obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
afstand isra punt tot livebox
davet
Ik heb een isra lasdop in mijn meterkast. Het eerste telefoonstopcontactpunt is in mijn woonkamer, een telefoonstekkerdoos +/- 10 meter vanaf de isra lasdop. Volgens de livebox installatiehandleiding pag 20, stap7, moet ik een punt kiezen tussen het isra punt en telefoonstopcontactpunt om de livebox aan te sluiten. Dit heb ik gedaan. Mijn livebox is pal naast de telefoonstekkerdoos op 10 meter vanaf het isra punt. vanaf de live box gaat een 8 meter oranje ethernetkabel (utp cat. 5) naar mijn laptop.
Ik heb geen andere apparatuur ertussen. Volgens de site van orange kmaak het niet uit wat de afstand is tussen het isra punt en de eerste telefoonstopcontactpunt. Dit heb ik aan de helpdeskmederwerkers in 4 telefoongesprekken ( half uur per keer!!) proberen uit te leggen. Ze zeggen dat ik de livebox in de meterkast moet plaatsen omdat hij niet verder dan 1,5 meter van het isra punt mag zijn. Als ik vraag waar dit in de handleiding staat, kunnen ze geen antwoord geven maar blijven ze zeggen dat ik het verkeerd heb aangesloten.
Ik vroeg om een handleiding waar dit staat vermeld, het werd ineens stil!!! Als ik met australie wil bellen, kan ik geen verbinding krijgen.
Je komt niet verder met die lui, ze snijden hun eigen tong liever af dan dat ze willen toegeven dat de handleiding niet klopt, en dat de klant gelijk heeft!!!
DE OPLOSSING VAN ORANGE, PLAATS DE LB IN DE METERKAST, BOOR 3 GATEN DOOR 3X 20CM DIKKE MUREN, LEG 20 METER ETHERNETKABEL DOOR JE WOONKAMER., EN GENIET VAN JE LIVEBOX.
Sorry beste klant wij hebben u een verkeerde handleiding gegeven
DE MOEILIJKSTE ZIN IN DE NEDERLANDSE TAAL.
Begrijpt u mijn frustratie.
 
davet
je mag van de kpn de lasdop openmaken. allerlei losse draadjes met een cat 5 cable uiteinde verbinden. hoe moet dat zonder een technische opleiding volgen voor telefoon monteurs. Ik ben maar een leek.
 
davet
je mag NIET van de kpn de lasdop openmaken. Allerlei losse draadjes met een cat 5 cable uiteinde verbinden. hoe moet dat zonder een technische opleiding volgen voor telefoon monteurs. Ik ben maar een leek.
 
davet
waarom kunnen wij niet gewoon de handleiding volgen. Is dat te veel gevraagd?
niemand kan mij hierop antwoord geven. Moet ik de LB in mijn meterkast plaatsen tewijl er niets op zwart wit hierover te vinden is van orange.
 
Richard
De handleiding schrijft ook voor dat je de Livebox zo dicht mogelijk bij het ISRA punt moet plaatsen. Als dat punt in de meterkast is, ja dan moet ie officieel in de meterkast, tenminste volgens het boekje wat ik erbij had, alleen lees ik die boekjes vrijwel nooit.

Het -kan- helpen om je Livebox dichterbij te plaatsen, maar de ervaring in posts alhier leert dat dit lang niet altijd (meestal niet zelfs) het geval is.

Maar wat is precies je probleem. Want dit kan iets uitmaken, maar lang niet altijd.
Er zijn mensen (zoals mij) die de Livebox ook 8-10 meter van het ISRA punt af hebben staan en dat werkt verder uitstekend. Wel dikke telefoonkabel gebruikt, niet van die dunne platte.
Aan het topic te zien neem ik aan dat je een telefonie probleem hebt?
Greetings, Richard.
 
mesa57
Ik heb de livebox/SP dus zeker niet in de meterkast gezet.
Dat is ook onzin. Je krijgt wel verlies door een langere kabel, maar dat is marginaal. Verder kun je bij een langere kabel eerder last hebben van 'stoorzenders'. Als het aan Orange lag, zou je de livebox moeten ingraven onder de grond bij de telefoonkabel. Voor de grap heb ik er eens een telefoonkabelrolletje van de Blokker van zo'n 10 meter er tussen gehangen. Ik kon het verschil nauwelijks bemerken. Blijft het lastige dat je wel een probleem hebt. Wel een vreemd probleem. Je zegt dat je niet naar Australie kunt bellen ... Wel naar andere bestemmingen dan ?
 
davet
ik heb soms problemen met het naar buitenland en echo op de lijn.
Oplossing van orange als in vorige berichten...lees hierboven.
Orange geeft zelf aan op hun eigen site dat het niet uitmaakt wat de lengte van een ethernet cabel is. De helpdesk blijkf hardnekkig volhouden dat het wel uitmaakt. Een klassiek geval van de linker hand weet niet wat de rechter hand doet. Ik wil niet mijn LB in de meterkast plaatsen.
Ik wil vanuit mijn woonkamer kunnen werken.
Weet iemand hoe ik, zonder te bellen met die waardeloze helpdesk, in in contact met orange kan komen?
Ik kan allen een postbusnummer vinden.
Het verhaal dat je een email via de onsite helpdesk kan sturen klopt niet.
 
Richard
Lenge van de telefoondraad (en kwaliteit daarvan) kan in sommige gevallen iets uitmaken. In de meeste mij tot nu toe bekende gevallen heeft het echter weinig tot niets uitgemaakt.

Lengte van de UTP kabel maakt inderdaad niets uit, nja, bij 100 meter of zoiets weer wel, maar die afstand haal je normaliter binnenshuis niet. Dus aan de UTP kabel zal het niet liggen.

Echo heb ik ook last van gehad met de oudere firmware, dat ligt mijns inziens eerder aan het voip gebeuren dan aan je bekabeling en manier van aansluiten.
Met de nieuwere firmwares is het hier verbetert, de vorige gaf weiniger echo op binnenlandse gesprekken. Met het buitenland bellen heb ik zelf geen ervaring.
De nieuwste firmware heeft me wel weer meer ruis op de lijn bezorgt met regelmatig ook wat gekraak.

Hoe Orange nog meer te bereiken is, is gewoon op hun website te vinden:
http://www.orange.nl/helpdesk/internet_vaste_telefonie/contact/
Daar staat:

Quote

Orange klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
faxen doe je via nummer 020 535 59 99


Verder vond ik nog een postcode in telefoongids.nl maar volgens de routeplanner op die site bestaat die postcode niet: Orange, 2509AD 's-Gravenhage. Huisnummer stond er ook niet bij.

Om een email te schrijven werkt de link naar het email formulier alleen als je bent ingelogt, althans dat staat op de site, heb het verder niet getest.

Greetings, Richard.
 
davet
bedankt richard voor al je reacties op mijn problemen met orange.
het postbusnummer wist ik al, Ik wil orange gewoon een email sturen.
Op hun site kan je niet een email posten al wordt het wel beweerd.
Je blijf in een "loop" van fag's-helpdesk telnr-fag's zitten. Probeer het een keertje, je komt er niet uit.
Ik schrik wel van al de andere horror verhalen die op deze site staan
groet davet
 
Jerooney
Davet.

ga naar www.orange.nl
ga naar helpdesk
Kies internet & vaste telefonie
Kies: ik heb een vraag over.. * producten, voorwaarden, acties
Klik nu gewoon de eerste vraag aan.
rechtsonder aan staat nu:
is je vraag niet beantwoord?
Stel deze dan aan een medewerker van onze klantenservice.
Klik op: stel je vraag

Je kan nu een e-mail sturen.


 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'afstand isra punt tot livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Locatie isra onbekend Helpdesk : 6 13 feb 2015
Verbinding maken tussen ISRA en modem. Algemeen : 2 31 jan 2015
Geen ISRA aansluiten maar wel betalen Klacht over Online : 12 29 jan 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Advertentie