obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
 Onderwerp afdrukken
Linksys onbereikbaar na aansluiten volgens FAQ
wham
Ik heb mijn Linksys WRT54G (EU/LA) ingesteld volgens de aanwijzingen uit "Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode)". Was een beetje gokken omdat de termen LAN en WAN niet voorkomen in de menu's.
Na save en ipconfig /renew was de Linksys weer bereikbaar op 192.168.2.1. Na aansluiting van de Livebox op de poort Internet was het einde oefening. Geen toegang tot Linksys, geen toegang tot Livebox, geen internet.
Livebox weer in de computer en nu kan ik in ieder geval deze vraag stellen: hoe verder?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

Richard

Was een beetje gokken omdat de termen LAN en WAN niet voorkomen in de menu's.

Misschien dat daar het probleem door ontstaan is? Wellicht omdat het een andere versie Linksys is of nieuwere firmware?

Welke termen komen dan wel voor, of waar exact heb je de wijzigingen aangebracht, dan krijgen we wat meer inzicht omtrent wat er gebeurd is.

Ik ga er van uit dat je ook eerst de Livebox aangesloten hebt gehad en gecontroleerd of deze inderdaad op 192.168.1.1 geconfigureerd staat.

Greetings, Richard.

wham
Dat is snel!
De router is een WRT54G-EU-LA-UK_V5.x-Q1-51215NC TE die ongeveer 10 maanden geleden is aangeschaft en nooit is gebruikt.
Om de instellingen te bereiken heb ik gekozen voor Static IP en kreeg ik een menu (jpg in bijlage).
Ingesteld:
Internet IP Address: 192.168.1.10
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1
Ik heb natuurlijk ook ergens 192.168.2.1 ingetikt maar dat kan ik niet tonen.

wham
Richard,
stop even met zoeken. Ik heb een minuscuul reset knopje op de achterkant van de router gevonden en nu is het ding weer wel bereikbaar.
Ik heb, volgens de FAQ, de instellingen van de livebox aangepast en heb nu verbinding met het internet via router en livebox.
Excuses voor de overbodige vraag.
Als je interesse hebt kan ik een screenshot van het linksys menu sturen (zonder de termen WAN en LAN)
Bedankt!

Richard
Heej Wham, dat was ook snel van jouw kant.Smile

Overigens excuses hoef je niet aan te bieden, op het moment dat je hem stelde was de vraag immers niet overbodig en het is altijd beter om zeker te gaan dan om maar te wachten tot je misschien bij toeval al dan niet iets ontdekt. Dus da's geen probleem.

Het is nogal een uitgebreide betiteling van jouw Linksys, maarja er komen dan ook steeds weer nieuwere en uitgebreidere modellen uit.

Ik zou dan ook graag van je aanbod gebruik maken om een screenshot van jou Linksys te ontvangen, dan kan ik ook de faq weer wat verbeteren, mijn email adres stuur ik je wel even per pm toe.

Greetings, Richard.

data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys onbereikbaar na aansluiten volgens FAQ', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Fritzbox 7590. Aansluiten Opleveringsproblemen : 6 09 dec 2017
ZyXEL 1900-24 aansluiten op ZyXEL VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 16 aug 2017
IP camera aansluiten Huawei meer apparaten aansluiten : 5 21 feb 2017
Advertentie
data-full-width-responsive="true">