obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Telefonie zonder Livebox
Jannis
Omdat mijn LB onbetrouwbaar werkt (hij vliegt er elke week wel één of meer keren uit) ben ik overgestapt naar een Speedtouch 546 modem dat tot nu toe zeer stabiel werkt. Probleem is dat ik nu niet meer over mijn Orange Family telefonie kan beschikken.
Orange heeft inmiddels echter een actie met Family zonder telefonie voor € 19,95 p/mnd. Dat is dus zeer aantrekkelijk om naar over te stappen.Wink
Alleen hoe ga ik nu weer bellen?
Overstappen op een KPN lijn met Bel-budget abo of een ATA kopen waarop ik dan gewoon mijn eigen telefoontoestel kan aansluiten. Enige probleem met de ATA kan zijn dat ik telefonisch niet bereikbaar ben als ADSL uitvalt maar met de Speedtouch ipv de LB als modem zal dat waarschijnlijk sporadisch voorkomen.
Op die manier heb ik toch geen KPN abo meer nodig, niet?
 
jac
Heb je nummer laten porteren of heb je nog een KPN nr?
Als je je nr hebt laten porteren door Orange, kun je terug naar KPN maar niet met je oude nr (tenminste, dat duurt waarschijnlijk te lang)
Als je nog bij KPN een nr hebt kun je daarmee bellen, alleen zijn de telefoontikken met Belbudget vrij duur, als je veel belt. Je zou ook een andere VOIP provider kunnen nemen, zoals Budgetphone evt. een nieuw nummer zonder KPN abo.

Jaco.
 
rrozema
Met de juiste ATA kun je gebeld worden op je KPN nummer (en tegelijkertijd ook op je voip nummer maar dat is hier niet relevant) en zelf uit bellen via voip. Dus belbudget op de kpn, net als bij Orange Telefonie en de tikken gaan enkel naar een voip provider. En bovendien jaag je niet anderen op kosten omdat je nog steeds gewoon op je vaste lijn gebeld wordt.
 
juanradio
VOIPbuster is een goeie optie.

Trouwens: Als je livebox hebt zonder Orange telefonie, loopt hij NOOIT vast!!!

Tenminste, dat is mijn ervaring. Ik had vorig jaar Orange + Orange telefonie, en minstens een keer per week de stekker eruit.

Nu hebben we hem nog geen een keer moeten resetten (bijna een maand in bezit) en ik heb geen orange telefonie.

VOIPbuster is een goeie optie, met de juiste SIP-ATA.
 
1984
Inderdaad zonder telefonie had ik geen problemen met de Livebox.
Nu heeft Orange mijn KPN nummer overgenomen sinds 28 maart 07.
In de schrijven van KPN staat geschreven dat ik kosteloos kan terug keren als Orange een proeftijd aanbied. echter dat kan ik nergens meer vindenAngry zover ik herinner was die proeftijd zeer kortFrown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefonie zonder Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen : 8 04 sep 2017
Advertentie