obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Poorten openen UDP TCP
Krijntje
Hey allemaal,

Ongeveer 2 jaar terug geloof ik, toen Online nog Orange was en Orange nog Wanadoo was heb ik een livebox gekregen geheel gratis
leuk abonamentje erbij enzo, leuk en aardig allemaal, maar mijn spelletje wat ik voordat ik me nieuwe abonament speelde werkt niet meer

Het spel wat ik speelde is Age of Empires the Conquerors, de poorten die daarvoor geopend moeten worden zijn 2300-2400 en de poort 47624. nu heb ik het via de standaard firewall pagina geprobeert, maar dit heeft geen resultaat gehad. pas toen ik bij geavanceerd ging kijken kwam ik tot ontdekking dat slechts of UDP of TCP geopend waren.

nu wilde ik het bij proberen te werken, maar dat gaat me allemaal boven me pet uit.
Ik heb namelijk geen idee wat de sequentie is, en met die bestemming poort en bron poort en ip adres bestemming enzo, schiet mij maar lek.

Kan iemand mij hier mee helpen?Shock

Mvg,

Krijntje
 
rrozema
Vergeet a.u.b. dat die pagina bij geavanceerd bestaat. De instellingen die je daar maakt, zijn firewall instellingen en geen port-forwards. Als je de instellingen gewoon in het basic scherm maakt, worden zowel de port-forwards als ook de firewall instellingen goed gezet.
 
rrozema

Quote

Poefje schreef:
Maar je lokale ip adres? Is dat je adres van de modem of je eigen ip adres, die je opvraagt met ipconfig?


Het lokale ip adres is het ip adres waar jij wilt dat de livebox het pakket aflevert. Dus dat is het ip adres van je computer waar je server op draait; een adres als 192.168.1.x dus.

Dit ip adres kun je inderdaad ook bepalen door ipconfig op de betreffende pc te draaien (het wordt dan het ip address genoemd, je moet nu niet het gateway address hebben, dat is immers je livebox!), maar eigenlijk had je je pc eerst een fixed ip adres moeten geven, dus dan dat had je het al geweten zonder ipconfig. Lees hiervoor deze thread maar eens.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten openen UDP TCP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Poorten openen Zyxel configuratie en problemen : 3 10 mrt 2015
ports openen.. Helpdesk : 11 12 nov 2014
Advertentie