Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Enkele seconden uitval
onceatukker
Jij durft, geen zin om uit te zoeken ik vind 7 weken internet ellende genoeg CNC, Online had dit allang zelf uit moeten zoeken nu kan ik een en ander zelf maar een gemiddelde klant heeft toch geen verstand van dit soort zaken hoe lossen ze dat dan op?
Ik stop er nu mee success met de andere klanten van Online die je wel helpt ik wardeer dat jullie dit allemaal doen in mijn geval lukt het helaas niet. Jammer.
 
onceatukker
Net door Online gebeld dat ze de komende tijd monitoren gisteren is er al 2 maal een probleem ontdekt dus misschien komt het toch nog goed. Mochten ze er uitkomen dan zal ik melden wat het probleem is geweest.
Excuses gehad dat het zo is gelopen met de helpdesk.
 
I R Baboon
Maak je over mij maar geen zorgen. Ben wel wat gewend..

CnC en ik hebben een andere kijk op deze zaak blijkbaar. Wink
Hij vermoed dat je pc zelf het probleem is en ik denk dat er meer gaande is.
Je gaf al vroeg aan dat met meerdere apparaten een verbindingsprobleem is en dat je modem al uitgewisseld is.
Verder zijn alle overige waardes prima. Daarom denk ik dat de oorzaak buiten je huis ligt.
Honderd procent zeker, ben ik niet. Het is maar een veraf diagnose.

Om iets zeker te weten zal inderdaad een tijd lang je lijn moeten gemonitord moeten worden.
Dat kan zowel van Online kant (helpdesk) als ook vanaf de klant zijn kant.
Gelukkig gaat dat nu ook gebeuren.
Jij zelf moet een dossier opbouwen met je eigen resultaten. Pas dan heb je munitie om je zaak te bepleiten.
Pingen (over een bepaalde langere periode) is dan noodzakelijk. Pak dan altijd algemene ip adressen en URL's zoals Online, Google e.d.
Ping ook met andere apparaten. Met smartphones kan je ook prima pingen bijvoorbeeld.

Een traceroute is handig om te ontdekken of er overeenkomsten zitten in je routes. Als daar dan een uitval mee samenvalt, kan je gaan zoeken waar precies dat gebeurt.
Je kan dan die netwerk knooppunten (routers) dan specifiek pingen.
Alleen verwacht ik niet zo heel veel resultaat daarvan. Veel netwerk routers laten zich niet pingen.
En als de uitval at random gebeurt, is het heel moeilijk om te ontdekken wie het probleem veroorzaakt.
De netwerkprovider kan wel in de logs kijken van die routers en zien wat er precies gebeurt.

Voor de rest kunnen wij als forum ook niet veel meer doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
onceatukker
Oke Baboon weer bedankt voor je uitleg duidelijk en overzichtelijk denk dat veel mensen op dit forum het erg waarderen dat je het zo uitlegt. Ik ga zelf ook nog wel een en ander uitzoeken maar Online vond toch ook dat het niet klopte wat er gebeurd is met mij ik zeg ik kijk er niemand voor aan ze waren allemaal vriendelijk maar moest steeds weer herhalen 2x een israpunt uit elkaar halen werd mij te gortig. Maar er wordt aan gewerkt nu. Nogmaals dank. Hoop je niet weer nodig te hebben maar als het wel zo is meld ik me bij je. Natuurlijk lees je hier uiteindelijk wat het probleem is geweest. Daar doen anderen hun voordeel ook weer mee. Fijn weekend verder.
 
I R Baboon
Ik hoop dat er een oplossing komt.
Niets is zo vervelend als een verbindingsuitval at random.
En nu de helpdesk een beetje meewerkt/meedenkt, komen we er wel.

Fijn weekend terug!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Mallemart
Sinds enkele weken overgestapt naar supersnel internet van online. Tegelijkertijd nieuw Chinees modem gekregen. Leek aanvankelijk goed te gaan. Toen enkele malen per dag uitval. Nu bijna ieder uur. Ook tijdens telefoongesprekken (voip).
Hiervoor had ik een oude Thomson Speedtouch die jarenlang probleemloos heeft gedraaid. Maar die zou de nieuwe (hogere) snelheid niet ondersteunen, daarom de Huawai erin gehangen en nu werkt het hele zaakje niet meer betrouwbaar. Ga vanaf morgen met Online aan de slag zonder veel hoop op verbetering. Zal ook eens mijn Speedtoch terughangen om te zien of het dan beter gaat en wat de snelheidsverschillen zijn eventueel.
Wel balen. Qua techniek en betrouwbaarheid was ik altijd tevreden over online. Echter bij de overstap van mijn oude naar mijn nieuwe abo ben ik meer dan week offline geweest zonder dat de helpdesk er iets aan kon doen. Schandalig ! En nu dit.
 
CnC

Quote

Mallemart schreef:

Sinds enkele weken overgestapt naar supersnel internet van online. Tegelijkertijd nieuw Chinees modem gekregen. Leek aanvankelijk goed te gaan. Toen enkele malen per dag uitval. Nu bijna ieder uur. Ook tijdens telefoongesprekken (voip).
Hiervoor had ik een oude Thomson Speedtouch die jarenlang probleemloos heeft gedraaid. Maar die zou de nieuwe (hogere) snelheid niet ondersteunen, daarom de Huawai erin gehangen en nu werkt het hele zaakje niet meer betrouwbaar. Ga vanaf morgen met Online aan de slag zonder veel hoop op verbetering. Zal ook eens mijn Speedtoch terughangen om te zien of het dan beter gaat en wat de snelheidsverschillen zijn eventueel.
Wel balen. Qua techniek en betrouwbaarheid was ik altijd tevreden over online. Echter bij de overstap van mijn oude naar mijn nieuwe abo ben ik meer dan week offline geweest zonder dat de helpdesk er iets aan kon doen. Schandalig ! En nu dit.


Omdat in veel gevallen een overstap naar een nieuwe abonnement ook betekend dat er sprake is van een nieuwe techniek ten opzichte van de oude (ADSL2+/VDSL vs. ADSL(2)), wordt de manier van aansluiten belangrijker. De nieuwere technieken kunnen weliswaar hogere snelheden aan, maar zijn daarmee ook veeleisender als het op aansluiten aankomt. Kortweg betekend dit dat, als je dit al niet gedaan had, je het modem direct zult moeten aansluiten op je israpunt met een kabel die niet langer is dan de langste meegeleverde kabel (1.5m), maar het liefst zelfs één van de twee korte kabeltjes (20cm). Houd er ook rekening mee dat het telefoonstopcontact in je woonkamer ook een verlengstuk kan zijn van een israpunt in je meterkast of hal, in dat soort gevallen heb je al gauw 3 á 4 meter in je muren/vloer zitten + de kabel op het telefoonstopcontact.
 
Mallemart
Bedankt CnC voor je reactie en je inzicht. Dat zou zeer wel onderdeel van het probleem kunnen zijn. Mijn telefoonlijn (koperdraadje uit 1953) komt binnen in de kelder van het woonhuis. Ikzelf woon in de verbouwde stallen van onze boerderij. De Oude ISRA heb ik verlengd met telefoondraad tot in de kast waar ik mijn netwerkinfra heb ondergebracht. daar zit ruim 10 meter tussen. Als ik jou goed begrijp, zou een oplossing kunnen zijn om het modem naast het ISRA-punt in de kelder te plaatsen en vandaaruit met een netwerkkabel naar mijn netwerkkast te gaan in plaats van met de telefoondraad ?
Dat zou ik in ieder geval eens in een proefopstelling kunnen testen. Ik heb nog een halve rol cat6 kabel liggen.
In het log van het modem komt overigens heel regelmatig de volgende melding voor:
"Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion -\x3e IN=nas_p1.1001 OUT= MAC=ac:e2:15:68:a6:bd:78:fe:3d:a3:9f:c7:08:00:45:00:00:2c SRC=1.186.83.36 DST=85.150.243.43 LEN=44 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=42 ID=41579 PROTO=TCP SPT=33226 DPT=3389 WINDOW=2048 RES=0x00 SYN URGP=0"
Weliswaar met wisselende waardes. Zou dat er ook nog iets mee te maken kunnen hebben ?
 
CnC

Quote

Mallemart schreef:

Bedankt CnC voor je reactie en je inzicht. Dat zou zeer wel onderdeel van het probleem kunnen zijn. Mijn telefoonlijn (koperdraadje uit 1953) komt binnen in de kelder van het woonhuis. Ikzelf woon in de verbouwde stallen van onze boerderij. De Oude ISRA heb ik verlengd met telefoondraad tot in de kast waar ik mijn netwerkinfra heb ondergebracht. daar zit ruim 10 meter tussen. Als ik jou goed begrijp, zou een oplossing kunnen zijn om het modem naast het ISRA-punt in de kelder te plaatsen en vandaaruit met een netwerkkabel naar mijn netwerkkast te gaan in plaats van met de telefoondraad ?
Dat zou ik in ieder geval eens in een proefopstelling kunnen testen. Ik heb nog een halve rol cat6 kabel liggen.
In het log van het modem komt overigens heel regelmatig de volgende melding voor:
"Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion -\x3e IN=nas_p1.1001 OUT= MAC=ac:e2:15:68:a6:bd:78:fe:3d:a3:9f:c7:08:00:45:00:00:2c SRC=1.186.83.36 DST=85.150.243.43 LEN=44 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=42 ID=41579 PROTO=TCP SPT=33226 DPT=3389 WINDOW=2048 RES=0x00 SYN URGP=0"
Weliswaar met wisselende waardes. Zou dat er ook nog iets mee te maken kunnen hebben ?

Proberen kan geen kwaad en als het echt onpraktisch is dan kun je de cat 6 nog als telefoondraad gebruiken als je handig bent, deze heeft een betere isolatie waardoor het signaal veel minder verloren gaat over de afstand.

Het stukje uit de log is normaal, kortweg komt het erop neer dat iemand van buitenaf je verbinding heeft afgetast. Je moest eens weten hoeveel hackers e.d. ff "checken of de deur niet op slot staat".
 
Lutz
In simpel worden zijn dat waarschuwingen van de firewall.
Een portscan is net hetzelfde als bij een huis te proberen of de voordeur open gaat.

Optie 1: geen firewall aktief: de deur gaat open, dat willen wij niet.
Optie 2: geen deurkruk (stealth mode). Vindt ik ongepast, omdat dan de inbreker naar andere deuren zoekt, en dat zorgt voor belasting van je CPU.
Optie 3: deur zit op slot. Gewenst gedrag van de firewall. Soms krijgt de inbreker nog een mededeling retour: ik zit op slot.
Inbreker gaat meestal verder tot het volgende huis.

Dus niets aan de hand...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Enkele seconden uitval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 Jan 2021
Internet verbinding modem valt frequent enkele seconden weg Huawei configuratie en problemen : 13 16 Sep 2015
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing : 12 25 Jan 2015
radio uitval MZ 100 Frequently Asked Questions : 4 22 Dec 2014
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig Storing : 27 07 Apr 2014
Advertentie