obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
veel CRC fouten
copost
Momenteel ben ik al bijna 2 weken bezig om een probleem opgelost te krijgen via de Orange Helpdesk. Ik moet toe geven dat de wachttijd erg kort is maar dat is het enige positieve.
Het probleem is dat mijn internet het niet doet en ook telefonie niet. Dit komt door een erg hoog aantal CRC fouten, meer dan 5000 per minuut!
Eerst van de helpdesk al een kabel moeten vervangen, dit was geen oplossing. Daarna hebben ze gemeten, en zaken niets byzonders. Nu wacht ik al weer even.
Zodra ik mijn LiveBox restart doet hij het even (ca 1 op de 10 pings gaan mis) Ik kan snel mail ophalen (deze post doen) want na een paar minuten gaat 50 % van de pings mis, en na een kwartier komt er niets meer terug. Vervolgens valt ook telefonie helemaal uit. Tot slot is het zo dat het ’s morgens langer goed gaat dan ’s avonds. Mijn conclusie is dat het ligt ergens in de wijkcentrale (Amersfoort – Zielhorst) en niet aan mijn LiveBox, omdat ’s avonds drukker is.
Vraag: heeft iemand hier ook al ervaring mee (of dit probleem nu ook ergens hier in de buurt) en hoe kan ik de helpdesk vertellen dat ze op het modem in de centrale moeten kijken?

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17256 Kb
Afname Dichtbij : 5.6 (dB)
Ver weg : 0.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 248475
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15139
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door op 13 april 2007, 23:04
 
rrozema
lijkt hier wel een beetje op: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...#post_9494
 
spatieman
iedere 30 seconden 10 fouten.
 
copost
Na exact 6 weken is het dan opgelost.... met de complimenten aan de helpdesk.... wat ze allemaal geprobeerd hebben:
-mij gevragd de bekabeling te vervangen
-lijn meting
-reset van modem in centrale
-aanpassingen in centrale
-opsturen van een nieuwe live box naar de verkeerde persoon
-opsturen van een nieuwe live box naar het goede adres

net aangesloten en alles opgelost, geen gekraak op de telefoonlijn meer, snelle download van 18500 KB en al 3 uur lang geen CRC fouten meer.

conclusie: als de livebox nu meteen hadden opgestuurd dan was alles in 2 dagen gefixed.

En oh ja, ik heb elke week ca 2 x gebeld, en alleen als ik belde gingen ze weer wat nieuws verzinnen/ controleren......

ik wordt er allemaal niet zo blij van.........................
 
spatieman
is hellpdesk he
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'veel CRC fouten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing oplossen duurt veel te lang Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 4 30 mei 2015
Te veel probemen + Vraag. Storing : 8 21 mrt 2015
Lage snelheid, Veel fouten!, iemand tips? Snelheid : 6 05 mrt 2013
FEC fouten + geen uitgangsvermogen Speedtouch 706 configuratie en problemen : 9 12 nov 2010
Fec fouten Speedtouch 706 configuratie en problemen : 4 10 nov 2010
Advertentie