obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Probleem met Vista laptop
PSVfan
Mijn probleem is als volgt:

Ik heb twee XP pc's verbonden met de Livebox, beiden via ethernetkabel. Nu heb ik onlangs een laptop gekocht met Windows Vista Home Premium. Als ik nu de ethernetkabel uit 1 van de XP pc's haal en in de laptop steek kan er geen verbinding worden gemaakt. Dat wil zeggen: er is wel een lokale verbinding volgens vista, maar niet met internet. Ik kan dus wel in de Livebox configuratie komen, maar internetten is er niet bij.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al vanalles geprobeert met ip-adressen invoeren etc.

Je zou me erg helpen als je hier een oplossing voor weet!
 
TCP_IP
als je wel in de livebox configuratie kan komen maar niet het internet op begint er 1 lichtje te branden, namelijk of je wel een standaardgateway hebt ingevuld en dns server ?!

probeer onderstaande eens op nieuwe laptop in te stellen

ip.....................192.168.1.9
subnetmask...... 255.255.255.0
gateway.............192.168.1.1

dns(primair)........192.168.1.1
dns(secun)..........194.134.5.5

als je dit hebt gedaan op ok klikken (doh)

dan probeer eens te pingen

open command prompt
(bij vista, start>>programmas>>bureauaccesoires>>commandprompt)
zwart scherm opent(dos)
vul daar in
ping 192.168.1.1 (druk dan op enter)
indien 4x antwoord dan goeie verbinding naar LB
dan
ping www.google.nl (druk dan op enter)
indien 4x antwoord dan goeie verbinding naar buiten toe

bovenstaande zou gewoon moeten werken...
houd rekening mee dat antivirus/firewalls boel wel eens tegenwillen houden, vooral norton en mcafee geven problemen.
probeer het ook eens met alle beveiligingssoftware uitgeschakeld Wink

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met Vista laptop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk : 1 24 mei 2018
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen : 17 11 apr 2016
Advertentie