obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Instabiele snelheid/kluitje in het riet
rmvdmrl
Ik ben sinds 2005 klant bij Wanadoo/Orange/Online/Tmobile en ben gestart met de Livebox met dit modem haalde ik altijd (op 992.5) +/- 12mb.

Door af en toe problemen met telefonie in april 2011 het thomson modem ontvangen. Met dit modem haalde ik ook probleemloos en stabiel 12 mb. Helaas had deze Thomson een symetrische NAT die ik voor bepaalde toepassingen (3cx voip centrale voor extra binnenkomde nummers) niet kon gebruiken en heb deze vervangen door een Sitecom. Ook met deze probleemloos 12 mb.

Vrijdag 16 sept 2011 opeens geen verbinding meer. Ik heb de Klantenservice gebeld en deze melde mij dat ze pas wat konden doen als het thomson modem weer aangesloten was. Ik heb dat gedaan en deze maakte wel verbinding maar op 3mb. Dit was inderdaad te laag en is doorgezet. Nadat ik de Sitecom anders had ingesteld (992.1) kon ik ook met deze weer met +/- 3mb (soms is deze 1 of 2 dagen hoger 6,5 mb en ook 8 mb maar ook wel lager 2,5mb) verbinding maken.

Ik ben retour gebeld met het verhaal dat Online heeft gemeten dat het aan de modem lag en zij een nieuwe gingen sturen. Ik kon ze niet aan het verstand krijgen dat ik met de Sitecom ook deze snelheid haal en het me sterk lijkt dat er 2 modems hetzelfde probleem hebben en een derde dus ook geen verschil zal maken.

Modem ontvangen (huawei) en op 25-9 aangesloten. Tot mijn grote verbasing 12Mb! het gehele weekend kunnen genieten van mijn vertrouwde snelheid. Dit tot maandag ochtend toen zat ik weer op 3Mb (en op 992.1 ipv 992.5).

Klantenservice gebeld en deze kwamen ook op 3 Mb, (nieuw dossier gemaakt want deze sluiten ze na 4 dagen terwijl het ontvangen van het modem 3 tot 5 werkdagen duurt?) Sinds gisterenavond (27-9) laat weer 6,5 Mb (992.5).

Vandaag werd ik retour gebeld dat ze de lijn gemeten hebben en dat ik op 6.5 Mb zit en dat dit gelet op de afstand tot de centrale een te verwachte snelheid is, dat het deze heer sterk leek dat ik ooit 12Mb heb gehaalt, de lijn nu stabiel lijkt en ik dus helemaal geen probleem heb. Dit terwijl zijn collega's ook meerdere keren 3Mb hebben gemeten en inderdaad ook een keer 12 Mb hebben gemeten. Mijn moden zit overigens direct bij het ISRA punt en direct op de binnenkomende KPN lijn.

Als de snelheid echter weer 3Mb wordt wil deze heer na aandringen eventueel wel een vervolg "onderzoek"doen en mag ik weer 20 minuten met de helpdesk bellen om daar direct een terugbel afspraak te maken voor over 5 werkdagen.

Ik heb schijnbaar al 2 weken geen probleem en ik hoef schijnbaar al helemaal niet te verwachten dat mijn snelheid weer 12 Mb wordt zoals dit 6 jaar lang is geweest. (Ik ben o.a. MCSE gecertificeerd en jaren verantwoordelijk geweest voor de ICT bij een groot bedrijf (Major account van KPN) maar ik zal dit wel jaren verkeerd hebben gezien)

Mijn niet bestaande probleem is dus niet opgelost. Is er misschien iemand die weet hoe ik aan Online duidelijk kan maken dat het probleem of in de (buiten) KPN bekabeling of in de DSLAM zit en het liefst hoe Online zover te krijgen is dat zij hun klanten serieus nemen.

Als iemand iets weet dan hoor ik dat graag.


Rob
 
rmvdmrl
@azsxdc dank voor je reactie,

Ik had vooral contact met de accountmanagers (meervoud want deze wisselen bij KPN ook om de 1 a 2 jaar) en zie daar geen mogelijkheden meer (is al weer 4 jaar geleden).

Ik heb vandaag weer gebeld met de klantenservice omdat ik weer mocht bellen als ik onder de 5 mb kwam en vanochtend zat ik weer op 3 mb.
Na meting bleek dat er veel ruis op mijn lijn zit en dat lag volgens deze mevrouw toch echt aan de bekabeling in mijn huis. Het dossier was na gisteren al weer gesloten omdat ik toen op 6 mb zat en dus geen probleem had. En mij werdt nu gemeld dat hiervoor niet een dossier aangemaakt kon worden omdat ik dit zelf thuis moest regelen.

De draden uit de dikke KPN kabel (blauw) zijn nu rechtstreeks aangesloten op het (nieuwe meegeleverde en opnieuw aangesloten) aansluitkastje met rj11 (telefoonaansluiting) stekker en gaan met het nieuw bijgeleverde kabletje (10 cm) naar de splitter (ook vervangen) en vanaf daar gaat het met een 10 cm kabeltje (ook nieuw) mijn modem in (en telefoon gaat ook vanaf de splitter verder vanaf de hiervoor bedoelde telefoonaansluiting).

Omdat het volgens online aan mijn bekabeling ligt kunnen zij verder niets voor me doen behalve op mijn kosten a 90 Euro een monteur sturen. Voor het voorstel dat ik deze kosten graag betaal (desnoods dubbel) als het aan mijn kant ligt maar dat ik wel verwacht dat als het daar niet aan ligt dat Online de kosten op zich neemt staan zij helaas niet open.

Omdat er anders toch niet gebeurt laat ik de monteur toch komen en heb ik besloten om na 6 jaar trouw klant geweest te zijn van Wanadoo/Orange/Online/Tmobile (en zo tussen de 2500 en de 3500 Euro te hebben betaald) dat ik hier per April (ik moest voor het ontvangen van het thomson modem opnieuw een jaarcontract met ze aangaan) een eind aan ga maken.


Een teleurgestelde Rob, (die met een investering van 90 Euro nog jaren klant was geweest.)
 
rmvdmrl
@azsxdc Ik ben het geheel met je eens dat het zo zou moeten werken, als het mijn schuld zou zijn dan is betalen geheel terecht maar als dit geheel buiten mijn schuld is is het zeer merkwaardig dat er gezegd wordt dat ik dit ook moet betalen. Ik moet nog terug gebeld worden door de monteur voor een afspraak.

@Oppie dank voor je PB en je aanbod. Ik heb dit ook weer met een PB beantwoord en hoop dat je iets kunt betekenen hierin.

Rob
 
rmvdmrl
@azsxdc Ik denk niet dat het een miscommunicatie is geweest maar dat deze mevrouw in kwestie gewoon niet wou begrijpen dat er misschien wel een echt probleem kon zijn en er vanuit ging het dus echt aan de aansluiting/bekabeling in huis lag. Dat concludeer uit het volgende:

Ik ben vandaag gebeld door een medewerker van Online (Ik neem aan door actie van Oppie waarvoor natuurlijk mijn geweldige dank) met het verhaal dat er een installatie monteur besteld was en dat ze adviseren om deze niet door te laten gaan, dat ze nog even hebben gekeken naar het dossier, ze er toch een technisch dossier van gaan maken en nu dan ook een technische monteur sturen die eventueel ook de KPN kabel en de poort van de DSLAM kan meten en/of nakijken. Hierbij is niet meer gesproken over de kosten dus neem ook aan dat als het niet aan mij ligt dat de kosten voor Online/KPN zijn. Ik heb de monteur nog niet gehoord maar hoop dat dit snel gebeurt.

Een al iets minder teleurgestelde Rob.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 09 2011 10:08:35:
Inmiddels staat er een afspraak met een technische montuer voor a.s. dinsdag. brieven gekregen van Online en 2 keer retour gebeld of de afspraak al gemaakt was. Heel netjes van Online.

Ik liep daarna tegen het volgende aan:

Afgelopen vrijdag internet om 08:44 geheel weg. ook met herstarten modem geen verbinding meer. Na checken telefoonlijn bleek deze het ook niet te doen. contact met KPN, lijnmeting laten doen en deze melde dat de verbinding tot mijn huis in orde was?. Afspraak monteur gemaakt voor maandag a.s. Toen ik echter naar buiten liep zag ik +/- 200 meter verder een tentje staan. even heen gegaan om te checken en ja hoor druk bezig telefoonlijnen door te verbinden op andere kabel (zou handig zijn als ze dit even melden in de buurt). Over een uur zou ik weer telefoon hebben. Hierna KPN Monteur maar afgeblazen. Modem opgestart en 12mb (nu had ik dat heel af en toe wel maar viel dan na een bepaalde tijd terug). nu 48 uur later nog steeds op 12mb. Ik heb nog wel wat CRC fouten maar niet heel dramatisch. vandaag en maandag even aanzien en misschien de monteur opschuiven om het nog even aan te zien en of afbellen?

Rob
Gewijzigd door rmvdmrl op 09 oktober 2011, 10:08
 
rmvdmrl
Monteur toch laten komen (in telefonisch overleg) omdat anders dossier gesloten werd. Is geweest en deze constateerde dat er nu een goede verbinding was met stabiel 12mb en nu is de verbinding nog steeds stabiel (en op 12 mb). Het probleem is hiermee opgelost. Daarna nog telefoontje gehad van online om te vragen of e.e.a. opgelost was en zij boden uit zichzelf aan om over de periode dat ik problemen heb gehad de helft van de maandelijkse kosten te halveren. Toch is dat dan ook wel weer erg netjes waarvoor dan ook weer complimenten aan online. Sinds het probleem serieus is opgepakt ben ik uiterst correct behandeld (het probleem schijnt dus echt in het stuk ervoor te zitten). Iedereen dank voor de antwoorden en Oppie geweldige dank voor de hulp.

Rob
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiele snelheid/kluitje in het riet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie