obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Orange LB + LinkSyS + Ready NAS = ??
zigginl
Heb hier ook readyNAS staan (sinds gister Smile en krijg hem niet online...

LB 192.168.1.1
Linksys: 192.168.1.120
NAS: 192.168.1.121

Heb in LB poort 443 en 21 (FTP) opengezet en verwezen naar Linksys (192.168.1.120) en in Linksys zelfde porten opengezet en verwezen naar NAS (192.168.1.121)... Maar dit werkt dus niet.
Doe ik wat verkeerd hier? Moet ik direct vanuit LB naar NAS verwijzen?

Hoor graag, dank alvast,
 
mesa57
Ik neem aan dat je de LAN methode gebruikt, dwz dat de kabel van de livebox naar een LAN poort (en niet de WAN poort) van de linksys gaat.
Je NAS moet gewoon als share bereikbaar zijn in je netwerk. Daar hoef je geen poorten voor open te zetten. Ook voor FTP in je netwerk niet. Kun je de nas pingen vanaf je PC ? Wat werkt er eigenlijk precies niet ?
En : een forward van livebox naar linksys zetten is zinloos, dus haal die maar weg.
 
rrozema

Quote

mesa57 schreef:
Ik neem aan dat je de LAN methode gebruikt, dwz dat de kabel van de livebox naar een LAN poort (en niet de WAN poort) van de linksys gaat.
Je NAS moet gewoon als share bereikbaar zijn in je netwerk. Daar hoef je geen poorten voor open te zetten. Ook voor FTP in je netwerk niet. Kun je de nas pingen vanaf je PC ? Wat werkt er eigenlijk precies niet ?
En : een forward van livebox naar linksys zetten is zinloos, dus haal die maar weg.


Even mesa57's gedachtengang volgend: LAN methode, dus dan hoef je in de linksys geen enkele forward aan te maken (je linksys dient niet als router). Mocht je je NAS vanaf het internet beschikbaar willen maken, dan moet je in de livebox forwards aanmaken naar het interne ip adres van de NAS. Dat is 192.168.1.121 bij jou. Voor het bereiken van je NAS vanaf een pc in het interne netwerk hoef je inderdaad geen enkele portforward te maken.
 
zigginl

Ja, kan hier gewoon de shares van de NAS bereiken, maar als ik mijn eigen 'externe ip' adres probeer op te vragen dan werkt het niet.

Intern kan ik de NAS prima pingen.
En hij zit inderdaad op de LAN port van m'n router. Daar zit ook mijn Mac op aangesloten. En de LB heeft hier ook kabeltje zitten.

Heb nu in LB de porten doorverwezen (in het standard scherm, dan 'firewall' tabje... hoeft toch nergens anders nog iets ingesteld te worden?) naar de NAS... maar nog steeds werkt het niet.
 
mesa57
Wat werkt niet ? Extern sharen kan niet. FTP moet wel kunnen, maar dat kun je niet testen in je eigen netwerk. De livebox ondersteund geen local loopback namelijk. Je kunt misschien wel een testje uitvoeren via een site als deze :
http://www.g6ftpserver.com/en/ftptest
 
zigginl
dank voor link - maar dat werkt ook niet

* About to connect() to ip.***mijnurl***.com port 21
* Trying 85.xxx.xxx.xxx... connected
* Connected to ip.***mijnurl***.com (85.xxx.xxx.xxx) port 21
* FTP response reading failed
* Closing connection #0

En connection over HTTPS werken ook niet - dat moet ook mogelijk zijn met NAS. En test ik niet vanachter m'n eigen netwerk, maar vanaf buitenkant.
Gewijzigd door zigginl op 23 juli 2008, 19:59
 
mesa57
PASV mag je niet gebruiken. Daarvoor moet er heel wat meer gebeuren en dat is per NAS verschillend.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange LB + LinkSyS + Ready NAS = ??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
HG655d icm Linksys WRT160n Huawei meer apparaten aansluiten : 3 22 mei 2013
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Advertentie