orange abonnement op te zeggen.
Toen ik de helpdesk aan de lijn kreeg heb ik eerst vriendelijk gevraagt hoe het stond met mijn storing. De medewerker vertelde me dat er een nieuwe lijn wordt aangelegd door KPN die 19 februari klaar zou zijn.

Ik was compleet verbaasd. Dat is toch wel even een inzet waar je U tegen zegt. Eeen compleet nieuwe lijn nog wel.
Aangezien ik met een nieuwe aanvraag voor internet zo 3 a 4 weken verder zou zijn koos ik eieren voor mijn geld. Alle rompslomp die je dan weer krijgt terwijl Orange bezig is en 19 februari de zaak wellicht opgelost zal zijn.

Maarrrr...

Ik vertrouwde het niet.
Zoals iedereen boven kan lezen hebben ze me net iets te veel beloofd wat ze niet waar maakten dus heb ik KPN gebeld om te verifieren of het klopt dat ze een nieuwe lijn gaan aanleggen.
Na flink wat gestoeid te hebben met de storingsdienst van KPN kreeg ik een dame aan de lijn die alles weet van lijnen van KPN.
Deze dame heb ik alles uitgelegd en zij heeft nagekeken of het klopte. Niet dus. Orange had helemaal geen aanvraag gedaan voor een nieuwe lijn. En als zij het niet zou weten dan zou Orange het al helemaal niet weten.
Natuurlijk bedacht ik me dat Orange deze nieuwe lijn aanvraag vandaag zou kunnen doen en dus de zaken wat langs elkaar zouden lopen. Wat ik daarom heb gedaan is controleren of KPN op de hoogte was van de SIP doorschakeling die Orange bij KPN had aangevraagt op 5 februari j.l.
Ook niets. Nooit aangevraagt en nooit uitgevoerd.

Conclussie: Orange zit de klant wat voor te liegen om ze aan het lijntje te houden.

Ik heb daarna Orange teruggebeld en de situatie uitgelegd. De medewerker vond het inderdaad vreemd. Want nu opeens bleek die aanvraag er helemaal niet te zijn. Er zou helemaal geen nieuwe kabel aangelegd worden. Sterker: de aanvraag betrof een 2de SIP doorschakeling en die zou 19 februari geklaart zijn. Wanneer ik hem vroeg waarom KPN er niet van op de hoogte van deze 2de SIP maar ook de eerste die op 5 februari gedaan zou zijn, was bleef het stil. Hij zei letterlijk:"Ik kan u daarmee niet verder helpen".

De loop van dit verhaal geeft duidelijk aan dat hier klanten i het ootje worden genomen. Om dat te versterken kwam nog het volgende:

Hij vroeg me tijd te hebben voor de 2de SIP maar ik had de buik al meer dan vol.
Ik zei hem dat ik middels wat fora bekend was geworden dat ik mijn abonnement middels de telefoon kon opzeggen en dat nu wilde doen.
Toen zei hij me:"Ik kan u doorverbinden met de afdeling opzeggingen maar kan u nu vertellen dat ze adviseren om het schriftelijk te doen".

Hoorde ik dat goed? Ze hebben een telefonische afdeling "opzeggingen" maar adviseren het schriftelijk te doen?
Zijn ze helemaal gek geworden?

Ik heb hem toen gezegt mij toch maar door te verbinden. Ik heb hem deze lastige vraag maar bespaard want ik kon inmiddels het antwoord wel raden.

Maar je raadt het al... ik stond meer dan 20 minuten in de wacht bij de afdeling opzeggingen.
Of ze hebben veel opzeggingen of ze wisten wie aan de lijn hing te wachten.

De conclussie is wel overduidelijk: Orange zijn oplichters.
Gewijzigd door Aristoles op 12 februari 2007, 15:22
 
Richard
Tja ik kan me voorstellen dat de helpdesk medewerker ook niet weet waarom e.e.a. niet gebeurt of gebeurd is.
Die zetten zaken in een systeem en gaan er van uit dat alles netjes afgehandeld word.
Als dan de afdeling die daar achter steekt en de tickets moet uitvoeren er vervolgens niets mee doet of maar wat opschrijft, dan moet de helpdesk medewerker er ook maar naar raden.

Doch dat is toch een intern probleem bij Orange en kun jij als klant niets aan doen, er worden bij jou (en bij anderen) hoe dan ook valse verwachtingen gewekt en da's een slechte zaak.

Het kan aan mij liggen maar je ziet steeds meer van die gevallen sinds de overname door Orange, volgens mij zijn de problemen in de Wanadoo tijd nooit zo groot geweest.
Gelukkig heb ik geen storingen en problemen, maar mochten die gaan voorkomen en moet dan ook zo lang wachten terwijl er niets gebeurd is het ook hier snel afgelopen met Orange.
Dit valt me bijzonder tegen van ze.Angry
Ik geef je dan ook groot gelijk.
Greetings, Richard.
 
rrozema
Ik ben niet zo'n regelmatige bezoeker (meer) en ben daarom vaak te laat maar ik vind het in dit geval toch even de moeite waard om nog te reageren:

Quote

Aristoles schreef:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1120 Kb
DownStream 9024 Kb
Afname Dichtbij : 22.0 (dB
Ver weg : 10.5 (dB
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB
Ver weg : 10 (dB
HEC-teller 306
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 476
ES-teller van 1 dag 0


Nu heb ik even naar mijn instellingen gekeken en daar valt mij op dat die anders zijn, kijk zelf maar eens:


Status ADSL-lijn  Verbonden 
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream  1016 Kb
DownStream  12220 Kb
Afname  Dichtbij : 34.1 (dB)
Ver weg : 11.9 (dB)
SNR-marge  Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 237
Firmware  0xe15080a
ES-teller van 15 min  0
CRC-fouten  24
ES-teller van 1 dag  0


ADSL standaard is bij mij G992_5_A en bij jou G992_1_A. Ik meen me een ander geval te herinneren hier op het forum van iemand die iets soortgelijks had. Bij hem bleek er (ook pas na lange tijd) in de instellingen in de wijkcentrale een fout gemaakt waardoor zijn livebox niet goed kon communiceren met de bank in die centrale. Een miscommunicatie tussen kpn en (toen nog) wanado. Misschien dat je er nog iets aan hebt?

Edit: nog even gezocht, hier is een link:
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...#post_4779
Gewijzigd door rrozema op 21 februari 2007, 23:38
 
Richard
Je hebt helemaal gelijk rrozema, we hebben dat klaarblijkelijk geheel overzien. De 1_A is niet de adsl2+ daar moet je 5_A voor hebben.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Om gek van te worden..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
uitgaand mailberichten worden geweigerd omdat Server relaying niet toestaan Klacht over Online : 7 27 apr 2015
Fritzbox 7340 kan wel bellen maar niet meer gebeld worden sinds 17-11-2014 Eigen modem configuratie en problemen : 15 15 dec 2014
kan niet meer gebeld worden na omzetting Storing : 8 10 dec 2014
afspraken m.b.t. Samsung tablet worden niet nagekomen Klacht over Online : 16 08 nov 2013
Poorten willen niet toegewezen worden. Huawei configuratie en problemen : 7 24 aug 2013
Advertentie