obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Netwerk tussen draad en draadloos?!
ferry_verbeek
Hallo,

Wie kan mij helpen met mijn probleem. Ik heb de ADSL Family (met Lifebox) en wil een netwerk oprichten tussen een comuter die zit aangsloten via een internetdraad, en ??n die draadloos internet heeft. Is dit mogelijk? Het doel is om spellen tegen elkaar te spelen, en mappen te sharen. Plz help me!

Gr. Ferry
 
Wanabo
Hoi Ferry,

Als ik je situatie goed begrepen heb, dan sluit je een pc rechtstreeks met een lan kabel op de livebox aan.

De andere pc is draadloos verbonden met de livebox.

Is dit een juiste weergave??
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
ferry_verbeek
JA dat klopt.
 
Wanabo
De livebox deelt (tenminste als de DHCP functie aan staat) de ip adressen uit.

Dus beide pc 's automatisch een ip adres laten verkrijgen. De eerste pc krijgt ip adres 192.168.1.10 de tweede 192.168.1.11.

Zorg dat je beide pc's lid maakt van dezelfde werkgroep, standaard is MSHOME, maar iedere naam is ok als het maar dezelfde is. Schakel bestands en printer delen in. Zet om te testen je firewall uit. Als de pc elkaar zien dan mag de firewall weer aan. Als ze daarna elkaar niet meer zien dan firewall configureren.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Wanabo
Vreemd! Na je Livebox heb je toevallig niet nog een router zitten?

Alle adressen die de Livebox uitgeeft zit in de 192.168.1.x range. In het verleden met "oude firmware" waren er verschillende ranges voor usb, wifi, bleutooth etc.

Als je een livebox ontvangt dan is deze nog uitgerust met oude firmware. Echter na aansluiten zal het ding zichzelf updaten! Dat kan een lange tijd in beslag nemen. Misschien dat jij het netwerk klaar gemaakt hebt met nog de oude firmware.

Wil je opzoeken welke firmware in de LB zit? Config scherm. linkerkant -> informatie -> software

Dit moet er staan 3202WNLB_222026

Verder kun je proberen een netwerkdrive aan te maken. Dat gaat als volgt;
buroblad -> mijn netwerk -> rechter muisknop -> maak netwerkdrive

Als het goed is krijg je nu een nieuw scherm. Kies een vrije drive letter!
Folder is lastig om goed te krijgen! \\192.168.1.x\c of \\laptopnaam\c check ook hoe je je gedeelde drive noemt dit kan ook bv \system zijn.

Na alles nog eens na gelezen te hebben zie ik dat je bedrade machines in range 192.168.168.x zitten!! Klopt dit? Moet natuurlijk ook 192.168.1.x zijn! Hierdoor ook op het verkeerde been gezet wat het verhaal over de firmware update betreft.

Kijk het nog ff na!

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Wanabo
In dat geval zet van de router de dhcp uit! Steek het UTP stekkertje van Livebox naar Router in een LAN ingang! Nu heb je de router als switch en geeft de LB de ip adressen uit!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk tussen draad en draadloos?!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Advertentie